Råd? Otrohet - gravid
Hej!
Lång historia. Lång relation. Träffade min själsfrände för snart 18 år sedan.
Vi skulle bli gamla ihop. Oerhört tajta. Allt var bra. Trodde jag. Förstod för sent vad som skedde.
Han började leva ett dubbelliv. Någon gång. Osäker när. Han började dricka bakom min rygg.
Vilket var lätt. Då han jobbade borta mycket.
Graviditeten med tredje barnet var önskad...men han var inte som förr. En vecka före BF vaknade jag mitt på natten...kollade hans telefon (vilket jag aldrig gjort tidigare)
Det jag såg krossade mitt inre totalt.
Magen knöt sig. Trodde jag skulle måsta in på BB. Mådde fysiskt illa. Alla känslor som en klump i halsen. Det jag såg var att han varit otrogen mot mig...under hela graviditeten. Med en "lilltjej". Jag konfronterade min man. Där och då. Visade hennes nakenbilder. Frågade vad han gjort!?
Jag konfronterade även tjejen. Som grattade mig. Hon menade på att jag bara haft tur som kom på han. Hon berättade en version om otrohet i två år. Först med hennes väninna och sedan när jag blev gravid, så "tog hon över".
Jag kunde inte hantera det.
Jag hade en bäbis i magen å två andra små barn. Jag kunde inte ta in det. Jag bestämde mig för att det inte var viktigt.
Jag stängde den dörren. Min man höll jag hårt tag om. (Borde ha kastat ut honom, men det var inget alternativ i min dåvarande position)
Han stannade kvar i nästan ett år. Då kom beskedet. Han ville skiljas!
Jag vägrade. Hot om stämning.
Han stannade kvar i huset ett halvt år efter han meddelade om skilsmässa.
Det var tuffa månader.
Han drack. Mycket. Ofta. Han förgreps sig på mig sexuellt. Han ville fortsatt ha tillgång till min kropp. Men han ville inte ha MIG. Det var tortyr. Det var fruktansvärt.
När han flyttade kände jag en viss lättnad.
Men även en sorg. Min fina familj var trasig. Barnen skulle bo i två hus. Inget jag någonsin önskat dem.
Han tar ihop det med en ny tjej. Typ omgående. Det blev dock en kort relation. Typ ett år.
Sedan blev det ännu en ny tjej. En ung. Utan egna barn.
Under alla år har han forstatt ett grepp om mig.
Han tar sig in i mitt huvud. Han manipulerar mig. Lurar mig. Ljuger.
Han dricker fortsatt mycket. Skickar nakenbilder. Ber om sex. Tar på mig vid hämtning/lämning av barn.
Han sa att han steriliserat sig. Inga mer barn.
Han förklarar sitt beteende mot mig som att han inte längre tar relationer seriöst.
Han ber om ursäkt. Men fortsätter på samma vis.
Ingen i hans närhet tror mig.
De skyller på mig. Menar att det är jag som orsakat alla hans problem. Även när han kör på fyllan.
Så. Nu till saken. Nu ska de ha ett gemensamt barn!!?!
Jag blev besviken. Inte förvånad.
Jag är otroligt bekymrad över hur detta ska sluta.
Hon vet uppenbarligen inte vad han går för. Han har även en otroligt fin sida - helt perfekt.
Så jag förstår ju att hon vill ha den sidan...men han har en annan sida oxå. En ful.
Samtidigt som jag känner att det inte är min sak att upplysa henne??
Men om hon får veta allt..så blir även detta barn en varannan-veckare.
Tro mig. Jag har bett honom sluta "hålla på". Har hotat om att berätta. Men han
känner mig för väl. Han vet att jag är bakbunden. Ofarlig. Så...han fortsätter. Trodde aldrig att de skulle välja en graviditet.
Om han fortsätter "hålla på" bakom hennes rygg... vad gör jag?
Måste även tänka på vår relation å samarbete kring våra gemensamma små.
Vill inte ha en konflikt.
Så. Nu fick jag pysa ut några tankar. Känner mig så ensam med detta.