• Ski1

Mens + ivf hur vet man? Hjälp!

Jag gör min första ivf precis nu, och igår tror jag att jag fick min mens. Kliniken är stängd över jul och det är som sagt första gången - så vet inte hur jag ska tänka nu.

Vi hade insättning lördag 15/12, blödningen kom lördag 21/12. Testdag 31/12. Så långt kvar till testdag.

I papprens står det ?sluta inte med lutinus utan att överlägga med kliniken?, men de har ju stängt.

Ni som gjort ivf tidigare, vad skulle ni gjort? Med så lång tid kvar till testdag så känns det länge att gå runt med ?falskt hopp? och ta lutinus i onödan. Men samtidig - hur vet man att det är mensen som kommit? Vad räknas som en ?liten blödning? dimman hör att folk haft och ändå vart gravida?

Jag blöder ofta lite innan mensen, men nu är det mer än så, inte klarrött blod men med lite klumpar i. Har blödigt i ett dygn nu. Inte stora mängder - men det gör jag å andra sidan aldrig vid mens.

Snälla, dela med er av den info ni har - vet inte vad jag ska tror å tänka om detta!

• Svar på tråden Mens + ivf hur vet man? Hjälp!
  • Jag är bara jag

Knepigt… Det kan vara mensen om än tidigt. Jag fick mens 12 dagar efter ÄP när jag inte blev gravid trots att jag brukade ha 14 dagars lutealfas i vanliga fall. Var det 2  eller 5-dagarsodlat? Var det 5 dagar så hamnar du på 11 dagar. 2 dagars, ja då är det ju jättekort tid mellan. Har du Lutinus är det ju inte på nåt sätt farligt att fortsätta. Däremot kan ju mensen bli konstig om det nu är mens i.o.m att du proppar in progesteron.
    Ja, du ser, inte gör jag dig klokare tyvärr! Hoppas fler har nån input.

• Kallamakka

Jag vet bara att man ändå ska ta graviditetstest på testdagen även om man fått mens innan. Eftersom att man kan blöda och ändå vara gravid.

Med det sagt så ska man nog fortsätta med lutinus också, jag slutade med lutinus när jag lämnade beskedet till dem att det var negativt på testdagen. (alltså fortsatte jag med lutinus).. Men sen om man ska det eller inte, det vet jag inte.

Lycka till i alla fall! :)

• BaKu

På min klinik var instruktionen att fortsätta med lutinus till testdagen oavsett blödning...

• Ski1

Alltså TACK fina människor för att ni delar med er av er kunskap!

@jag är bara jag: det var femdagars-odlat.

Jag fortsätter med lutinus helt enkelt. Det är drygt - när man väl tror det är negativt besked vill man ju bara få släppa å gå vidare, men det får ändå bli så.

Tack igen för att ni delade med er och hjälper mig navigera rätt ??

• BaKu
    Ski1 skrev 2018-12-23 14:22:04 följande:

Alltså TACK fina människor för att ni delar med er av er kunskap!

@jag är bara jag: det var femdagars-odlat.

Jag fortsätter med lutinus helt enkelt. Det är drygt - när man väl tror det är negativt besked vill man ju bara få släppa å gå vidare, men det får ändå bli så.

Tack igen för att ni delade med er och hjälper mig navigera rätt ??

Hoppas ni snart får ett plus! Lycka till!
Svar på tråden Mens + ivf hur vet man? Hjälp!