• Deeelicious

Får man blöjor och bindor på Umeås BB/förlossning?

Får man blöjor och bindor på Umeå NUS efter förlossningen och så länge man är där eller måste man ta med sig eget?

• Svar på tråden Får man blöjor och bindor på Umeås BB/förlossning?
  • Mamanna

Jag födde där i februari och då fick vi ett "startpaket" till bebisen som innehöll blöjor och lite annat smått och gott. Bindor fanns inne på varje toalett. Kan vara bra att köpa inför hemfärden bara:)

• Anonym (Isabell)

Nu födde ju jag på Örnsköldsviks BB men det är nog precis samma. Blöjor får man i ett startpaket och bindor finns också alltid inne på toaletterna (dock i enorma storlekar, jag använde en enda av dessa stora, sedan ville jag ha vanliga tunnare libresse så det tog jag med) Visserligen blödde jag lite men värt att tänka på  

• Anonym (Finns)

Finns stora förlossningsbindor och förlossnings-"blöjor", jag blödde mycket så tog med några hem för att klara mig tills jag kunde köpa några i samma stora storlek.

Fick startpaket med blöjor till barnet. Skadar ju inte att ha med några blöjor i väskan ändå.

• Sanmor123

Man får inte längre blöjor till bebisen på NUS. De fick tydligen inte dela ut de där paketen längre då det var reklam.. skitfånigt. Så ta med blöjor å sånt till bebis! Du får bindor! Så var det i alla fall då jag födde i augusti.

Svar på tråden Får man blöjor och bindor på Umeås BB/förlossning?