• Snickarn47

Får man tillbaka känslorna ?

Träffade min flickvän för 3,5 år sen på en dejtingsida.

Vi hittade varandra direkt, jag nyseparerade från ett långt förhållande på mitt intiativ .

Hon hade lämnat sin man något år innan.

Hon har 3 vuxna barn. Hon hade hunnit med en hel del dejting kom det fram efter ett tag. När vi hittade varandra sa hon att dejtingsidorna avslutades och att hon inte hade nån kontakt med gamla dejter mer.

Min magkänsla sa något annat, men hela tiden så hade hon förklaringar och små erkännanden som gjorde att jag trodde att det inte fanns nåt mer hon dolde.

Vi flyttade ihop efter ett år och livet lekte men magkänslan fanns kvar.

Av en misstag så lämnade hon sin mejl öppen på min dator och jag började scrolla.

Det dök upp saker jag misstänkt och som hon förnekat.

Alllt bara dog i mig och hon drog igång sina förklaringar igen.

Jag har varje gång bett henne säga allt så att inget kan överraska igen, varje gång har hon sagt att nu finns inget mer. För ett tag sen så kom det fram att efter att vi flyttat ihop så skrev hon som med en dejt hon hade varit älskarinna åt då han var gift.

Hon menade att det var svårt att bryta beroendet av bekräftelse hon skaffat sig som singel.

Vet inte om jag ska fortsätta i ett förhållande med henne. Jag har förlorat mina känslor och jag älskar henne inte längre tror jag.

Hon säger hon älskar mig och att hon nu sen 1,5 år inte längre är aktiv med föredettingar .

Är det möjligt att få känslorna tillbaka?

• Svar på tråden Får man tillbaka känslorna ?
  • Anonym (Kvinna 26)

Med min erfarenhet så är ett svek där allt bara dör sjukt svårt att ta sig från. Du kommer känna bitterhet mot henne inombords. De e inte bra o äter upp förhållandet. Ja tkr du ska gå!

• Snickarn47

Som vanligt så är det svårt att lämna ju längre tiden gått.

Hennes dotter som bor med oss har jag fått en auperfin kontakt med, något hon inte har med sin riktiga pappa.

Min tjej o jag funkar super ihop på alla plan drömmar, mål, sex och allt man kan önska sig.

Det är bara känslorna som spökar.

Säjer mig själv att skippa känslorna när allt annat är så bra.

Men då o då så hör jag om andra i liknande situationer och det får mig att tveka att fortsätta då de flesta inte får tillbaks känslorna.

En del menar ju att sånt här kan stärka ennrrlation. Jag önskar jag hittade den vägen.

Min tjej är inte så angelägen att jag slutat säga att jag älskar henne.

• Anonym (man)

JA om du är beredd att ljuga för dig själv och låtsas som att hon är den du ville att hon skulle vara och inte den hon visat sig vara.

NEJ om du är realistisk och inser att hon inte är den du trodde hon var utan en falsk människa som du aldrig kommer kunna lita på.

Men en viktigare fråga är varför du öht vill få tillbaka känslorna för någon som går bakom din rygg, ljuger och smusslar? Vill du verkligen ha ett förhållande med en sån person? Eller är det så att du försöker intala dig själv att allt du kommit på henne med att göra bara är en temporär glitch? Att allt bara är ett "misstag" och att hon är jätteärlig innerst inne? Att man inte alls ska bedöma människor efter deras handlingar utan efter deras bortförklaringar?

• Anonym (man)
    Snickarn47 skrev 2018-12-19 09:40:05 följande:

Som vanligt så är det svårt att lämna ju längre tiden gått.

Hennes dotter som bor med oss har jag fått en auperfin kontakt med, något hon inte har med sin riktiga pappa.

Min tjej o jag funkar super ihop på alla plan drömmar, mål, sex och allt man kan önska sig.

Det är bara känslorna som spökar.

Säjer mig själv att skippa känslorna när allt annat är så bra.

Men då o då så hör jag om andra i liknande situationer och det får mig att tveka att fortsätta då de flesta inte får tillbaks känslorna.

En del menar ju att sånt här kan stärka ennrrlation. Jag önskar jag hittade den vägen.

