• Litenfialotta

Ofostrig eller feldaterad?

Hej alla! Första inlägget här så totalt gröngöling på detta men nu hoppas jag på lite råd ???? (ursäkta om för långt)

Sen jag fick barn för drygt 1,5 år sedan har min mens varit väldigt oregelbunden. På dag 16 i förra cykeln (en torsdag) kollade jag upp detta hos gynekolog. Efter vul sa hon då att jag inte haft ägglossning eller har ägglossning på g. Så det var ju bara att gilla läget.

Drygt två veckor senare, på dag 32 (en lördag), plussade jag på clearblue-test. Gravid 1-2 veckor. Tänkte då att jag hade haft sen ägglossning, vet inte hur långt innan man kan se det på vul?

Testade igen en vecka senare och då stod det 2-3 veckor. So far so good mao.

Med anledning av komplicerad tidigare graviditet fick jag ett tidigt vul. Sett till sista mensens första dag gjordes det i 7+3 (men jag hade ju snarare gissat att det var 6+3 då).

På vul såg läkaren (och jag) en hinnsäck, inget annat. Den såg helt rund ut. Hon mätte den till 7+4, vilket innebär att jag skulle blivit gravid på dag 13, tre dagar innan jag var hos gyn som sa ingen ägglossning. Hon kunde också se att jag hade en äldre blödning vid livmodertappen (har vid några tillfällen haft lite brunt slem när jag torkat mig efter toabesök). Hon gissade att det var en ofostrig graviditet men nytt vul efter två veckor för bekräftelse. Fick info vad jag ska göra vid missfall (om det blöder ut självmant) osv, annars blir det tabletter om två veckor.

Så nu sitter jag här och undrar om det är helt onödigt att ändå hoppas? Får ju inte ihop datumen? Kan hon mätt fel med 7+4 och kaaaanske egentligen är typ 6+3? Men borde man sett mer än hinnsäck då oavsett? Hade gyn fel om ägglossning? Hade clearblue fel? Jag har inte fast några blödningar (förutom ovan nämnda) och mår piss! Illamående from hell (går på postafen för att kunna jobba), ömma bröst, svullen mage osv osv.

Förstår ju att det enda jag kan göra är att vänta men iom att jag känner mig så gravid (vilket jag också vet är vanligt vid ofostrig) skulle det vara intressant att veta om någon varit med om liknande och tror något?

• Svar på tråden Ofostrig eller feldaterad?
  • Ekskan

Hej!

Jag var på VUL i vecka 6+2 och då såg de också bara en hinnsäck, inget annat, veckan efter var jag på återbesök, då låg där en liten krabat med tickande hjärta och allt såg fin fint ut. Så avvakta lite, förstår din oro. 
    Men om en vecka borde de kunna se något om där finns ett foster.

Håller tummarna för dig! 

• Litenfialotta

Oj, vad skönt att höra att det ändå kan finnas lite hopp! Tack för att du svarade! Så svårt att få något annat gjort än att grubbla haha. Och ännu värre när kroppen beter sig gravid :(

• Anonym (Väntanstider)

Hej!

Jag var också på vul i v 6+2, och då syntes också bara en hinnsäck. Enligt sista mensen skulle jag vara i v 7+5, men jag vet när jag hade ägglossning så det stämmer inte att räkna från det.

Fick ett samtal från läkaren två dagar senare där hon sa att hinnsäcken var stor för att inte se en gulesäck, och jag har fått en ny tid för vul på måndag. Är livrädd efter det hon sa, men hoppas att det syns något då, för enligt min egen beräkning borde jag vara i vecka 7+1 då, och då borde det ju synas...

Har inte blött eller haft bruna flytningar eller någonting och jag har mängder av symtom på graviditet, så bara att hoppas att det inte är kroppen som lurar en och det bara är ofostrigt. Min stora skräck :(

• Litenfialotta
    Anonym (Väntanstider) skrev 2019-01-09 15:20:11 följande:

Hej!

Jag var också på vul i v 6+2, och då syntes också bara en hinnsäck. Enligt sista mensen skulle jag vara i v 7+5, men jag vet när jag hade ägglossning så det stämmer inte att räkna från det.

