• Anonym (D)

Hur kommer man på otrohet?

Jag behöver hjälp. Misstänker starkt att min partner är otrogen men har inga klara bevis och vill därför inte konfrontera honom riktigt än. Han har varit otrogen tidigare och jag vill därför vara väldigt noga med bevis och konfrontationen så han inte kan övertyga mig att stanna som sist. Jag älskar honom, men han har redan fått sin chans och om han brutit förtroendet igen kommer jag lämna direkt.

Har någon av er tips på hur jag kan komma på honom? Jag har hört att vissa har bett sina tjejkompisar flörta med killen och se hur han reagerar, men han känner alla mina vänner och jag vill inte heller involvera någon annan i det här om jag kan undvika det. Han har hela tiden telefonen i närheten och sover med den under kudden så den kommer jag inte åt heller. Alla tips är välkomna :)

• Svar på tråden Hur kommer man på otrohet?
  • Anonym (Carola)
    Anonym (D) skrev 2019-01-10 19:45:09 följande:

Ja verkligen. Hela situationen känns som om jag har varit tillsammans med en annan människa. Trodde inte att det här var mannen jag älskar. Vad han har gjort förväntar jag mig från en 15 åring, inte en vuxen man som jag delat 6 år av mitt liv med. Det är jobbigt att tänka att jag förlorade honom för länge sen och jag visste inte ens om det. Något hände första gången han var otrogen som förändrade honom och från och med den dagen var han inte min längre. Jag kommer ihåg att han frågade mig om det inte var värt att kämpa för det vi hade. Jag svarade att det klart det var värt det om vi kunde gå tillbaka men om han gjorde det igen så skulle jag ångra allt och lida ännu mer. Det är där jag är nu. Jag ångrar att jag tog tillbaka honom första gången och all tid som gått sen dess.

Det värsta är att jag förtjänar att vara lycklig med honom. Jag förtjänar att vara med mannen jag älskar för jag har inte gjort något fel. Jag har varit trogen, stöttat honom och varit där för honom i alla dessa år när han haft det svårt. Jag har offrat så mycket för att vara med honom och ändå gör han det här mot mig. Det visar verkligen att jag är värd så mycket mer än vad han kan ge mig, men det suger för jag borde inte ha varit i den här situationen från början. Varför ska jag lida för något som varit utanför min kontroll? Det borde vara han som känner såhär inte jag. Det är inte rättvist helt enkelt.

Förlåt det blev lite av en rant. Jag är väldigt ledsen just nu och vill bara att allt ska vara över så jag kan gå tillbaka till mitt eget liv utan honom. Jag hoppas att han ångrar sig och lider lika mycket som jag gör. Kanske kan han vara trogen med en annan person, men för oss är det över.

Jag förstår verkligen hur sviken du måste känna dig. Att all tiden efter första otroheten känns bortkastad. Men jag tror verkligen i hjärtat att i den ljusa framtiden så kan man förstå varför detta behövde hända. Kanske pushade det dig åt ett håll du annars inte vågar gå. Eller skapat en inre krigare i dig som vägrar acceptera något liknande i fortsättningen och därmed hittar en perfect match.

Ta dig tiden att sörja, bearbeta och komma vidare <3 Ett liv där du är värderad till himlen, uppskattad och prioriterad väntar <3 kram!
  • Pilsner
    Anonym (D) skrev 2019-01-10 19:15:10 följande:
    Pilsner skrev 2019-01-10 08:35:32 följande:
    Skicka ett foto på dig själv från fejkprofilen! Fråga om ni ska ses i köket för en diskussion.
    Jag funderade på att göra något i stil med det ni säger. Tänkte exempelvis att jag kunde skicka en screenshot från konversationen till honom. Men tror inte det är en bra idé. Jag vet att han kommer vända allt på mig om jag gör det. Han kommer bli arg och skrika och få mig att känna mig dålig och sen kommer han prata med sina vänner om mig bakom ryggen och säga att jag är galen eller whatever. Han kommer alltså få en anledning att vara arg på mig som han kommer kunna använda för att rättfärdiga sitt beteende. Nej, jag vill att han ska ångra sig djupt och förstå vad han har gjort mot mig.

Istället funderar jag på att skicka något i stil med "kan jag få en till bild på dig snygging?" från fakekontot när jag är hemma hos honom och i närheten av hans mobil så jag kan "råka" se det. På så sätt kan han inte vända det här mot mig när bevisen finns i min hand.

Men varför lägger du ner all energi på att försöka få honom att erkänna? Det räcker väl att du vet hur han tänker och vad han gör?

