• Cheneyney

Första barnet! BIM januari

Här finns så många grupper, men många har ca 1000-1500 svar så orkade inte riktigt hoppa in där utan startar en ny istället!

Blev oplanerat gravid, med positivt test 18 dec, slutade dock i missfall den 29e. Vi hade inte diskutat ämnet supermycket och när vi väl börjat glädjas ordentligt åt graviditen blev det missfall.

Positivt är att vi nu båda insåg att vi vill ha barn, helst snart så nu börjar försöken! 26 och 27 år gamla, första barnet.

Hade positivt äl-test idag, så vi myser på hela helgen! Bim runt 25-26 januari!

Häng på!

• Svar på tråden Första barnet! BIM januari
  • Cheneyney

Hur går det för er? Känner ni fortfarande några symptom? :) 3 dagar kvar tills jag ska testa, aldrig har en vecka gått såhär långsamt!

• nathalieejj

Jag hade häromdagen yrsel på morgonen. Sen tycker jag mina flytningar är krämiga, ibland gula osv. Igår ilade det lite i underlivet. Jag ska testa fredag med tidigt. Brukar väl ändå vara ganska torrt där nere mellan äl och mens.

Cheneyney skrev 2019-01-23 11:21:47 följande:

Hur går det för er? Känner ni fortfarande några symptom? :) 3 dagar kvar tills jag ska testa, aldrig har en vecka gått såhär långsamt!

• Mollisen1

Just nu har jag inga symptom mer än flytningar så vet inte vad jag ska tro, blir spännande att se vad som händer i helgen :) själv då har du några symptom?
  • awesomesauce

Här känns det inget alls. Bara precis som det brukar innan mens. Så har inte så stora förhoppningar denna månaden.
  • Cheneyney
    nathalieejj skrev 2019-01-23 11:59:29 följande:

Jag hade häromdagen yrsel på morgonen. Sen tycker jag mina flytningar är krämiga, ibland gula osv. Igår ilade det lite i underlivet. Jag ska testa fredag med tidigt. Brukar väl ändå vara ganska torrt där nere mellan äl och mens.

Ååh hoppas det är ett gott tecken oavsett. När var det du hade bim?

Jag har aldrig tänkt på hur det är mellan äl och bim, mer än onda bröst ca 4 dagar före bim. Sånt tänker man ju inte på annars :P
  • Cheneyney
    awesomesauce skrev 2019-01-23 14:32:19 följande:

Här känns det inget alls. Bara precis som det brukar innan mens. Så har inte så stora förhoppningar denna månaden.

Har du haft mer symptom andra månader? Kroppen verkar ju ofta gilla att luras med en...
    Mollisen1 skrev 2019-01-23 12:28:42 följande:

Just nu har jag inga symptom mer än flytningar så vet inte vad jag ska tro, blir spännande att se vad som händer i helgen :) själv då har du några symptom?

Så himla svårt att veta vad man ska tro, och inte övertänka alltför mycket. Får hoppas mensen håller sig borta iallafall! :)

Nja, fortfarande lite ömma och spända bröst, molvärk emellanåt kring livmodern. Haft huvudvärk lite senaste veckan också, har typ aldrig det. Vet inte om det kan vara symptom på graviditet eller bara något helt annat?

Tempen går fortfarande lite hursom. Så den tar jag ingen direkt hänsyn till mer.
  • Mollisen1
    Cheneyney skrev 2019-01-23 21:30:21 följande:

Har du haft mer symptom andra månader? Kroppen verkar ju ofta gilla att luras med en...Så himla svårt att veta vad man ska tro, och inte övertänka alltför mycket. Får hoppas mensen håller sig borta iallafall! :)

Nja, fortfarande lite ömma och spända bröst, molvärk emellanåt kring livmodern. Haft huvudvärk lite senaste veckan också, har typ aldrig det. Vet inte om det kan vara symptom på graviditet eller bara något helt annat?

Tempen går fortfarande lite hursom. Så den tar jag ingen direkt hänsyn till mer.

