Har ni kämpigt med ekonomin ?
Hej har ni kämpigt med ekonomin? Går ni det ihopp varje månad? Kan ni spara hur mycket då ?
Hej har ni kämpigt med ekonomin? Går ni det ihopp varje månad? Kan ni spara hur mycket då ?
Det går väl inte om ett vuxet barn bor i övernattningslägenheten?
Ja! Har ett barn med funktionsnedsättning som vi tar hand om. Har tvingats gå ner i tid och får bara in en inkomst till familjen. Det är inte lätt att leva på en lön, men finns inga alternativ måste man lära sig leva med situationen.
Nej, vi har det inte kämpigt med ekonomin. Vi är två vuxna med heltidsjobb och medellön. Inga barn.
Jag har sen jag pluggade alltid sparat minst 10% av min inkomst. Nu försöker vi leva på en lön, funkar vissa månader.
Vad då för lista? :)
Jag gick igenom en riktigt jobbig skilsmässa förra året och mitt ex drog på sig avbetalningar i mitt namn. Har riktigt grov ångest varje dag över detta då mina pengar börjar ta slut då jag varit arbetslös. Har nu två jobb men lönen kommer inte förrän nästa månad vilket ger mig panik. Det är egentligen bara skit saker och jag har sålt mycket av vad jag äger för att betala av mer men nu har jag inget mer att sälja. Mitt enda alternativ är att jobba mer än heltid för att kunna få bort allt snabbare då.
Det är inte en monster summa då jag vet fler som har högre men jag mår riktigt dåligt av det. Hoppas att allt kommer bli avbetalt detta år så jag kan må psykiskt bättre. Kan knappt tänka mig hur de som har högre mår. Men allt tillsammans blir 30k
Vi har höga inkomster men dessvärre också höga utgifter. Vi lyckas dock spara ca 10-12000 kr när vi båda jobbar heltid.
Bil tar ca 8 timmar och kostar mig ca 1500 tor kr enbart i bensin, flyget kostar 2000 kr tor, men behöver då ett pendelkort också. Så då skulle jag behöva lägga två dagar i veckan på att köra bil. Antingen hela söndagen dit, jobba månd-fred och så köra hem på lördagen, för att sova en natt och köra tillbaka på söndagen då. Helt onödigt och orimligt.
Hej det var en person som Svarade i ett tidigare inlägg han hade hjälp av en lista som kunde hjälpa han att spara pengar.