• alfakatt 68

Resa till sommaren med sunwing

Hej!

Funderar att åka på semester med familjen med ett barn på 6 år till mallorca och bo på sunwing hotell.

Är dock lite tveksam dels för att det kostar mycket pengar.

Men jag har en fråga till er som jag undrar över om man kanske har lika roligt om man semestrar i Sverige typ öland eller Danmark legoland. Vilket tror ni barnen upskattar mest sunwing semester eller sverige semester öland. En kompis till mig menade att det är nog dom vuxna som upskattar sunwing semester mest. Att det är en fördel om barnen är cirka 9 år och uppåt för att uppskatta charter utomlands.

Vad är era erfarenheter? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Resa till sommaren med sunwing
  • Anonym (F)

Klart en 6-åring uppskattar sunwing. Är ju i bästa åldern för att åka dit.

• Anonym (Resa med barn)

Barn brukar uppskatta alla möjliga sorters resor, både i närmiljön och flygresan till sol och pool.

Vi har ett barn, nu snart 11 år, och henne har vi släpat runt sedan hon var pytteliten. Vi har gjort småutflykter till Naturum och gått i skogen, vi har rest charter till turistorter, vi har bilat i Europa, suttit i sanden på Österlen och haft kuddkrig och gått på dagspa på hotell.

Ett barn uppskattar charter och alla andra resor om föräldrarna är delaktiga och gör resan till en mysig och gemensam upplevelse.

Så res till Mallorca om ni vill ha sol och bad. Er sexåring kommer nog att älska det!

• BeautifulLiz

Tycker du att Mallorca är dyrt så satsa på Turkiet istället!
    Resor dit brukar man kunna komma över till ett bra pris, sen är det mycket billigare att semestra där än på Mallis.

Svar på tråden Resa till sommaren med sunwing