Ofostrig eller feldaterad?
Hej alla! Första inlägget här så totalt gröngöling på detta men nu hoppas jag på lite råd ???? (ursäkta om för långt)
Sen jag fick barn för drygt 1,5 år sedan har min mens varit väldigt oregelbunden. På dag 16 i förra cykeln (en torsdag) kollade jag upp detta hos gynekolog. Efter vul sa hon då att jag inte haft ägglossning eller har ägglossning på g. Så det var ju bara att gilla läget.
Drygt två veckor senare, på dag 32 (en lördag), plussade jag på clearblue-test. Gravid 1-2 veckor. Tänkte då att jag hade haft sen ägglossning, vet inte hur långt innan man kan se det på vul?
Testade igen en vecka senare och då stod det 2-3 veckor. So far so good mao.
Med anledning av komplicerad tidigare graviditet fick jag ett tidigt vul. Sett till sista mensens första dag gjordes det i 7+3 (men jag hade ju snarare gissat att det var 6+3 då).
På vul såg läkaren (och jag) en hinnsäck, inget annat. Den såg helt rund ut. Hon mätte den till 7+4, vilket innebär att jag skulle blivit gravid på dag 13, tre dagar innan jag var hos gyn som sa ingen ägglossning. Hon kunde också se att jag hade en äldre blödning vid livmodertappen (har vid några tillfällen haft lite brunt slem när jag torkat mig efter toabesök). Hon gissade att det var en ofostrig graviditet men nytt vul efter två veckor för bekräftelse. Fick info vad jag ska göra vid missfall (om det blöder ut självmant) osv, annars blir det tabletter om två veckor.
Så nu sitter jag här och undrar om det är helt onödigt att ändå hoppas? Får ju inte ihop datumen? Kan hon mätt fel med 7+4 och kaaaanske egentligen är typ 6+3? Men borde man sett mer än hinnsäck då oavsett? Hade gyn fel om ägglossning? Hade clearblue fel? Jag har inte fast några blödningar (förutom ovan nämnda) och mår piss! Illamående from hell (går på postafen för att kunna jobba), ömma bröst, svullen mage osv osv.
Förstår ju att det enda jag kan göra är att vänta men iom att jag känner mig så gravid (vilket jag också vet är vanligt vid ofostrig) skulle det vara intressant att veta om någon varit med om liknande och tror något?