• Ava44

    Äggdonation S:t Petersburg 2019

    Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

  • Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • bellis2
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-08-20 09:59:52 följande:

    Hej alla! Jag ser att det inte har varit något liv i den här tråden på ett tag. Beror det på att det har startats en tråd för 2020?


    Nej, ingen sådan tråd har startats. Många som åker till Olga är med i Facebook-gruppen. Jag är mest i ÄD-tråden 2020 och av vad jag känner till är det inte så många längre på detta forum som åker utan de har gått över till Facebook. Inte som skriver aktivt i alla fall.
  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-08-20 09:59:52 följande:

    Hej alla! Jag ser att det inte har varit något liv i den här tråden på ett tag. Beror det på att det har startats en tråd för 2020?


    Jag kollar ibland, men som bellis2 skriver så hänger vi på Facebook och dom sidor som finns där för oss som varit i St Petersburg. Eftersom många lyckas snabbt så är det många som försvinner direkt. Vår bebis blev just sju månader. Så glad att vi hittade till St Petersburg.
  • bellis2
    Zwillinge86 skrev 2020-08-21 12:58:21 följande:

    Är det en sluten grupp enbart för patienter?


    Ja, det är det. Jag har ingen FB men PeeWee kan säkert berätta mer.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2020-08-21 12:58:21 följande:

    Är det en sluten grupp enbart för patienter?


    Ja den är bara för Olgas patienter. Och en för oss som fått våra Olgabebisar.
  • Anonymochorolig18

    Vi har idag haft konsultation med Olga kliniken pch även sett ett webinarie. Vi ska inte göra äggdonation utan testa med egna ägg pch spermier , blir gravid lätt men fått 9 missfall.

    Tänkte dock chansa i denna tråd om det finns någon med liknande problem som fått hjälp av Olga?

    Vår enda oro är att de inte verkar fokusera på mannen (ingen dna fragmentation sperm test) hur vet de då om dåligt resultat efter PGT-a på embryo om det behövs spermie eller äggdonation?

    de viftade bort frågan så ska försöka ställa den igen men frågar här också, så stort beslut för oss detta efter alla misslyckanden.

    undrar också om de tar några immuntester? väljer mellan olga clinicen och serum i grekland, någon som varit både i grekland och ryssland och kan hjälpa oss på traven kring skillnader?

    tusen tack och hoppas ok trots att det inte gäller ÄD (troligtvis)!

  • vårsommarhöstvinter
    Anonymochorolig18 skrev 2020-12-10 21:22:01 följande:

    Vi har idag haft konsultation med Olga kliniken pch även sett ett webinarie. Vi ska inte göra äggdonation utan testa med egna ägg pch spermier , blir gravid lätt men fått 9 missfall.

    Tänkte dock chansa i denna tråd om det finns någon med liknande problem som fått hjälp av Olga?

    Vår enda oro är att de inte verkar fokusera på mannen (ingen dna fragmentation sperm test) hur vet de då om dåligt resultat efter PGT-a på embryo om det behövs spermie eller äggdonation?

    de viftade bort frågan så ska försöka ställa den igen men frågar här också, så stort beslut för oss detta efter alla misslyckanden.

    undrar också om de tar några immuntester? väljer mellan olga clinicen och serum i grekland, någon som varit både i grekland och ryssland och kan hjälpa oss på traven kring skillnader?

    tusen tack och hoppas ok trots att det inte gäller ÄD (troligtvis)!


    Hej!

    Jag har ingen erfarenhet av Serum men har hört gott om dem. Vi går hos Olga just nu (inte egna ägg) och är väldigt nöjda. De lade mycket tid på oss innan vi hade betalat en enda krona, vilket kändes seriöst, vi har verkligen fått tid att ta del av allt de har att erbjuda. Hela processen med äggdonation kändes först som en resa till Mars, så det har varit till stor hjälp för oss. Det är dyrare på Olga än på de flesta andra ställen men man får något för de extrapengarna också, tycker jag.

    Om det blir så att ni behöver äggdonation i slutändan skulle jag definitivt överväga Olga. Man får väldigt info om och hjälp med att välja donator (om man så önskar). Upplever kliniken som väldigt flexibel, vilket jag är glad och tacksam över.

    Lycka till med vad ni än väljer!