Kommer du agera annorlunda om du lyckas få honom att erkänna något? På något sätt känns det som att du endast vill få fram erkännandet för att "vinna". Tror du att han kommer bli en bättre människa som ber om ursäkt och förlåtelse på sina bara knän?

Det finns nog ingen direkt vinnare här. Du kan dock bli en vinnare, men slösa inte energi på att försöka (be-)visa något som du redan vet.
  • Anonym (Har testat)
    Anonym (D) skrev 2019-01-09 23:33:10 följande:

Hej allihopa. TS här. Jag valde ett kanske lite fult sätt att ta reda på sanningen och skapade en fejkprofil på facebook där jag pratade med honom. Tog inte ens 10 minuter innan han berättade hur sexig "jag" var och vad han ville göra med "mig". Jag fick fram informationen att nej han hade inte haft sex med någon annan, men bara för att han var rädd att sin flickvän (dvs jag) skulle få reda på det. Han hade några "alternativ" dock som han skulle kunna ringa om han ville, men det var inte "värt det" om det skulle komma fram. Men när jag låtsades komma från en annan stad blev han rejält upphetsad för då skulle han kunna komma undan med det om han bara raderade konversationen. Han frågade flera gånger om bilder och skickade själv en nakenbild på sig själv. Han pratade om hur han ville ha ett öppet förhållande med en fast partner han älskar, och sedan några till vid sidan om som han kan ringa när han är kåt. Han sa några gånger att han kände sig dålig över det han gjorde, men han sa aldrig nej när "jag" förförde honom.

Under tiden det här höll på messade jag honom från mitt eget nummer och sa bara hej och han var helt normal trots att han var mitt uppe i en diskussion om vilken sexposition han vill prova med fakeprofilen. Han var snabb att svara, sa att han älskade mig och skickade hjärtan och grejer. Precis som vanligt. Kändes helt bisarrt att han kunde vara så normal mot mig när han håller på och runkar till någon annan.

Med andra ord låter det som om han inte varit otrogen ÄN (om man inte räknar konversationen med fakprofilen som otrohet dvs). Han vill ha sex med andra, men han är rädd för att bli påkommen och gör det därför inte. Han älskar mig och vill inte förlora mig, men om jag aldrig får veta så kommer det inte skada mig och därför är det okej om det är en person jag aldrig kommer träffa. Han vill ha ett öppet förhållande oavsett vad jag tycker eller vill och har inte varit tydlig med det med mig som är hans partner. Han vet att det han gör är fel och att det kommer såra mig, men han kan fortfarande agera som om ingenting har hänt.

Jag vet inte vad jag ska göra. Känns såklart jättejobbigt att få veta det här. Det faktum att han inte tvekade en sekund när jag hörde av mig till honom från fakeprofilen visar att han inte lärt sig något från första otroheten - bortsett från att kanske dölja det bättre och inte ha sex med personer jag känner. Även om han inte träffar och har sex med någon annan så är det fortfarande fel att skicka bilder och skriva att man vill ha sex med en annan. Har inte bestämt hur jag ska konfrontera honom än men ville ge en uppdatering på vad som hänt.

Bra TS, ett gott exempel på detektivarbete.
    Denna info hade inte varit möjlig få fram genom konfrontation och inte genom att titta i hans mobil.
    Men jag beklagar verkligen den tråkiga info du får fram och jag lider med dig i din svåra situation.
  • Anonym (Har testat)

Han har alltså inte varit otrogen.
    Han skulle kunna förklara alltihopa med att det bra är fantasier, även om jag och de flesta nog kan anse att det har gått över gränsen.
    Det skulle också kunna vara möjligt att det är sant, att han i praktiken aldrig skulle agera irl?
    Om det verkligen är bara fantasier så får vi nog erkänna att de flesta av oss någon gång har otillbörliga fantasier. Var gränsen går för vilka fantasier som är ok och vilka som inte är det vet nog bara du själv.

Flera här tror sig vara allvetare och de kan slå fast att du måste lämna. De uppmuntrar dig livligt att lämna och uttrycker sig på ett sådant sätt att jag läser ut att de egentligen skulle vilja tvinga dig att lämna honom, om de kunde. Jag förstår inte hur de kan veta allt men sannolikt grundar de sig på sina egna erfarenheter och sina egna misslyckanden?

