• Fotbollsfantast

    Apple TV gen 5

    Hej,

    Tänkte köpa en Apple TV gen 5 i julklapp. Mottagaren har redan en gen 2 eller 3 men klagar lite då och då, bland annat på att HBO saknas.

    Förutom att det går att köra HBO på gen 5, vad är det då mer för skillnader?

  • Svar på tråden Apple TV gen 5
  • flygrl

    Jag har en äldre generation Apple TV och den enda skillnaden jag vet jmf med gen 5 utöver att man fritt kan ladda ner dom appar man vill ha till gen 5 (vilket ju gör TV tittandet betydligt smidigare) e att den också kan röststyras. Man tycker det borde finnas mer som skiljer mtp den kostar mer än dubbelt så mycket.

  • Fotbollsfantast
    flygrl skrev 2018-12-21 21:26:51 följande:

    Jag har en äldre generation Apple TV och den enda skillnaden jag vet jmf med gen 5 utöver att man fritt kan ladda ner dom appar man vill ha till gen 5 (vilket ju gör TV tittandet betydligt smidigare) e att den också kan röststyras. Man tycker det borde finnas mer som skiljer mtp den kostar mer än dubbelt så mycket.


    Hmm, det hörs verkligen inte som mycket valuta för pengarna... kanske ska fila på en annan julklapp då...
  • flygrl
    Fotbollsfantast skrev 2018-12-22 11:21:03 följande:

    Hmm, det hörs verkligen inte som mycket valuta för pengarna... kanske ska fila på en annan julklapp då...


    Borde kanske ha vart tydligare med att jag inte vet så mycket om gen 5. Det jag nämnde e det jag vet MEN det kan ju möjligen finnas funktioner som gör gen 5 överlägsen äldre generationer men som jag inte känner till. Men den bild jag har e att gen 5 inte e så mycket bättre att det mycket högre priset känns motiverat.
Svar på tråden Apple TV gen 5