  • Lotper79

    Vet inte om någon är aktiv här längre men gör ett försökGlad. Ni som varit i Ryssland och gjort ÄD eller vanlig IVF, hur mycket har kostnaden för medicin ungefär landat på? Eftersom man måste köpa utan högkostnadsskydd kan jag tänka mig att man får lägga på en rejäl slant på själva ÄD-kostnaden..

  • Emma30
    Lotper79 skrev 2021-03-27 12:05:29 följande:

    Vet inte om någon är aktiv här längre men gör ett försök. Ni som varit i Ryssland och gjort ÄD eller vanlig IVF, hur mycket har kostnaden för medicin ungefär landat på? Eftersom man måste köpa utan högkostnadsskydd kan jag tänka mig att man får lägga på en rejäl slant på själva ÄD-kostnaden..


    Varför måste du köpa utan högkostnadsskydd? Jag köpte bara progesteron sprutor och lite piller som inte finns i Sverige. Resten fick jag på högkostnadsskyddet. Gjorde IVF i Ryssland.
  • Lotper79
    Emma30 skrev 2021-03-28 15:18:30 följande:
    Varför måste du köpa utan högkostnadsskydd? Jag köpte bara progesteron sprutor och lite piller som inte finns i Sverige. Resten fick jag på högkostnadsskyddet. Gjorde IVF i Ryssland.
    Jag vill ju såklart helst köpa i Sverige och på så sätt kunna använda högkostnadsskyddet, men när jag läser runt lite verkar det svårt att hitta en gynekolog som är villig att "översätta" de ryska recepten till svenska för att man ska kunna utnyttja högkostnadsskyddet? Hur gick du till väga?
  • vårsommarhöstvinter
    Lotper79 skrev 2021-03-31 18:12:40 följande:
    Jag vill ju såklart helst köpa i Sverige och på så sätt kunna använda högkostnadsskyddet, men när jag läser runt lite verkar det svårt att hitta en gynekolog som är villig att "översätta" de ryska recepten till svenska för att man ska kunna utnyttja högkostnadsskyddet? Hur gick du till väga?
    Gå med i Olga-gruppen på Facebook om du ska bli patient hos Olga så får du många tips på hur du kan få hjälp med medicinerna. Det enda som är "jättedyrt" är det vattenlösliga progesteronet, men det går att byta ut mot oljebaserat som du köper i Ryssland och som inte är särskilt dyrt. Hur mycket det kommer att kosta beror också på om du ska göra hysteroskopi, training cycle, flera insättningar osv.
  • Emma30
    Lotper79 skrev 2021-03-31 18:12:40 följande:

    Jag vill ju såklart helst köpa i Sverige och på så sätt kunna använda högkostnadsskyddet, men när jag läser runt lite verkar det svårt att hitta en gynekolog som är villig att "översätta" de ryska recepten till svenska för att man ska kunna utnyttja högkostnadsskyddet? Hur gick du till väga?


    Hör med gynekologerna i staden du bor i.

    Det finns en embryo och donations grupp på Facebook där du säkert kan få hjälp att hitta en gynekolog. Man måste vara patient för att vara med i Olga gruppen.
  • Emma30
    Lotper79 skrev 2021-03-31 18:12:40 följande:

    Jag vill ju såklart helst köpa i Sverige och på så sätt kunna använda högkostnadsskyddet, men när jag läser runt lite verkar det svårt att hitta en gynekolog som är villig att "översätta" de ryska recepten till svenska för att man ska kunna utnyttja högkostnadsskyddet? Hur gick du till väga?


    Hör med gynekologerna i staden du bor i.

    Det finns en embryo och donations grupp på Facebook där du säkert kan få hjälp att hitta en gynekolog. Man måste vara patient för att vara med i Olga gruppen.
  • Emma30
    Lotper79 skrev 2021-03-31 18:12:40 följande:

    Jag vill ju såklart helst köpa i Sverige och på så sätt kunna använda högkostnadsskyddet, men när jag läser runt lite verkar det svårt att hitta en gynekolog som är villig att "översätta" de ryska recepten till svenska för att man ska kunna utnyttja högkostnadsskyddet? Hur gick du till väga?


    Hör med gynekologerna i staden du bor i.

    Det finns en embryo och donations grupp på Facebook där du säkert kan få hjälp att hitta en gynekolog. Man måste vara patient för att vara med i Olga gruppen.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019