Mitt ex har träffat ny men går ändå inte vidare
Hej
Är sedan drygt 1.5 år skild / separared från min exfru, det var inget gemensamt beslut utan det var jag som tog upp det.
Detta möttes av en oerhörd bitterhet från mitt ex och en lång och vädigt elak skilsmässa och bouppdelning följde.
I princip all komunikation skedde genom advokater och familjerätten.
Vi hade växelvis boende det första året så barnen bodde kvar i huset och det var alltid problem med kommunikation, där hon vägrade att svara på frågor som dirket inte berörde barnen och deras hälsa.
Sedan ett halv år har vi nu separate boenden men kommunikationen är fortsatt helt under isen. Hon väljer att svara på de frågor hon vill när hon vill, vi pratar enkla frågor som gemensamma utgifter för barn etc.
För några månader sedan meddelade hon mig att hon träffat en ny.
Min första spontana tanke var....det gick fort med tanke på hur uppslitande skilsmässan varit.
Men sen tänkte jag att va bra då kanske hon kan gå vidare och släppa sin bitterhet mot mig
Hon har introducerat honom för barnen även han har barn och vad jag kan höra från mina barn så funkar det bra, de har roligt tillsammans.
Men ändå så fortsätter bitterheten, vad jag än föreslår för lösningar ska det granskas och ifrågasättas...bara för att förslaget kom från mig.
Någon annan som upplevt något liknande, att det bitterhet uppstår vid en separation det är inte ovanligt men att den fortsätter när personen "gått" vidare?
Kan tillägga att jag valde inte att skilja mig för att jag träffat någon annan jag gjorde det för mig och barnens skull.