• Novis1991

Tipsgrupp för metoder att testa...

Hej!

Nu har jag och min sambo försökt få barn sen i juni 2018 och det har än inte tagit. Självklart söker man på alla olika hjälpmedel och det testas det ena efter det tredje men som sagt så har det inte fäst än. Därför vill jag starta den här tråden för oss som försöker som vill ha tips och som kan peppa och följa varandra på resan samt för dom som har suttit i samma sits och nu lyckats och då kanske vill tipsa.

Detta är inte en vetenskaplig tråd utan alla spekulationer är tillåtna och diskussioner är välkomna, dock får allt tas med en nypa salt - vi är alla olika <3

• Svar på tråden Tipsgrupp för metoder att testa...
  • Anonym (...)

Har ni sex varannan dag hela cykeln igenom, varken mer eller mindre?

• Anonym (S)

Jag har blivit gravid två gånger, en sak som jag märkt hängt ihop, men som sagt tror mest det är slumpen. MEN, första gången hade vi INTE sex exakt på dagen jag fick Positivt ÄL_test, utan bara dagen innan. Sen reste min man bort. Andra gången vi försökte testade vi i tre månader med äl-tester men det tog sig inte. Hade då sex dagen innan ÄL, dagen när vi fick positivt på ÄL-test och sedan två dagar irad efter.  Sen provade vi att ha sex varannan dag men INTE på den dagen jag fick positivt på ÄL-testet. Utan dagen innan och dagen efter. och då tog det sig. som sagt, ytterst tveksamt om det hade en inverkan man bara en kul historia. 

• Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2019-01-10 14:54:30 följande:

Jag har blivit gravid två gånger, en sak som jag märkt hängt ihop, men som sagt tror mest det är slumpen. MEN, första gången hade vi INTE sex exakt på dagen jag fick Positivt ÄL_test, utan bara dagen innan. Sen reste min man bort. Andra gången vi försökte testade vi i tre månader med äl-tester men det tog sig inte. Hade då sex dagen innan ÄL, dagen när vi fick positivt på ÄL-test och sedan två dagar irad efter.  Sen provade vi att ha sex varannan dag men INTE på den dagen jag fick positivt på ÄL-testet. Utan dagen innan och dagen efter. och då tog det sig. som sagt, ytterst tveksamt om det hade en inverkan man bara en kul historia. 

Vi hade såklart sex fler dagar innan och omkring ÄL, pratade/skrev nu bara om hur vi hade sex de 3-4 dagarna kring ÄL. 
  • Novis1991
    Anonym (S) skrev 2019-01-10 14:54:30 följande:

Spännande! Värt att testa. Den här månaden har vi nästan inte haft andningspaus mellan gångerna, det har ju varit semester ;) kanske är bra att ta lite breaks
Svar på tråden Tipsgrupp för metoder att testa...