• Cronex

Hur går jag vidare med denna tjej?

Hej!

För ca 7-8 månader sedan så träffade jag en tjej på en dejtingsida, började snacka med varandra och tyckte ganska snabbt att hon verkade vara intressant, det tog dock ca 4-5 månader innan vi först träffade varandra på riktigt, vilket var väldigt jobbigt men samtidigt väldigt kul. Både jag och denna tjej är väldigt blyga av oss när det gäller främmande människor, och jag vet detta då hon har sagt det till mig.

Sen dess så har vi nu träffats på 2 riktiga dejter och 1 gång som vi bara träffades en liten stund, ingen direkt dejt. Jag har definitivt börjat få känslor för henne men är inte helt hundra på att hon tycker samma om mig, när vi träffas så har vi haft väldigt kul ihop, men det är till exempel nästan alltid jag som skriver förstå sms:et.

Ska förmodligen träffa henne snart i dagarna dom kommer igen men börjar undra om hon tar mig mer som en vän än blivande pojkvän. Vi är båda ganska flörtiga i våra konversationer, så känns som hon vill mer men inte riktigt vågar visa det.

Några tips på hur jag kan göra för att verkligen visa att jag vill ha mer än bara vänskap nästa gång vi träffas?

• Svar på tråden Hur går jag vidare med denna tjej?
  • Anonym (Var drivande och lita på känslan)

Har varit i liknande situationer där man haft kontakt på nätet väldigt länge och utvecklat en både djup och flirtig relation. Sedan har det inte alltid känts likadant när man setts i verkligheten alla gånger. Vissa har kemin aldrig infunnit sig med.

Med andra har det blivit sex omgående och en sexuell relation, kk men ingen har det blivit kärlek med för min del. Vad som händer mellan er i verkligheten är det viktiga. Hur känns kemin? Finns det fysisk attraktion i blickar, kroppsspråk, att man berör varandra vill vara nära osv. Om inte är det förmodligen bara vänskap för hennes del.

Först måste du känna in dessa saker och våga lita på din känsla och i så fall ta den vidare till fysiska, lite flörtiga initiativ. Våga beröra henne, titta länge in i hennes ögon, bekräfta henne så att du inte hamnar i friendzonen. En kvinna uppskattar män som kan ta initiativ och vågar vara sexiga och fysiska men ändå få henne att känna sig bekväm och trygg.

Om du frågar henne vad hon känner är risken stor att hon inte är ärlig och kanske bara drar sig ur-.Får du till en dejt till så se till att få henne att förstå att du ser fram emot den, tycker att hon är intressant och attraktiv. Föreslå någon aktivitet, var lite drivande, bjud hem henne på middag osv.

• Anonym (rrr)

Det kanske handlar om blygheten. Att hon tycker det är enklare när du tar initiativet? 
    Du kanske får fråga helt enkelt. 

Svar på tråden Hur går jag vidare med denna tjej?