• EKOW

Skilsmässa efter 3 månader

Nu är jag tillbaka igen efter 3 månader, det har varit extremt jobbiga månader för mig.

Jag vill bara dela med mig om min erfaranhet om allt detta.

Mitt ex har inte mått bra alls de senaste 2 åren och sen en dag så bestämde hon sig för att skiljas, vilket kanske inte var direkt oväntat som hon har gjort mot mig. 

När jag fick reda på att hon var otrogen mot mig så kände jag bara att det var nog, men vi bestämde oss för att göra en andra chans för att se om det verkligen funkar. Under denna andra chans så bestämde jag mig för försöka göra så gott jag kan, men jag insåg fort att det inte var värt tiden.

Efter sådär 3 månader börjar jag hamna tillbaka på fötterna igen, har varit kontakt med psykolog och han kände att jag inte behövde varadär mer.

Jag bor fortfarande kvar med exet vilket är väldigt tufft, båda för mig och för henne. Men förmodligen så får jag ett nytt place att bo i med mig och mina två underbara barn.

Anledningen för att vi bor tillsammans än är för att vi båda äger en bostadrätt tillsammans och vi vill att barnen ska få ett tryggt ställe att bo på, så jag väljer att jag kan flytta utan möbler osv (börja om).

Tills igår sa hon att hon läntar tills vi ska resa ner till ett par kompisar som bor i södra Sverige och jag svarade inte direkt något på det. Jag vill bara att hon ska låta mig vara och bara höra av sig när det gäller något med barnen och jag detsamma.

Jag har väldigt svårt att släppa det som har hänt och det som händer, jag vill bara flytta och leva mitt liv med barnen utan henne.

Trots det som har hänt så mår jag helt okej, men som sagt jobbiga månader.

Någon annan som är eller har varit med om något liknande? Äpple

• Svar på tråden Skilsmässa efter 3 månader
  • EKOW

Glömde skriva också: Varför gör hon såhär mot mig, förstår hon inte att jag vill inget att ha med henne och göra längre. Jag är tillräckligt ledsen och mår redan som jag mår. Mer hon pratar/ringer till mig desto mer ledsen/ångest får jag och det känns som att jag börjar på ruta ett igen.

• Anonym (992)

Om du verkligen inte är intresserad och inte vill ha henne längre så är det väl bara att sätta ned foten och vara tydligen säga att du inte vill vara med henne längre.

Vad är problemet. Eller har du känslor kvar?

• EKOW
    Anonym (992) skrev 2019-01-03 13:44:33 följande:

Om du verkligen inte är intresserad och inte vill ha henne längre så är det väl bara att sätta ned foten och vara tydligen säga att du inte vill vara med henne längre.

Vad är problemet. Eller har du känslor kvar?

Självklart jag fortfarande har kvar känslor för henne, känslorna försvinner inte bara sådär.

Antar att jag får börja bli hårdare helt enkelt. Men jag tycker att när jag inte hör av mig eller pratar med henne borde vara ett tecken hon borde se. 

Dock så vill jag inte gå allt för långt så att det slutar med att jag sårar henne.

• Anonym (992)
    EKOW skrev 2019-01-03 13:57:12 följande:

Självklart jag fortfarande har kvar känslor för henne, känslorna försvinner inte bara sådär.

Antar att jag får börja bli hårdare helt enkelt. Men jag tycker att när jag inte hör av mig eller pratar med henne borde vara ett tecken hon borde se. 

Dock så vill jag inte gå allt för långt så att det slutar med att jag sårar henne.

Men är du säker på din sak? Att du verkligen vill gå vidare utan henne. Isåfall, gäller det att vara tydlig istället för att ge falska förhoppningar. Om du kan tänka dig gå vidare med henne, så har ni jobb framför er.

Går själv igenom en jobbig situation där jag hade förhoppningar i halvår innan jag insåg att hon hade börjat med någon annan redan.

