• Victoria88

efter 2 missfall, när blev ni gravida igen?

Just som rubriken säger, så jag undrar ni som har haft 2 missfall eller flera. När blev ni gravida igen och gick det bra då?
    Tänkte om det är så ovanligt med ett tredje missfall som jag har hört och läst.
    Solskenshistorier tack. Jag behöver lite hopp och glädje för just nu är den på noll och man blir bara påmind hela tiden om bebis och graviditet och att imorgon är det julafton, då vi hade tänkt att vi skulle berätta att vi var gravida.
    Så berätta gärna vad ni har gått igenom.

• Svar på tråden efter 2 missfall, när blev ni gravida igen?
  • Anonym (Direkt)

Hade två missfall direkt efter varandra. Väntade sedan en mens innan nytt försök och det tog sig direkt. Det intressanta är att vi försökte aktivt i 1 år innan graviditeterna utan resultat.

Tredje graviditeten har gått längst och är i vecka 16 nu.

• Mikeybe

Hade 2 missfall med 6 månader mellan varandra. 3e graviditeten 6 månader därefter och är nu gravid i vecka 36.

• Aamon

Grav 1- 1.5 års försök, slutade i x

Grav 2- 8 mån försök, slutade i ma v14

Grav 3- 3 mån försök, pågående i v35

• Anonym (Anna)

Hade två missfall efter varandra. Blev gravid tätt därefter och det gick bra. Samma med min väninna. Tredje gången gillt även för dig ska du se! :) god jul!

• Victoria88

Okej! Tack för era historier!

Det är väldigt tungt just nu, det har tagit mer på mig den här gången.

Är det någon mer som har historier att berätta?

• Anonym (Direkt)
    Victoria88 skrev 2018-12-29 20:38:21 följande:

Okej! Tack för era historier!

Det är väldigt tungt just nu, det har tagit mer på mig den här gången.

Är det någon mer som har historier att berätta?

För mig blev andra missfallet så mycket värre än första. Det enda som hjälpt är att prata om det. I mitt fall blev det med kurator då jag ogärna öppnar upp mig för familj och vänner.

Det är inte konstigt att det är tungt för dig.
  • Victoria88
    Anonym (Direkt) skrev 2018-12-29 22:37:25 följande:

För mig blev andra missfallet så mycket värre än första. Det enda som hjälpt är att prata om det. I mitt fall blev det med kurator då jag ogärna öppnar upp mig för familj och vänner.

Det är inte konstigt att det är tungt för dig.

Jag kan ju prata med mina vänner men jag känner inte för det för alla dom har barn och de kan inge förstå.

Hur Hr det gått för dig sen? Har du blivit gravid igen?
  • Anonym (Direkt)
    Victoria88 skrev 2018-12-30 13:24:09 följande:

Jag kan ju prata med mina vänner men jag känner inte för det för alla dom har barn och de kan inge förstå.

Hur Hr det gått för dig sen? Har du blivit gravid igen?

När man börjar prata om det så kommer det ibland fram att andra också haft missfall men som inte sagt något om det. Även fast de inte förstår så kanske de kan lyssna en stund? Annars kan det vara skönt att gå 1-3 gånger hos en kurator och bara få berätta hur man känner över det man gått igenom.

Skrev ovan här förut. Är inne på tredje graviditeten för året och den verkar gå vägen.
  • Victoria88
    Anonym (Direkt) skrev 2018-12-30 15:33:12 följande:

När man börjar prata om det så kommer det ibland fram att andra också haft missfall men som inte sagt något om det. Även fast de inte förstår så kanske de kan lyssna en stund? Annars kan det vara skönt att gå 1-3 gånger hos en kurator och bara få berätta hur man känner över det man gått igenom.

Skrev ovan här förut. Är inne på tredje graviditeten för året och den verkar gå vägen.

Ja nu ser jag det! Grattis!

Ja det finns hopp men det känns bara tungt. Men jag hoppas när man väl börjar försöka igen så känns det bättre.
  • Anonym (Direkt)
    Victoria88 skrev 2018-12-30 18:15:54 följande:

Ja nu ser jag det! Grattis!

Ja det finns hopp men det känns bara tungt. Men jag hoppas när man väl börjar försöka igen så känns det bättre.

Det kommer ju alltid finnas med att man gått igenom missfall. Det är inte förren nu i vecka 17 som jag börjar på våga tro att det kommer att gå, och det beror mest på att jag var på ultraljud och fick se den. Så det egentligen nu det börjar kännas lättare.

Det finns absolut hopp! Du kan inte annat än att hoppas på att det går hela vägen nästa gång.
  • jennie08

Fick 2 missfall direkt efter varandra. Första i vecka 7, blev gravid direkt men fick missfall i vecka 5. Sen tog det ca 7 månader innan jag blev gravid igen. Men då gick det vägen och idag har vi en liten kille på 5 månader.

• Victoria88
    Anonym (Direkt) skrev 2018-12-30 21:49:31 följande:

Det kommer ju alltid finnas med att man gått igenom missfall. Det är inte förren nu i vecka 17 som jag börjar på våga tro att det kommer att gå, och det beror mest på att jag var på ultraljud och fick se den. Så det egentligen nu det börjar kännas lättare.

Det finns absolut hopp! Du kan inte annat än att hoppas på att det går hela vägen nästa gång.

Jag ska göra mitt bästa. Tack för din historia!
  • Victoria88
    jennie08 skrev 2018-12-30 23:05:46 följande:

Fick 2 missfall direkt efter varandra. Första i vecka 7, blev gravid direkt men fick missfall i vecka 5. Sen tog det ca 7 månader innan jag blev gravid igen. Men då gick det vägen och idag har vi en liten kille på 5 månader.

Härligt att höra!
Svar på tråden efter 2 missfall, när blev ni gravida igen?