Abort eller behålla - livrädd.
Hej,
Jag skulle verkligen behöva hjälp.
Den 23 november fick jag missfall, det var första gången jag var gravid. Både jag och min sambo vart förtvivlade att vi inte fick ?välja själva? om vi skulle behålla det eller inte - och efter det här har jag mått helt okej och hade äntligen kommit över det. Började känna mig konstig för en vecka sedan igen, tog gravtest som visade negativt (testade även 2 gånger efter missfallet som visade negativt). Idag köpte jag ett test igen då jag har känt mig gravid vilket då plussade. Jag vart så glad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till, att det gick så fort efter missfallet (hade inte ens fått min mens emellan). Var väll glad över detta i 3 timmar och sen kom paniken, paniken att vi aldrig kommer kunna vara spontana igen, gå på bio, käka middag, gå ut med våra vänner, ingen sömn osv osv osv.
Vi har varit tillsammans i snart 6 år och är förlovade, vi är snart 25 & 26 år gamla, vi flyttar in i vår nyproducerade 3:a om 4 veckor (som vi köpt) båda tjänar bra osv - alltså har vi ingen fysisk faktor som kan påverka oss negativt då vi har ?allt?. Men det är det här psykiska, vi kommer vara först i vår ?vän-skara? att skaffa barn. Har ni känt att livet ?slutat?, är det normalt att känna såhär att det är så SJUKT LÄSKIGT och att man GER UPP ens liv? Jag förstår ju att majoriteten älskar sina barn över allt osv, men tänk om man ångrar sig? Bör man göra abort om man tänker såhär som jag gör - för om man är redo för barn borde man väll vara bombsäker på att behålla? Snälla hjälp.