• Anonym (Den_observante)

Har egentligen inte de flesta en "våt dröm" om att bli manipulativa psykopater?

Jag tycker mig märka tendenser hos de flesta människor jag pratar med, även folk som avskyr och kallar andra för psykopater, att de i sina sätt att prata försöker efterlikna just manipulativa psykopater eller "smarta affärsmän"

Det har fått mig att fundera på om inte många egentligen skulle ta fram psykopaten inom sig om tillfälle erbjöds, och att de flesta bara är snälla och framstår som normala "för syns skull", och för att deras vänner och bekanta, släktingar m.m. inte skulle acceptera om de förvandlades till sådana.

Finns det en farlig fascination för den manipulative psykopaten som gör det attraktivt att vilja efterlikna dem?

• Svar på tråden Har egentligen inte de flesta en "våt dröm" om att bli manipulativa psykopater?

Och så betackar jag mig för folk som låtsas vara något de inte är. Ser fram emot seriösa svar från seriösa personer tack. Inga låtsas-psykologer.

• Anonym (Fröken)
    Anonym (Den_observante) skrev 2019-01-10 13:40:34 följande:

Och så betackar jag mig för folk som låtsas vara något de inte är. Ser fram emot seriösa svar från seriösa personer tack. Inga låtsas-psykologer.

Nu har du i två exempel visar att du har svårt att ta till dig skriven text. Du lyckas inte heller förmedla din frågeställning. Kanske dags att fundera på hur du kommunicerar?
    Anonym (Fröken) skrev 2019-01-10 16:26:33 följande:
    Nu har du i två exempel visar att du har svårt att ta till dig skriven text. Du lyckas inte heller förmedla din frågeställning. Kanske dags att fundera på hur du kommunicerar?
    På tal om att läsa skriven text. Har du läst de sidor jag länkade till?

• Anonym (Klipp)

Finns en del klipp på Youtube som på ett pedagogiskt sätt förklarar hur en psykopat (verbal, som någon uppgav) fungerar. Kände att det kunde vara passande i den här tråden.

Klippet på svenska.

• Caralho98
    Anonym (Den_observante) skrev 2019-01-10 08:42:09 följande:
    Har egentligen inte de flesta en "våt dröm" om att bli manipulativa psykopater?

Jag tycker mig märka tendenser hos de flesta människor jag pratar med, även folk som avskyr och kallar andra för psykopater, att de i sina sätt att prata försöker efterlikna just manipulativa psykopater eller "smarta affärsmän"

Det har fått mig att fundera på om inte många egentligen skulle ta fram psykopaten inom sig om tillfälle erbjöds, och att de flesta bara är snälla och framstår som normala "för syns skull", och för att deras vänner och bekanta, släktingar m.m. inte skulle acceptera om de förvandlades till sådana.

Finns det en farlig fascination för den manipulative psykopaten som gör det attraktivt att vilja efterlikna dem?

Nej du verkligen inte, alla psykopater man träffat på har antingen varit veka, själviska jävla missfoster.men ett patetiskt behov att konstant utöva makt mot folk utan anledning eller så har de vart extremt jävla läskiga typer som kan berätta en anekdot om hur de gjort något avskyvärt utan att röra en min. Sen är ASPD ett spektra med, men psykopati är permanent i isoleringscell sidan av spektrat. 
  • Cia78n

Jag har hört flera män säga att de inte vill vara så snälla som de är. Att de önskar att de varit elakare. Så kanske ligger något i detta ändå.

• Caralho98
    Cia78n skrev 2025-12-27 13:57:35 följande:

Jag har hört flera män säga att de inte vill vara så snälla som de är. Att de önskar att de varit elakare. Så kanske ligger något i detta ändå.

Snubbar som säger sånt är inte snälla de är svaga. Behandla folk väl tills de visar sig ej värda det. Var ingen dörrmatta,  sätt gränser,, ha självrespekt.
  • Cia78n
    Caralho98 skrev 2025-12-27 14:05:19 följande:
    Snubbar som säger sånt är inte snälla de är svaga. Behandla folk väl tills de visar sig ej värda det. Var ingen dörrmatta,  sätt gränser,, ha självrespekt.
     Vi var tillsammans i 8år så jag vet att han var snäll. En lite mesig kille som jag tror var avundsjuk på många män.
Svar på tråden Har egentligen inte de flesta en "våt dröm" om att bli manipulativa psykopater?