Fick ett samtal från läkaren två dagar senare där hon sa att hinnsäcken var stor för att inte se en gulesäck, och jag har fått en ny tid för vul på måndag. Är livrädd efter det hon sa, men hoppas att det syns något då, för enligt min egen beräkning borde jag vara i vecka 7+1 då, och då borde det ju synas...

Har inte blött eller haft bruna flytningar eller någonting och jag har mängder av symtom på graviditet, så bara att hoppas att det inte är kroppen som lurar en och det bara är ofostrigt. Min stora skräck :(

Oj, då är vi verkligen i samma sits då! Håller alla tummar...jag har nästa vul nästa fredag och borde också, enligt mina beräkningar, vara i minst 7+ då (kanske tom 8+). Hoppas hoppas det går bra för dig, så lång väntan (särskilt när man dessutom mår gravid-dåligt ovanpå allt). Känns som att även min läkare reagerade på frånvaron av gulesäck...
  • Anonym (Väntanstider)

Idag är det dags! I eftermiddag ska jag göra nytt vul och gud vad jag hoppas att det går att se mer då! Är såååå nervös och det kommer vara svårt att fokusera på jobbet fram tills dess... :''/

• FruW85
    Anonym (Väntanstider) skrev 2019-01-14 07:54:17 följande:

Idag är det dags! I eftermiddag ska jag göra nytt vul och gud vad jag hoppas att det går att se mer då! Är såååå nervös och det kommer vara svårt att fokusera på jobbet fram tills dess... :''/

Lycka till! Håller tummarna för dig :)
  • Ekskan

Lycka till!

Håller alla tummar och tår för dig!!!
  • Ekskan

Lycka till!

Håller alla tummar och tår för dig!!!
  • Litenfialotta

Förstår att det är jättenervöst. Håller alla tummar!!
  • Ekskan

Hur har det gått för dig?
  • Corneliass

Hur gick det?
    Gravid med första barnet
  • Anonym (Väntanstider)

Hej! :)

Det gick bra!

Vi fick se en liten böna på ca 10-11 mm med ett fint flimrande hjärta! <3 Allting såg perfekt ut och jag är så lycklig! :)

Bönan förväntas komma i slutet av augusti!

• FruW85
    Anonym (Väntanstider) skrev 2019-01-15 08:08:13 följande:

Det gick bra!

Vi fick se en liten böna på ca 10-11 mm med ett fint flimrande hjärta! <3 Allting såg perfekt ut och jag är så lycklig! :)

Åh, men så härligt att höra! :D Grattis!
  • Litenfialotta

Det gick bra!

Åh vad roligt, grattis! Kul att det finns lyckliga historier! Så nervös inför fredag, vågar inte hoppas på ett lika lyckat resultat ????
  • Ekskan

Åh så underbart för dig!

Stort grattis!
    Då var det på samma sätt som för mig, helt enkelt för tidigt att se något på det tidigare VUL du var på!

Jag är beräknad 14 Augusti! Skrattande

Det gick bra!

• Corneliass

Det gick bra!

Men åh så rolig, ett stort grattis! Försök att pusta ut nu och njut av din graviditet <3 
    Gravid med första barnet
  • Litenfialotta

Om någon, liksom jag gjorde, skulle googla massa på det och få upp denna tråd tänkte jag bara meddela att det tyvärr inte gick bra för mig. På ultraljud idag syntes fortfarande bara hinnsäck (borde vara minst i 8+) så har fått tabletter nu för att framkalla missfallet.

Men två av tre är ju ändå förhoppningsgivande om någon skulle vara i samma situation!

• FruW85
    Litenfialotta skrev 2019-01-18 11:25:38 följande:

Om någon, liksom jag gjorde, skulle googla massa på det och få upp denna tråd tänkte jag bara meddela att det tyvärr inte gick bra för mig. På ultraljud idag syntes fortfarande bara hinnsäck (borde vara minst i 8+) så har fått tabletter nu för att framkalla missfallet.

Men två av tre är ju ändå förhoppningsgivande om någon skulle vara i samma situation!

Jag beklagar <3 :(
Svar på tråden Ofostrig eller feldaterad?