Är lite mens dåligt?
Hej.
Jag är en tjej på 15 år (gillar att skriva här ändå hihih ni äldre har så bra tips) som är jätteorolig för min mens. Jag blöder extremt lite. Jag fick mens för 2.5 är sen när jag var 12 nästan 13, och redan från början hade jag jättelite. Min mens var sedan väldigt oregelbunden i cirka 2 år, fick den typ var tredje månad, ibland mer och ibland mindre.
I somras blev den regelbunden och min menscirkel verkar vara typ 25-30 dagar, men det är mängden som bekymrar mig.
Jag blöder knappt en binda per dag som mest. Jag har inte ens använt tampong än då jag inte känner att det är onödigt, inte får jag in en heller. Har försökt men det tar stopp.
Blöder i 3-4 dagar och ibland räcker till och med trosskydd.
Jag vet att mkn mamma och min syster också blöder lite, men inte som jag och vågar tyvärr inte riktigt prata om det här med dom.
Jag är extremt rädd att det är något fel med mig. Jag vet att alla blöder olika men är det verkligen normalt med såhär lite? Jag vill verkligen ha biologiska barn, det är det jag vill i livet typ hahah är väldigt barnkär. Känner mig verkligen onormal, går och oroar mig med en klump i magen ofta. Oroar jag mig i onödan? Är detta normalt? Kommer jag kunna få barn?
Tänkte bara om mängd eventuellt kunde påverka fertilitet. Jag kan ha lite känning i brösten och ryggen, men har nästan aldrig mensvärk i magen om det spelar någon roll.
Evigt tacksam för svar:)