Min tjej är inte så angelägen att jag slutat säga att jag älskar henne.

Hur VET du att "det bara är känslorna som spökar"?
    Min erfarenhet är att det du får reda på oftast bara är toppen på isberget. Om du tänker efter (rationellt), vad är det som säger att en person som går bakom din rygg kommer säga sanningen bara för att du frågar? Vad är det som säger att hon inte kan ha gjort så mycket mer som du inte vet om?

Om hon gått bakom din rygg så ÄR hon ju inte ärlig, är det inte väldigt naivt att förvänta sig att hon ska svara ärligt på dina frågor?
  • Snickarn47

Visst är det så, varje gång jag frågat henne så har hon nekat, när jag presenterat bevis så har hon sagt hon glömt eller inte tyckt det varit viktig händelse att nämna. I hennes förra förhållande så anklagades hon för otrohet och lögner men hon menar att hennes ex var svartsjuk och led av kontrollbehov. Han hade dessutom problem med sitt humör och jag tror hon blev slagen rejält. Detta säger hon har påverkat henne till att inte våga berätta saker för mig.Antingen är hon känslomässigt störd och då vill jag inte fortsätta . Men är hon den jag föll för så missar jag en fantastisk kärlekspartner

Anonym (man) skrev 2018-12-19 10:43:23 följande:

Hur VET du att "det bara är känslorna som spökar"?

Min erfarenhet är att det du får reda på oftast bara är toppen på isberget. Om du tänker efter (rationellt), vad är det som säger att en person som går bakom din rygg kommer säga sanningen bara för att du frågar? Vad är det som säger att hon inte kan ha gjort så mycket mer som du inte vet om?

Om hon gått bakom din rygg så ÄR hon ju inte ärlig, är det inte väldigt naivt att förvänta sig att hon ska svara ärligt på dina frågor?

• Anonym (man)
    Snickarn47 skrev 2018-12-19 11:48:43 följande:

Visst är det så, varje gång jag frågat henne så har hon nekat, när jag presenterat bevis så har hon sagt hon glömt eller inte tyckt det varit viktig händelse att nämna. I hennes förra förhållande så anklagades hon för otrohet och lögner men hon menar att hennes ex var svartsjuk och led av kontrollbehov. Han hade dessutom problem med sitt humör och jag tror hon blev slagen rejält. Detta säger hon har påverkat henne till att inte våga berätta saker för mig.Antingen är hon känslomässigt störd och då vill jag inte fortsätta . Men är hon den jag föll för så missar jag en fantastisk kärlekspartner

Människor är ju ett kollage, har man tur så stämmer alla bitar, har man otur visar det sig att alla bitar inte var så fina som man trodde. Hon är säkert underbar på många sätt men ärlig är hon inte och du kan glömma att du kommer kunna ändra på det. Det är en del av hennes personlighet.

Så det du har att jobba med är att....acceptera att att hon inte är ärlig och går bakom din rygg och leva med det.... eller inte acceptera det och gå vidare.
  • Anonym (man)
    Snickarn47 skrev 2018-12-19 11:48:43 följande:

PS! Allt du vet om hennes tidigare förhållande kommer väl från henne eller hur?
    Du har väl inte hört HANS sida av storyn?
  • Snickarn47
    Smiskmaskinen skrev 2018-12-19 16:09:40 följande:

Äsch, hon har bara chattat lite. Vad stod det i konversationen? 

Det stod saker som handlade om annat än trädgårdstips och jobb. Nån berättade hon för att jag fanns och nån höll hon mig hemlig för.

Hon ursäktade sig för mig även med att hon inte mådde bra och att flykten in i skrivandet med andra lindrade hennes mående.
  • Ascendere
    Snickarn47 skrev 2018-12-19 16:32:43 följande:

Det stod saker som handlade om annat än trädgårdstips och jobb. Nån berättade hon för att jag fanns och nån höll hon mig hemlig för.

Hon ursäktade sig för mig även med att hon inte mådde bra och att flykten in i skrivandet med andra lindrade hennes mående.

Det kan vara sant eller inte men det påverkar inte din situation. En kvinna som söker bekräftelse av andra män när hon mår dåligt = next
Svar på tråden Får man tillbaka känslorna ?