• vanja1

Efter hur många okända kvinnoplagg i tvätten skulle du undra?

Det dyker upp kvinnokläder i tvätten då och då och vi har inte gemensam tvättstuga? Min man vet inget om varför säger han, idag var det det fjärde tjejplagget och jag undrar om det bara kan ? råka? hamna i tvätten? Vad skulle ni tänka/ göra?

2
  • Svar på tråden Efter hur många okända kvinnoplagg i tvätten skulle du undra?
  • vanja1

Min make hävdar bestämt att han inte vet något. Vad göra nu? Har någon ett förslag?

2
  • EmberEyes
    vanja1 skrev 2019-01-11 12:50:38 följande:

Min make hävdar bestämt att han inte vet något. Vad göra nu? Har någon ett förslag?

Vad är hans förklaring till att dessa mystiska plagg dyker upp i tvättkorgen? Inbrottstjuvar? Älvor och vettar och troll som busar? Grannen är dement och går in i fel bostad när hon avpolleterar sin smutstvätt? Det är hans kläder? Det är barnens kläder (om ni har)? Hans syster/mamma/svägerska/etc har bett om att få vissa av sina kläder tvättade av er?
  • vanja1

Tyvärr säger han bara att det är jättekonstigt men det har inte med honom att göra. Han vill helst inte prata om det mer eftersom han inte vet, så säger han.

2
  • Anonym (...)

Ja, vad ska han annars säga? Men om du är helt säker på att det inte är dina kläder och ni inte haft gäster som glömt kvar kläderna så finns det väl inga andra möjliga förklaringar? En man som ligger med sin älskarinna i ert hem lär väl knappast ha svårt att ljuga dig rakt upp i ansiktet om detta...

• Anonym (Heppsson)
    Anonym (dd) skrev 2019-01-10 22:01:28 följande:

detta låter sjukt trolligt. Det dykoer upp random tjejkläder i er privata tvättmaskin?

Det finns tre möjliga anledningar:

1. din man är otrogen

2. din man är transa

3. du lider av amnesi

Jag röstar på alternativ 2. Varför tvätta älskarinnans kläder?
  • Anonym (Psss)

Nu är det ju helt otroligt att kläder kan råka komma hem från tex gymmet så många gånger även om det absolut skulle kunna vara en förklaring om det hände en gång. Men om det är samma typ av kläder i samma storlek och stil är det ju från en och samma människa. Och råkar man få hem andras kläder från gymmet stup i kvarten borde det ju vara olila storlekar för det första och för det andra delar han väl omklädningsrum med män så det borde väl vara herrkläder som råkade komma med i väskan i så fall?

• Anonym (Psss)

Alternativet är väl om det är hans syrra/mamma eller nåt men då är det ju lätt att fråga henne om hon glömt det där.

• vanja1

Tack för era svar. Jag vill givetvis inte stanna OM han nu varit otrogen och samtidigt skulle det vara tillräcklig grund med bara kläderna? Det känns som ett stort och svårt att ta beslut om skilsmässa och bryta upp hela familjen utan att veta mer säkert?

2
  • Elin P
    vanja1 skrev 2019-01-12 00:08:58 följande:

Tack för era svar. Jag vill givetvis inte stanna OM han nu varit otrogen och samtidigt skulle det vara tillräcklig grund med bara kläderna? Det känns som ett stort och svårt att ta beslut om skilsmässa och bryta upp hela familjen utan att veta mer säkert?

Men säg att du misstänker att han är transa. Be honom erkänna det. Antingen gör han det eller så erkänner han antagligen en otrohet. Självklart kan inte okända kvinnokläder bara hamna i er tvätt.
  • Anonym (...)

Kvarglömda örhängen i sängen eller soffan, kvarglömda kläder är väl ett av de vanligaste och tydligaste tecknen på otrohet. Om kläderna inte kommer från gäster eller barn så skulle jag säga att bättre bevis på otrohet kan du inte få. Alternativt att han är transa och liten i storleken, men det hade han ju inte behövt köpa nya kläder för, kunde ju bara ha provat dina i hemlighet. Så om det inte finns någon annan förklaring till kläderna så är det inget man kan blunda för.

• vanja1

Ja ni har rätt, det kanske är rätt självklara tecken. Själv känner jag ju att jag litar på honom (förutom det här med kläderna) och det känns som han vet lika lite som jag) Så jag undrar: skulle ni tycka att det är så uppenbart att det är otohet att ni lämnat honom ändå ( utan att veta mer än att det dyker upp kläder? Det är ju trots allt min man ( som jag ju älskar och har barn med) eller ska jag vänta och se vad som händer? Vad skulle ni göra?

Nr 2 transpåret känns som mer otroligt för då borde det typ vara mer nylon o rött. Inte bastoppar?

2
  • Anonym (eee)
    vanja1 skrev 2019-01-14 19:45:10 följande:

Ja ni har rätt, det kanske är rätt självklara tecken. Själv känner jag ju att jag litar på honom (förutom det här med kläderna) och det känns som han vet lika lite som jag) Så jag undrar: skulle ni tycka att det är så uppenbart att det är otohet att ni lämnat honom ändå ( utan att veta mer än att det dyker upp kläder? Det är ju trots allt min man ( som jag ju älskar och har barn med) eller ska jag vänta och se vad som händer? Vad skulle ni göra?

Nr 2 transpåret känns som mer otroligt för då borde det typ vara mer nylon o rött. Inte bastoppar?

Säg att du inte blir klok på detta och det duger inte att han säger att han inte vill prata mer om det. Om han vill att du ska lita på att han inget har med saken att göra så får ni lösa gåtan tillsammans! Om det är sant att han inget vet, så borde han vara lika intresserad som du av att lösa hur i helvete plaggen dyker upp hos er. Att han bara lägger locket på är rätt misstänkt. 

Även om transaspåret kanske inte är sannolikt så kan du fråga om det. Du märker väl om han blir besvärad av frågan och verkar dölja nåt. Sen behöver inte transor vilja ha rött och nylon? Varför tror du det? 
  • Anonym (Psss)
    Anonym (eee) skrev 2019-01-14 21:22:10 följande:

Säg att du inte blir klok på detta och det duger inte att han säger att han inte vill prata mer om det. Om han vill att du ska lita på att han inget har med saken att göra så får ni lösa gåtan tillsammans! Om det är sant att han inget vet, så borde han vara lika intresserad som du av att lösa hur i helvete plaggen dyker upp hos er. Att han bara lägger locket på är rätt misstänkt. 

Även om transaspåret kanske inte är sannolikt så kan du fråga om det. Du märker väl om han blir besvärad av frågan och verkar dölja nåt. Sen behöver inte transor vilja ha rött och nylon? Varför tror du det? 

Huvudet på spiken. Exakt. Skulle bli jäkligt perplex om det dök upp föremål hemma som ingen kunde förklara varifrån det kom. Oavsett vad det var för föremål. Skulle det stå mat i kylen som jag inte köpt, kläder i tvätten eller nån ny möbel någonstans skulle man ju undra vad det än var. Väldigt skumt att din man inte är lika förbryllad som du över hur de har hamnat där. Vilket han så klart borde vara om han inte hade med det att göra.
Svar på tråden Efter hur många okända kvinnoplagg i tvätten skulle du undra?