Hjälp - bortglömd, tecknad kortfilm
Varning, detta är supervagt och förmodligen också superobskyrt. Det kommer nog vara en del "jag tror" och "vad jag minns" i den här tråden.
Söker en tecknad (kort?)film som förmodligen gick på SVT i början av 90-talet, förmodligen på barn-tv/bolibompa.
Det jag minns starkast är att något hände med en lönnäsa. Jag tror att det var så att en figur i filmen hamnade i en lönn och tog sig ned genom att sitta på en lönnäsa och flög ned så. Figuren KAN ha hamnat där genom att sitta på ett pappersflygplan ller en papperssvala. Jag vill minnas att det var en scen med honung "från kupan till burken", men det KAN vara en annan film. Jag minns också att det var musik med blåsinstrument, kanske klassisk. Jag kan till och med höra lite av musiken i huvudet, men det säger mig inget. Jag tror att filmen hade en kvinnlig berättarröst och inga eller mycket lite andra röster. Den hade vad jag minns också en lite speciell teckarstil, inte Disney direkt utan mer vad jag förknippar med tecknade filmer från typ Tjeckien mfl länder därikring.
Det är verkligen inte mycket att går på, jag räknar inte med att någon har någon aning, men alltid värt att prova.