Jag känner inte till allt och hela din situation, jag känner inte till ert förhållande och er kärlek.
    Men även svåra situationer kan gå att reda ut och under rätt omständigheter kan människor förändra sig.
    Visst ser det mörkt ut om vi bara ser till denna tråden och det kan säkerligen finnas många olika skäl för dig att lämna honom. Men det är bara du som känner till er situation så du vet nog bättre än jag och du vet säkerligen bättre än de flesta som skriver här.
    Dock förstår jag fullt ut att du behöver skaffa dig all information för att veta vad och hur du ska göra. Jag förespråkade "detektivarbete" vilket ju var lyckat även för dig. Mycket intelligentare än att konfrontera, vilket verkar vara det enda som en del här kan klara av.

• Anonym (D)
    Anonym (Har testat) skrev 2019-01-11 09:14:04 följande:

Han skulle kunna förklara alltihopa med att det bra är fantasier, även om jag och de flesta nog kan anse att det har gått över gränsen.
    Det skulle också kunna vara möjligt att det är sant, att han i praktiken aldrig skulle agera irl?
    Om det verkligen är bara fantasier så får vi nog erkänna att de flesta av oss någon gång har otillbörliga fantasier. Var gränsen går för vilka fantasier som är ok och vilka som inte är det vet nog bara du själv.

Flera här tror sig vara allvetare och de kan slå fast att du måste lämna. De uppmuntrar dig livligt att lämna och uttrycker sig på ett sådant sätt att jag läser ut att de egentligen skulle vilja tvinga dig att lämna honom, om de kunde. Jag förstår inte hur de kan veta allt men sannolikt grundar de sig på sina egna erfarenheter och sina egna misslyckanden?

Jag känner inte till allt och hela din situation, jag känner inte till ert förhållande och er kärlek.
    Men även svåra situationer kan gå att reda ut och under rätt omständigheter kan människor förändra sig.
    Visst ser det mörkt ut om vi bara ser till denna tråden och det kan säkerligen finnas många olika skäl för dig att lämna honom. Men det är bara du som känner till er situation så du vet nog bättre än jag och du vet säkerligen bättre än de flesta som skriver här.
    Dock förstår jag fullt ut att du behöver skaffa dig all information för att veta vad och hur du ska göra. Jag förespråkade "detektivarbete" vilket ju var lyckat även för dig. Mycket intelligentare än att konfrontera, vilket verkar vara det enda som en del här kan klara av.

För mig är det här att gå över gränsen och skulle inte kalla det bara fantasier. Även om han inte skulle ha sex med någon annan så har han sex-smsat med vad han tror är en annan kvinna och varit väldigt grafisk om exakt vad han vill göra. Han skickade också en nakenbild på sig själv vilket man inte gör bara sådär. Nej, snacket om att han skulle komma till staden för att ha sex kanske bara var fantasier, men det gör det inte okej för det. Han sa att han skulle radera konversationen och han har dolt det här för mig så det verkar inte som han har några planer på att erkänna vad han gjort. Därmed kan jag inte lita på att han erkänner något annat heller.

Kan inte se hur den här situationen kan lösas. Hade det varit första gången så hade jag kunnat förlåta och gå vidare, men det är inte första gången. Sist så var han ångestfull till punkten att han blev psykiskt sjuk och verkade genuint ledsen och chockad över sitt beteende. Det var en väldigt traumatisk upplevelse för oss båda, men ändå verkar han inte ha lärt sig något. Förstår inte hur han ska kunna lära sig något den här gången.
  • Anonym (D)
    Anonym (Har testat) skrev 2019-01-11 09:14:04 följande:

För mig är det här att gå över gränsen och skulle inte kalla det bara fantasier. Även om han inte skulle ha sex med någon annan så har han sex-smsat med vad han tror är en annan kvinna och varit väldigt grafisk om exakt vad han vill göra. Han skickade också en nakenbild på sig själv vilket man inte gör bara sådär. Nej, snacket om att han skulle komma till staden för att ha sex kanske bara var fantasier, men det gör det inte okej för det. Han sa att han skulle radera konversationen och han har dolt det här för mig så det verkar inte som han har några planer på att erkänna vad han gjort. Därmed kan jag inte lita på att han erkänner något annat heller.

