• Dada82

Döpa sonen till Halle?

Hej!

Har precis fått en son och vi har diskuterat i veckor vad lillen ska heta. Min man hittade namnet Halle och har blivit väldigt förtjust i det, jag är mer tveksam.. Nu har jag vridit och vänt på det så länge att jag inte kan höra hur det låter längre. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Döpa sonen till Halle?
  • Anonym (Hb)
    Pentra skrev 2019-01-07 15:53:08 följande:

Heter ni möjligen Berg i efternamn...? :-/

Förlåt, mina korvfingrar! Älskade din kommentar!
  • Bibbidi

Ärligt talat känns det spontant som ett smeknamn. Fint förvisso, men smeknamn. Som att döpa någon till Fille istället för Filip.

Tycker ni kan kalla pojken för Halle, men döp till något som Halle skulle kunna passa som smeknamn på. Kanske Henrik? 

Barnet kommer ju bli vuxen, och kommer kanske skriva seriösa CV:n, då kanske Halle ser sisodär ut. Jag vet att det inte ska behöva vara så, men det är så världen fungerar tyvärr. 

• trollhona

Jag blev tvungen att tänka lite innan jag svarade. Min första tanke var att det lät lite som ett smeknamn, men nu när jag läst det några gånger så tycker jag det är jättefint. Unikt och charmigt.

Lite i samma stil som Olle och Hasse, som tidigare var smaknamnsvarianter på Olof och Hans. 

Om ni bägge gillar namnet så tycker jag ni ska välja det.

• aabbccddeeffgg

Helt ok.
    Som Kalle fast med H.

• aabbccddeeffgg
    stinehall1992 skrev 2019-01-07 15:31:57 följande:

Inget jag rekommenderar. Här är mina 3 favoriter på killnamn:
    Leonell
    Valentino 
    Emilio 

Nu bad ju inte TS om din åsikt angående vilka tattarnamn du gillar. För de är  gräsliga tattarnamn.
  • Spaghetti

Kul sedan när Halle börjar skolan och barnen kommer på att Halle rimmar med något annat...

Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
  • Nandez
    Spaghetti skrev 2019-05-02 14:05:05 följande:
    Kul sedan när Halle börjar skolan och barnen kommer på att Halle rimmar med något annat...
    Stackaren
  • korv o mos
    Dada82 skrev 2019-01-07 13:41:29 följande:

Hej!

Har precis fått en son och vi har diskuterat i veckor vad lillen ska heta. Min man hittade namnet Halle och har blivit väldigt förtjust i det, jag är mer tveksam.. Nu har jag vridit och vänt på det så länge att jag inte kan höra hur det låter längre. Vad tycker ni?

Jättefint.
    Blev det Halle?
Svar på tråden Döpa sonen till Halle?