Hur gör jag slut?
Jag och sambon har varit tillsammans i flera år. Men under en längre tid har jag känt att jag har tappat känslor för henne. Jag älskar henne men jag är inte kär, attraheras inte längre. Har många gånger rannsakat mig själv om det verkligen är så jag känner men alltid kommit tillbaka till samma svar, jag har helt enkelt tappat känslorna. Det ligger hos mig.
Men hur fan gör jag slut? Hon är en helt fantastisk människa som ALDRIG någonsin gjort mig illa. Alltid tagit hand om mig. Så det har inget att göra med det, ibland önskar jag att hon hade varit ett as så att det skulle bli ?lättare? att lämna. Vet att hon skulle bli totalt knäckt av detta.
Dessutom är det struligt med rent praktiska saker. Lägenheten vi bor i ägs av henne (jag skulle alltså få flytta hem till mina föräldrar) och vi har även ett gemensamt husdjur (vem ska ta hand om honom, vem ska han bo hos?).
Det känns helt vidrigt att lämna en sån fin, vacker och fantastisk människa. Att lämna det som har varit min trygghet de senaste åren. Samtidigt känner jag att är för ung för att gå runt och slösa tid på att vara olycklig, vilket jag ÄR eftersom jag går runt och känner såhär. Men hur fan hanterar man att man ska krossa någons hjärta totalt, någon som man älskar och bryr sig om?