Kan inte se hur den här situationen kan lösas. Hade det varit första gången så hade jag kunnat förlåta och gå vidare, men det är inte första gången. Sist så var han ångestfull till punkten att han blev psykiskt sjuk och verkade genuint ledsen och chockad över sitt beteende. Det var en väldigt traumatisk upplevelse för oss båda, men ändå verkar han inte ha lärt sig något. Förstår inte hur han ska kunna lära sig något den här gången.
  • Anonym (Har testat)
    Anonym (D) skrev 2019-01-11 10:45:20 följande:

Ja, om allt är ungefär så som du beskriver så skulle jag lämna och jag kan inte ge dig något annat råd.
  • Anonym (man)
    Anonym (Loui) skrev 2019-01-10 20:17:14 följande:

Jag kom på min pratners och hennes sexnoveller till den hon bedrog mig med. De flyttade ihop mindre än ett halvår efter att det tog slut. Jag tänkte som du. Jag ska gör det snyggt, stå över henne och agera moget. Det hjälpte inte ett jävla dugg. Jag skulle gjort det så in i bomben fult men spekulera kan man ju. Det jag kan känna idag är stolthet över mitt agerande för mig själv. Men hon såg inte den sidan. Hon var fullt upptagen med sin nya så oavsett hur jag gjorde vände hon på allt. Det jag hade tjänat på hade varit att vara jävligt ful på alla sätt och vis. Men då hade jag nog mått dåligt över det istället. Och det finns ånger över alla bortkastade år. Därför tycker jag inte du ska vänta. Gör det direkt för du har jobbiga perioder framför dig. Önskar dig all lycka.

Håller med, det är så in i helvete naivt att tro att man kan köra med rent spel med någon som spelar fult. Det funkar lixom inte. Vare sig man vill det eller inte så blir det helt enkelt så att om den ene börjar köra fulspel så har man inget annat val än att antingen köra fult själv eller gå av plan så att säga.
  • Anonym (anonym12)

Har varit med om liknande, fast min man inte har varit fysikst otrogen, utan skrivit med massor av tjejer.. Han var alltid hemma etc.. Om det är samma för dig så är din enda chans hans telefon. Du måste komma åt hans telefon! På något sätt.. Så kom jag på min man (för 100.e gg..).

• Anonym (anonym12)

Förresten, om han sover med telefonen och har den överallt, så döljer han nåt! Utan tvekan!

• Pilsner
    Anonym (anonym12) skrev 2019-01-11 11:22:22 följande:

Har varit med om liknande, fast min man inte har varit fysikst otrogen, utan skrivit med massor av tjejer.. Han var alltid hemma etc.. Om det är samma för dig så är din enda chans hans telefon. Du måste komma åt hans telefon! På något sätt.. Så kom jag på min man (för 100.e gg..).

Vilken nytta gjorde det att komma på honom 100:e gången?
  • Anonym (A 2)
    Anonym (anonym12) skrev 2019-01-11 11:23:49 följande:
    Förresten, om han sover med telefonen och har den överallt, så döljer han nåt! Utan tvekan!
    Då är det skumt.
  • Anonym (D)

Hej. TS här igen. Efter mycket gråt och rädsla för framtiden skrev jag till honom att jag ville ses. Jag sa ingenting innan, utan låtsades som att allt var normalt. Vi sågs några timmar senare och jag hade förberett hur jag skulle säga det. Min plan vara att låtsas som att fakeprofilen hade hört av sig till mig och bett om ursäkt och berättat allt. Jag hade t om skickat meddelanden till mig själv som "bevis" för det här. Men när vi sågs började vi prata om en massa annat och vi gick hem till honom där hans syster var hemma med sina vänner. Jag ville inte säga något framför andra och höll därför tyst. Systern skulle gå ut snart så jag tänkte säga det efter att hon gått. Men efter ett tag kom det upp att min pojkvän var deprimerad och hade börjat ta antidepressiva. Han berättade att han blivit känslokall och inte visste vad han skulle göra med sitt liv. Vi hade planerat att flytta ihop tillsammans efter sommaren och han sa att han såg fram emot det för det skulle innebära en ny start där vi äntligen kan bo ihop.

Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag har alltid varit där för honom när han har det svårt och kunde inte få mig själv att göra slut när han redan mådde dåligt. Så jag sa ingenting. Varken om otroheten eller flytten. Jag tröstade honom och låtsades som att allt var normalt. Det gjorde fruktansvärt ont att veta men inte kunna säga något och nu känner jag mig ännu värre än tidigare. Jag vet att jag måste göra slut för min egen skull, men det är så svårt när jag fortfarande älskar honom och jag vill inte göra det under en tid när han mår dåligt. Jag känner mig feg och patetisk som inte kunde säga det. Och så känner jag mig dålig som inte är tydlig med att jag inte kan flytta ihop med honom och starta ett liv med honom.

Så nu ställs jag inför ännu ett problem. Förlåt om jag ber er om mycket men vet verkligen inte hur jag ska hantera det här. All hjälp är välkommen.

