• Anonym (Trist)

Ensam på nyår

Hej!

Finns det fler som blir ensamma under nyår? Kanske någon som är ensam med barn tom? Oavsett, jag blir ensam med mitt barn - skulle vara så otroligt trevligt att fira med några fler.

• Svar på tråden Ensam på nyår
  • livetlycka
    Anonym (Trist) skrev 2018-12-27 10:23:04 följande:

Bor i huvudstaden. För egen del är det inte så farligt med ensamheten, men tänker på barnet. Om jag inte hade barn så skulle ensamheten antingen vara självvald. Hade varit mycket enklare, bara haka på någon ut med barn är det inte detsamma tyvärr. Folk i min omgivning ser det alldeles uppenbarligen som ett hinder.

Var i huvudstaden och hur gammal din barn?
  • Anonym (Jag)

Bor också i huvudstaden och är en 35-årig ensam man. Skulle gärna fira med någon, har varit själv på nyår sista 6 åren.

• Anonym (Trist)

Skulle ju vara riktigt kul om alla som är ensamma i Stockholms området detta året slöt upp och käkade en middag tillsammans och sedan skulle väl jag och barnet gå hemåt för att sova och ni andra skulle kunna fira vidare tillsammans :p

Vart i Stockholm jag bor låter jag bli osagt. Men södra sidan.

• Anonym (Fia)

Här är en till från Stockholmstrakten som tycker att det vore en mycket bra och trevlig idé att de som känner sig lite ensamma till nyår samlades för att umgås och fira lite tillsammans.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Trist) skrev 2018-12-27 21:10:28 följande:

Skulle ju vara riktigt kul om alla som är ensamma i Stockholms området detta året slöt upp och käkade en middag tillsammans och sedan skulle väl jag och barnet gå hemåt för att sova och ni andra skulle kunna fira vidare tillsammans :p

Vart i Stockholm jag bor låter jag bli osagt. Men södra sidan.

Det här tycker jag låter som en jättebra ide. Jag är själv ingen partytjej så en trevlig middag skulle inte vara helt fel och sen kan de som vill festa vidare göra det. Jag vill själv inte komma hem för sent då jag bor en bit norr om stan så en middag vore lagom för mig iaf. Fler som vill hänga på detta?
  • Anonym (Fia)

Någon som vill föreslå en tid och plats?

• EnsamPappaSthlm

Jag är också ensam med barn (9 och 7)på nyår. Tråkigt när alla vänner är bortresta och det sociala nätverket inte riktigt hämtat sig heller efter separationen... Hade gärna hittat på något, helst med andra som har barn då. ???? Bor på norra sidan av Stockholm.

Eller annars tar jag gärna emot tips på kul saker man kan göra med barnen på nyårsafton!

• EnsamPappaSthlm

Jag har i alla fall bestämt mig för att gå ut och äta med barnen på en restaurang vid Sollentuna Centrum. Kör nog ganska tidig middag och sen hem efter det och mysa lite framför TVn.

• Anonym (J)

Synd att jag ser detta idag, lite sent. Bor också i sthlm och firar själv. Hade annars gärna hakat på någon, blir inte inbjuden nånstans längre. Nu blir det jag och min 8-åring. Vi ska åka och köpa raketer och sushi och annat gott och fira hemma. Blir toppen det med!

Gott nytt år på alla!

• EnsamPappaSthlm
    Anonym (J) skrev 2018-12-31 12:18:46 följande:

Synd att jag ser detta idag, lite sent. Bor också i sthlm och firar själv. Hade annars gärna hakat på någon, blir inte inbjuden nånstans längre. Nu blir det jag och min 8-åring. Vi ska åka och köpa raketer och sushi och annat gott och fira hemma. Blir toppen det med!

Gott nytt år på alla!

Ja det var synd. Men ha en trevlig kväll och Gott nytt år!
  • SolblommaSthlm

Svarar i tråden trots att nyår redan passerat. Tråkigt att ni inte fick till någon träff på nyår när ni nu var några stycken som var intresserade. Jag upplever att det ofta är svårt att hålla liv i trådar och jag blir lite nyfiken varför det är så. Så ni som skrev i denna tråd (om ni läser detta) får gärna skriva och berätta vilka ni är (kön, ålder) samt varför ni valde att inte gå vidare med träffen.

Svar på tråden Ensam på nyår