FDFMGA skrev 2019-03-16 08:30:44 följande:
Metapolitisk?
Jag tror att tankesmedjan är en del i strategin att försöka bryta isoleringen, alltså en tanesmedja som ska stå det tänkta brunblå blocket nära.
Han kan ju försöka locka till sig Sara Skyttedal och andra KD-personer med ambitionen att leda partiets marsch mot den renodlade högerpopulismen.
www.dn.se/nyheter/politik/sara-skyttedal-kris.../
För undervegetationen blir väl betydelsen av en ny tankesmedja inte större än att man kan utbyta material man inte förstått med varandra, alltså precis som tidigare

SDs metoder tangerar åter igen fascismen. De sa inför valet att de använde samma metoder och typ av propaganda som fascister och nazister gjorde på 30-talet, men menade att de hade ett annat politiskt innehåll - nåja, det förstår var och en som kan historien om grundarna och politiska idéhistoria att det inte bara är metoder utan också bärande ideologiska element i SDs politik som bygger på den bruna grunden.
Nu ska SDs MK lägga grunden till en tankesmedja, studentförbund och ungdomsrörelser som alla kommer att vara målade i brunt för att förskjuta det normala - det nya normala kommer från vad jag kan se bygga på SDs historiska bruna arv. Kanske hoppas de att till slut kunna skapa bruna studentförbund, vinna Lund, Uppsala.
De bruna försöker flytta fram sina positioner ordentligt. Detta samtidigt som myndigheter varnar för den framväxande högerextremismen som ett hot mot samhället. Är detta en slump, naturligtvis inte. Jag ser det som ett försök att få stöveltrampen på gatorna igen
Att MK sen anser sig vara i 'en unik situation' som ensamstående pappa med det huvudsakliga ansvaret för barnens omvårdnad är lite löjeväckande. Det är en situation som mammor i stor omfattning befunnit sig i under sedan de började arbeta utanför hemmet, men nuförtiden är MK långt från ensam pappa att stå ensam med omvårdnadsansvaret för barn. MKs uppfattning om vilka människor om är kedjade vid spisen, vad föräldraansvar är - den är inte bara konservativ utan också ganska unken