• kristina27

Positivt CB test , 2 dagar senare blödning. Hjälp

Hej!! Jag fick på juldagen veta att jag var gravid. Fick gravid 1-2 på CB test. Igår 2 dagar senare vaknade jag och vid toabesöket kom det blod. Som vanlig mens ungefär. Blödde hela dagen igår och fortsatt idag, dock mindre idag. Igår hade jag rätt ont en liten stund sen har jag bara haft molvärk och stick och hugg. Blödningen är inte kraftig utan mindre än när jag har mens som vanligt och jag blöder inte mycket vid mens. Har 1 och samma binda under dagarna och där kommer det bara enstaka droppar blod. Utan det kommer som mest när jag går på toaletten.

Blir ju självklart orolig ifall det skulle vara missfall???? har ringt mvc och 1177. Mvc sa att jag skulle vänta 2 veckor och sedan ta nytt test. 1177 tyckte det lät som en genombrottsblödning och att jag inte borde vara orolig i onödan så länge jag inte hade kraftiga blödningar och smärta . Någon som har varit med om liknande som det gått bra för??

• Svar på tråden Positivt CB test , 2 dagar senare blödning. Hjälp
  • Omstart2019

Det är både vanligt att blöda i tidig graviditet utan att nåt är fel, och att få jättetidiga missfall. Jag har haft två supertidiga missfall som mer eller mindre bara varit som en försenad mens, men sen har jag också sett många här på fl som blött och sedan fött friska barn.

• kristina27

Ja det verkar verkligen vara 50/50.. man får ju panik av o vänta.. :( man vill ju bara veta nu..

• Lindsey77
    kristina27 skrev 2018-12-29 18:19:03 följande:

Ja det verkar verkligen vara 50/50.. man får ju panik av o vänta.. :( man vill ju bara veta nu..

Om jag vore dig skulle jag aldrig kunna vänta med att ta ett graviditetstest. HCG sjunker rätt snabbt vid tidigt missfall. Jag har fått fyra missfall i v 4+3 och teststrecket blev svagare rätt snabbt, för att försvinna när jag blött 1-2 dagar. Går det åt rätt håll ökar HCG varannan el var tredje dag och teststrecket blir starkare. Men om du har gått längre än 5 veckor kan dock HCG vara högre och ligga kvar i kroppen längre trots missfall.

Håller tummarna, det är ju många som blöder trots att det inte är missfall. Så det är som du skriver 50/50.
  • kristina27

Jaa jag vill så gärna testa men läser överallt att det är onödigt och testa så tidigt inpå blödning. Om man ska gå efter min senaste mens första dag så är jag i v 6 ( 5+3 ) men vet att jag hade sex den 2 och den 8 december och det är nån av de gångerna som det tagit sig , o det är ju 1-2 veckor efter senaste mensen. Räknar man fortfarande från senaste mensen då?

• Lindsey77
    kristina27 skrev 2019-01-01 14:05:16 följande:

Ska bara flika in här och säga att jag tyvärr fått missfall..

Nej, vad tråkigt! :(
Svar på tråden Positivt CB test , 2 dagar senare blödning. Hjälp