• Anonym (A334a)

Vad är det för fel på mig!

Är det här sån jag är eller är jag bara en riktig skitstövel.

Jag och mitt ex har precis börjat träffas igen efter att vi separera för ungefär 1 år sen. Vi har en dotter tsm och det är verkligen helt underbart att få vara med dom igen.

Anledningen till att vi separerade var för att jag helt enkelt gick och blev förälskad i en kollega på mitt jobb. Saken är den att det inte är första gången det händer mot mitt ex, det hände för cirka 5 år sen också och jag gjorde samma där, gick ifrån för jag blev förälskad. Jag har aldrig slutat älska mitt ex och har alltid trivts med henne.

Vi har precis börjat träffats igen och vi båda känner att vi vill försöka igen då vi faktist älskar varandra. Igår fick jag frågan av henne där hon sa, vad säger att du inte gör det här igen.. Och jag kunde inte ge ett svar.. Och jag har funderat mycket på det här innan och när jag reflekterar över mitt liv innan så här jag aldrig kunnat vara trogen någon av mina partners.

Och den hör kollegan jag lämnade exet för var jag också otrogen mot, men det är inte bara för sexet, utan jag blir faktist förälskad väldigt snabbt, men avslutar det för att till någon mån försöka undvika att såra folk.

Är det sån jag är och har jag hafft fel livsstil innan att leva ett monogamt förhållande. Borde jag vara öppen med hur jag känner för mitt ex nu. Eller hoppas på att det aldrig händer igen?

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig!
  • Anonym (Rut)

Lämna henne. Du kommer att göra det igen. Du kommer bara att såra henne.

Ja, du är en skitstövel.. du frågade ju så.....

• Anonym (anonym)

Du borde vara öppen mot hen och berätta att du aldrig kunnat vara trogen mot någon av dina tidigare partners. Bättre att lägga korten på bordet än att riskera såra denna person fler gånger.

• Anonym (Fyfan)

Vadå hoppas att det aldrig händer igen? Du SER TILL att det aldrig händer igen! Det är ingen som tvingar dig att vara otrogen, det är DU som VÄLJER att vara det. Antingen ser du till att vara trogen oavsett vad eller så ger du fan i att gå in i monogama förhållanden. Svårare än så är det inte!

• Anonym (Nymfen)

Du följer dina känslor istället för att tänka på konsekvenser. Men vilken tur att du hittat en tjej som står ut med detta....

• Anonym (Tezz)

Jag vet inte om jag ska skriva att din fru är fantastisk eller dum som tar tillbaks dig efter dina affärer.

Kanske kan hon känna att det är ok med öppet förhållande. Åtminstone så hade hon sluppit den ångesten och oron som det innebär för henne nu.

Tänker du nånsin på hur hon mår av detta, för att inte tala om ert barn!!! Här kommer och går pappa lite som han vill...

• Anonym (anonym)
    Anonym (Tezz) skrev 2018-12-22 11:34:43 följande:

Jag vet inte om jag ska skriva att din fru är fantastisk eller dum som tar tillbaks dig efter dina affärer.

Kanske kan hon känna att det är ok med öppet förhållande. Åtminstone så hade hon sluppit den ångesten och oron som det innebär för henne nu.

Tänker du nånsin på hur hon mår av detta, för att inte tala om ert barn!!! Här kommer och går pappa lite som han vill...

Ja, håller med dig, STACKARS barn !!!
Svar på tråden Vad är det för fel på mig!