• Förväntanstid

Vill du kunna radera inlägg som du själv gjort på Familjelivs forum?

Skulle du önska att du hade kontroll över dina inlägg och kunde radera dem utan att behöva be admin om att radera enskilda inlägg? Du kanske råkade dubbel/trippelposta? Kanske skulle du våga posta eller fråga mer saker om du inte var rädd att inte själv ha kontroll över informationen? Kanske skrev du något någon gång i ilska som du tycker var onödigt eller skrev otrevliga inlägg i din ungdom som du inte längre står för. Rösta och diskutera.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du kunna radera inlägg som du själv gjort på Familjelivs forum?
  • Förväntanstid

Ja det kan bli ett problem men det väger inte på långa vägar upp alla fördelar med att medlemmarna får radera/redigera sina egna ord. Om man tar mycket illa upp av något inlägg kan man ändå anmäla inlägg eller ta skärmdump. Det här forumet har i nuläget ännu stötte problem än ev mobbning genom tillfälliga inlägg, tillfälligt inlägg är dessutom ofta ointressant för de som vill mobba därför att man oftast missar sin målgrupp/offer. Den hinner inte ens se det. En person som inte vågar låta inlägget ligga mer än någon minut är det heller ingen man behöver ta notis om.

Aniiee skrev 2019-01-14 13:29:29 följande:

Ja, och för att inte tala om alla inlägg som kommer ligga i ett par minuter, skapade endast för att slänga okvädningsord och värre på varandra.

Det finns andra forum där det är problem på riktigt.

• LFF
    Joyho skrev 2019-01-13 00:53:55 följande:

Och redigera i efterhand. Ibland blir det så mycket stavfel när man använder mobilen så då vore det skönt att kunna gå in och redigera texten man skrivit i efterhand.

Fast då kommer ju folk att justera sina tidigare inlägg i en tråd bara för att säga att "så där skrev jag ju inte alls" om de får mothugg.
  • RebeckaZ70

Det kunde väl vara bra, det händer att man skriver fel i hastigheten, särskilt jag som har lite språksvårigheter och inte alltid har svenska valt som språkkontroll.
    För att inte missbrukas kunde man t.ex. bara redigera inlägg fram tills det citerats eller kommenterats. Det funkar ju bra på Flashback i alla fall.  

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • MGA89

Kanske att man kan radera ditt inlägg/sin tråd typ i tio minuter efter att man har postat det och sedan går det ej att radera senare. Typ så för att inte missbrukas.

• flygrl

Jag ser klara problem med själv kunna radera eller ändra i sina inlägg. Risken för missbruk helt enkelt som flera andra redan berört. Men jag skulle möjligen kunna tänka mig möjligheten att redigera (inte radera!) inlägg typ inom 5 minuter efter dom postats. Detta för kunna rätta till fel man upptäckt direkt efter postning. Viktigt då e att det tydligt ska framgå att inlägget redigerats så inte den som svarat på det ursprungliga inlägget så att säga sätts på pottan. :/

• Nimzay
    flygrl skrev 2019-01-14 16:34:38 följande:

Jag ser klara problem med själv kunna radera eller ändra i sina inlägg. Risken för missbruk helt enkelt som flera andra redan berört. Men jag skulle möjligen kunna tänka mig möjligheten att redigera (inte radera!) inlägg typ inom 5 minuter efter dom postats. Detta för kunna rätta till fel man upptäckt direkt efter postning. Viktigt då e att det tydligt ska framgå att inlägget redigerats så inte den som svarat på det ursprungliga inlägget så att säga sätts på pottan. :/

• Bananböjaren

Många forum har så att man kan moderera eller ta bort inlägget en kort stund efter att man skrivit det, typ 10-15minuter. Det kunde vara bra ifall man vill redigera stavfel och så.