• EKOW
    Anonym (992) skrev 2019-01-03 14:49:17 följande:

Men är du säker på din sak? Att du verkligen vill gå vidare utan henne. Isåfall, gäller det att vara tydlig istället för att ge falska förhoppningar. Om du kan tänka dig gå vidare med henne, så har ni jobb framför er.

Går själv igenom en jobbig situation där jag hade förhoppningar i halvår innan jag insåg att hon hade börjat med någon annan redan.

Tråkigt att höra från dina sida att det inte blev som det blev, hur fick du reda på att hon har skaffat en ny?

Säker och säker kan jag väl inte säga. Jag har inte tid, ork eller lust längre på att hoppas det ska bli vi två igen. Men, man ska aldrig säga aldrig som sagt.

• Anonym (992)
    EKOW skrev 2019-01-03 15:32:24 följande:

Tråkigt att höra från dina sida att det inte blev som det blev, hur fick du reda på att hon har skaffat en ny?

Säker och säker kan jag väl inte säga. Jag har inte tid, ork eller lust längre på att hoppas det ska bli vi två igen. Men, man ska aldrig säga aldrig som sagt.

Fick reda på det via sociala medier av en slump i stort sett. Är sårad, förnedrad och ledsen. Jag säger åt mig själv varje dag att släppa henne för gott, så jag kan gå vidare.

Men det låter som att du vill fortfarande vill men att du är trött på allt. Jag skulle föreslå en pause från varandra. Hyr nåt i andrahand eller dylikt och undvik kontakt så långt det går, bara håll det  till det praktiska.

Hon har ju varit otrogen dessutom så någon konsekvens måste det ha tycker jag. Lämna henne, ligg med någon annan. Se vad som händer, hon får tjata sig till dig och böna och be om hon har bedragit dig tycker jag. Sen när du har legat med någon annan så tror jag det blir lättare att kunna återförenas om det blir aktuellt. 

Kanske låter sjukt men jag tänker att det balanser ut saker och ting lite.

• EKOW
    Anonym (992) skrev 2019-01-03 15:42:19 följande:

Fick reda på det via sociala medier av en slump i stort sett. Är sårad, förnedrad och ledsen. Jag säger åt mig själv varje dag att släppa henne för gott, så jag kan gå vidare.

Men det låter som att du vill fortfarande vill men att du är trött på allt. Jag skulle föreslå en pause från varandra. Hyr nåt i andrahand eller dylikt och undvik kontakt så långt det går, bara håll det  till det praktiska.

Hon har ju varit otrogen dessutom så någon konsekvens måste det ha tycker jag. Lämna henne, ligg med någon annan. Se vad som händer, hon får tjata sig till dig och böna och be om hon har bedragit dig tycker jag. Sen när du har legat med någon annan så tror jag det blir lättare att kunna återförenas om det blir aktuellt. 

Kanske låter sjukt men jag tänker att det balanser ut saker och ting lite.

Jag har kanske ett boende på G nu, så jag behöver bara hålla ut i 1 månad till förhoppningvis. Är dock väldigt taggad på att flytta 

Men dock är jag inte den där personen som kan ligga med någon förrän jag har fått känslor eller känner personen väldigt väl.

Jag vill bara ha något för mig själv nu så jag kan få ha det lugn och ro i min själ. Förhoppningsvis så blir allt lättare och lättare med tiden. :)
  • Anonym (992)
    EKOW skrev 2019-01-03 15:54:40 följande:
    Jag har kanske ett boende på G nu, så jag behöver bara hålla ut i 1 månad till förhoppningvis. Är dock väldigt taggad på att flytta 

Men dock är jag inte den där personen som kan ligga med någon förrän jag har fått känslor eller känner personen väldigt väl.

Jag vill bara ha något för mig själv nu så jag kan få ha det lugn och ro i min själ. Förhoppningsvis så blir allt lättare och lättare med tiden. :)
    Låter bra. Lycka till
Svar på tråden Skilsmässa efter 3 månader