Förhållande utan kärlek och lust?
Jag har varit tillsammans med min partner i sju år och vi har ett barn tillsammans. Vi har bråkat mycket i perioder men kan också komma bra överens bra. Vi har en del problem, men många av dem kan vi säkert jobba på. Dock är bristen på kärlek och lust mellan oss ett större och större problem, och jag funderar allvarligt på att avsluta relationen. Men tvekar förstås eftersom vi har barn.
Lusten från mitt håll är typ icke-existerande. Jag vill liksom inte. Jag har tänkt bort det ganska mycket och ställt upp så ofta jag kan, för förhållandets skull. Jag känner ingen förälskelse alls. Är det rimligt efter sju år? Jag fattar ju att man inte kan vara nyförälskad för evigt.
Jag var otrogen för ett par veckor sedan (första gången) och det har fått mig att tveka mer och mer. Jag insåg att det kanske inte alls är min lust som är borta, det kanske helt enkelt är vår relation som är död. Min partner vet om otroheten och jag tror att vi skulle kunna lägga den bakom oss, men vill jag? Hur kärlekslös kan en långvarig relation vara innan det helt enkelt inte är nån mening att försöka mer?