• Anonym (felix)

Varför alls ljuga ihop en fake historia med bevis för att avslöja honom. Du behöver väl inte säga annat än att du vet att han fortsatt söker sexkontakter med kvinnor på nätet. Undgå att visa känslor alls när du gör slut. Inga skrik och ingen ilska. Ju mera känslor du visar desto större möjlighet ger du honom att manipulera dig.
    Att han är depressiv får inte bli ditt problem. Det är bara ännu en grund till att lämna.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (D) skrev 2019-01-13 13:35:53 följande:

Hej. TS här igen. Efter mycket gråt och rädsla för framtiden skrev jag till honom att jag ville ses. Jag sa ingenting innan, utan låtsades som att allt var normalt. Vi sågs några timmar senare och jag hade förberett hur jag skulle säga det. Min plan vara att låtsas som att fakeprofilen hade hört av sig till mig och bett om ursäkt och berättat allt. Jag hade t om skickat meddelanden till mig själv som "bevis" för det här. Men när vi sågs började vi prata om en massa annat och vi gick hem till honom där hans syster var hemma med sina vänner. Jag ville inte säga något framför andra och höll därför tyst. Systern skulle gå ut snart så jag tänkte säga det efter att hon gått. Men efter ett tag kom det upp att min pojkvän var deprimerad och hade börjat ta antidepressiva. Han berättade att han blivit känslokall och inte visste vad han skulle göra med sitt liv. Vi hade planerat att flytta ihop tillsammans efter sommaren och han sa att han såg fram emot det för det skulle innebära en ny start där vi äntligen kan bo ihop.

Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag har alltid varit där för honom när han har det svårt och kunde inte få mig själv att göra slut när han redan mådde dåligt. Så jag sa ingenting. Varken om otroheten eller flytten. Jag tröstade honom och låtsades som att allt var normalt. Det gjorde fruktansvärt ont att veta men inte kunna säga något och nu känner jag mig ännu värre än tidigare. Jag vet att jag måste göra slut för min egen skull, men det är så svårt när jag fortfarande älskar honom och jag vill inte göra det under en tid när han mår dåligt. Jag känner mig feg och patetisk som inte kunde säga det. Och så känner jag mig dålig som inte är tydlig med att jag inte kan flytta ihop med honom och starta ett liv med honom.

Så nu ställs jag inför ännu ett problem. Förlåt om jag ber er om mycket men vet verkligen inte hur jag ska hantera det här. All hjälp är välkommen.

Nu måste du vara egoistisk, tänka på dig själv och ditt välmående. Det är svårt att skita i hand känslor och fundera på hur han kommer må, det är något du måste göra nu. Slit av det som ett plåster och låt han inte stjäla mer tid av dig än han redan gjort.

Den finns en kille där ute som kommer älska dig och vilja vara dig trogen. En kille som aldrig skulle tänka tanken på att bedra dig. Gör slut och låt ditt hjärta läka sedan får du leta efter en kille son förtjänar dig!

Lycka till och våga våga!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (D) skrev 2019-01-08 08:37:36 följande:

Jag älskar honom, men han har redan fått sin chans och om han brutit förtroendet igen kommer jag lämna direkt.

Läs igenom detta, du skriver klart och tydligt. Här har du ditt svar. Lämna direkt.
  • Anonym (man)
    Anonym (D) skrev 2019-01-13 13:35:53 följande:

Men du har ju redan fått svar på hur du ska hantera det....LÄMNA.... men det är ju inte vad du vill höra så då börjar du om från början och hoppas på bättre svar... dvs såna som säger det du vill höra.

Försök inse.... DET KOMMER INTE BLI BÄTTRE.... du sitter och tror att allt kommer lösa sig av sig själv bara för du älskar honom, Att han tydligen inte älskar dig eftersom han bevisligen säker annat vid sidan av verkar inte spela någon roll för bara du älskar honom så kommer allt lösa sig. Det kommer det inte göra. Det där är rena självlögner för att du inte kan ta in att han inte är den du trodde han var.
  • Anonym (Carola)

Gud vad jag lider med dig. Att han är depressiv är jättehemskt, men det värsta av allt är att du ska behöva känna att du är the bad guy som lämnar nu. Timingen har inget med det här beslutet att göra. Försök att mentalt spola fram tiden ett par månader när du ställt upp för honom, ni kanske bor tillsammans och hans antidepressiva har börjat fungera. Hur ser livet ut då? Ska du behöv fundera varje gång han sitter med sin telefon? När du reser iväg över helgen? Vad gör han då? Är det verkligen något att bygga på? Ser du en seriöst lycklig framtid utan misstankar med honom? Annars spiller du bara tid <3

Svar på tråden Hur kommer man på otrohet?