Skilsmässa efter 3 månader
Nu är jag tillbaka igen efter 3 månader, det har varit extremt jobbiga månader för mig.
Jag vill bara dela med mig om min erfaranhet om allt detta.
Mitt ex har inte mått bra alls de senaste 2 åren och sen en dag så bestämde hon sig för att skiljas, vilket kanske inte var direkt oväntat som hon har gjort mot mig.
När jag fick reda på att hon var otrogen mot mig så kände jag bara att det var nog, men vi bestämde oss för att göra en andra chans för att se om det verkligen funkar. Under denna andra chans så bestämde jag mig för försöka göra så gott jag kan, men jag insåg fort att det inte var värt tiden.
Efter sådär 3 månader börjar jag hamna tillbaka på fötterna igen, har varit kontakt med psykolog och han kände att jag inte behövde varadär mer.
Jag bor fortfarande kvar med exet vilket är väldigt tufft, båda för mig och för henne. Men förmodligen så får jag ett nytt place att bo i med mig och mina två underbara barn.
Anledningen för att vi bor tillsammans än är för att vi båda äger en bostadrätt tillsammans och vi vill att barnen ska få ett tryggt ställe att bo på, så jag väljer att jag kan flytta utan möbler osv (börja om).
Tills igår sa hon att hon läntar tills vi ska resa ner till ett par kompisar som bor i södra Sverige och jag svarade inte direkt något på det. Jag vill bara att hon ska låta mig vara och bara höra av sig när det gäller något med barnen och jag detsamma.
Jag har väldigt svårt att släppa det som har hänt och det som händer, jag vill bara flytta och leva mitt liv med barnen utan henne.
Trots det som har hänt så mår jag helt okej, men som sagt jobbiga månader.
Någon annan som är eller har varit med om något liknande?