Låter positivt att du inte mår som du brukar, snart vet vi hur det ligger till :D Okej märkligt med temperaturen men alla människor är olika. Min har också varierat ganska mycket de senaste dagarna, idag 36,98 igen vilket är högt för mig så här nära mensen..
  • awesomesauce
    Cheneyney skrev 2019-01-23 21:30:21 följande:

Har du haft mer symptom andra månader? Kroppen verkar ju ofta gilla att luras med en...

Jag tror jag kan ha haft mer symptom andra månader. Eller så har jag bara börjat lära mig vad som är mina normala symptom på att jag ska ha mens. Är inget jag direkt hade koll på innan jag började försöka skaffa barn. Men hoppas ju såklart ändå :) men lite mindre tro på att det ska vara positivt bara. Men kanske är bra så blir man förhoppningsvis inte lika besviken när mensen kommer ^^
  • awesomesauce

Jag fick tyvärr min mens Idag :( Men ser nu fram emot nästa ÄL!

Hoppas på att ni har bättre tur :) håller tummarna!

• Mollisen1
    awesomesauce skrev 2019-01-25 06:30:55 följande:

Jag fick tyvärr min mens Idag :( Men ser nu fram emot nästa ÄL!

Hoppas på att ni har bättre tur :) håller tummarna!

Vad trist! Hoppas det tar sig nästa månad :)
  • Cheneyney

Jag fick min mens idag jag också :( vi ska nu köra lite upphåll, vi vill inte ha november/december barn om det går att undvika. Vi får se. Nu känns det ju dock som en eeeeevighet tills vi kan prova igen.

Håller tummarna för dig idag Mollisen!

• Mollisen1

Det verkar inte vara någon bra dag för någon av oss, fick också precis mens, några dagar tidigt ska inte ha den förrän på söndag egentligen, har heller inte mensvärk som jag alltid har men den kommer väl :( Får se vilken tråd vi möts i igen då :)

• Frekvens

Hej alla! Fick missfall i november och det var jobbigt, men hanterbart. Har försökt varje månad sedan dess men denna månad har känts hemsk. Har förbrukat så många test genom att testa alldeles för tidigt och känt mig så ledsen och otålig. BIM 31/1.

Men idag tog jag detta test och hoppas för hela mitt hjärta att vi har lyckats så ett litet frö. Jag ska ta ett digitalt test imorgon. Och hoppas att jag på onsdag ska kunna berätta för min man, på vår femårsdag, att han ska bli pappa. <3

• Leopard91
    Frekvens skrev 2019-01-27 17:43:46 följande:

Hej alla! Fick missfall i november och det var jobbigt, men hanterbart. Har försökt varje månad sedan dess men denna månad har känts hemsk. Har förbrukat så många test genom att testa alldeles för tidigt och känt mig så ledsen och otålig. BIM 31/1.

Men idag tog jag detta test och hoppas för hela mitt hjärta att vi har lyckats så ett litet frö. Jag ska ta ett digitalt test imorgon. Och hoppas att jag på onsdag ska kunna berätta för min man, på vår femårsdag, att han ska bli pappa. <3

Hur har det gått?

Såg ju positivt ut, grattis isåfall.
  • Frekvens
    Leopard91 skrev 2019-01-30 16:33:01 följande:

Hur har det gått?

Såg ju positivt ut, grattis isåfall.

Tack! Jag är gravid! Gav testet i femårspresent till min man idag, han blev så himla glad. Känner mig lycklig, även om humöret har svajat ordentligt dessa dagar, haha!

• Leopard91
    Frekvens skrev 2019-01-30 18:34:33 följande:

Tack! Jag är gravid! Gav testet i femårspresent till min man idag, han blev så himla glad. Känner mig lycklig, även om humöret har svajat ordentligt dessa dagar, haha!

Men vad roligt, glad för din skull.

När hade du bim?

Hade du några symtom?
  • Frekvens
    Leopard91 skrev 2019-01-30 19:52:16 följande:

Men vad roligt, glad för din skull.

När hade du bim?

Hade du några symtom?

BIM idag! Inga symptom förutom att jag som sist började känna mig utmattad och febrig, även om det inte var lika illa som vid min förra grav. Då behövde jag sjukskriva mig!
Svar på tråden Första barnet! BIM januari