Nu kommer inte FL att göra något så den här tråden är ganska onödig. Jag kan inte vara enda som märkt att modereringen här är totalt obefintlig? På seriösa forum finns det moderatorer som deltar i trådarna. Det här forumet är döende.

• Heliena

Inte nödvändigtvis radera, men gärna kunna redigera inlägget.

• Themis

Jag tycker inte man ska få radera trådstarter själv, för då kan ju folk engagera sig hur mycket som helst och sen bara raderar trollet allt när det har fått sitt roliga.

Inlägg i trådar borde kunna tas bort men då tycker jag inläggsnumret borde ligga kvar och att det i rutan står "medlemmen tog bort inlägget" så man hajar att där har stått något.

Ibland när trådar modereras hårt så blir det rätt knas att läsa sen, då en stor del av både vettiga och ovettiga inlägg kan ha tagits bort, eftersom även inlägg som citerar de som bryter reglerna tas bort.

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Themis
    Bananböjaren skrev 2019-01-14 17:04:55 följande:

Många forum har så att man kan moderera eller ta bort inlägget en kort stund efter att man skrivit det, typ 10-15minuter. Det kunde vara bra ifall man vill redigera stavfel och så.

Nu kommer inte FL att göra något så den här tråden är ganska onödig. Jag kan inte vara enda som märkt att modereringen här är totalt obefintlig? På seriösa forum finns det moderatorer som deltar i trådarna. Det här forumet är döende.

Man kan tröttna på att delta i forumet som modd när man får hot och blir stalkad av idioter.

Just sayin'.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Förväntanstid

Ja. Kanske skulle vi slippa mycket tjafs om det ändå inte funkar att tjafsa. Kanske största vinsten av alla.

LFF skrev 2019-01-14 13:50:13 följande:

Fast då kommer ju folk att justera sina tidigare inlägg i en tråd bara för att säga att "så där skrev jag ju inte alls" om de får mothugg.

• Xenia

Nej, det blir historieförfalskning att själv radera inlägg. Jag gillar inte ens att modsen raderar inlägg.

Hellre möjlighet till redigering en kort stund, det saknar jag.

• Lilyje

Ta bort tror jag inte skulle vara en bra idè, men att kunna dölja sina inlägg så att bara moderatorerna kan komma åt dom skulle kunna funka, och förhindra missbruk.

Och ja, jag tycker också att man ska kunna edit sina inlägg, även där finns det många forum där man kan se edit history på inlägg, vilket också minskar missbruk.

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • KlunsSmurfen

"Du kanske råkade dubbel/trippelposta?"
    Möjligheten att radera ett av två identiska inlägg kan vara praktiskt men att radera sina inlägg hur som helst kommer att missbrukas.

Ska man kunna radera/redigera ett inlägg så ska det vara tidsbegränsat till några minuter eller så ska man kunna lägga till som man kan göra i trådstart.
    "spoiler tag" för citerade inlägg och lång text kan också vara praktiskt.

Det trollas rätt friskt på forumet emellanåt att kunna radera/redigera inlägg skulle vara en rolig funktion för de som vill provocera.

"Kanske skrev du något någon gång i ilska som du tycker var onödigt eller skrev otrevliga inlägg i din ungdom som du inte längre står för."
    Så ung var jag nog inte men varför skulle det inte stå kvar?
    Jag kanske inte längre står för det jag skrev men jag måste väl kunna stå för att jag skrev det.

• KlunsSmurfen
    Lilyje skrev 2019-02-21 01:49:08 följande:

Ta bort tror jag inte skulle vara en bra idè, men att kunna dölja sina inlägg så att bara moderatorerna kan komma åt dom skulle kunna funka, och förhindra missbruk.

Och ja, jag tycker också att man ska kunna edit sina inlägg, även där finns det många forum där man kan se edit history på inlägg, vilket också minskar missbruk.

Det verkar praktiskt.
Svar på tråden Vill du kunna radera inlägg som du själv gjort på Familjelivs forum?