• Ellsinore

10 veckors helt plötsligt gnällig och trött

Min 10 veckors bebis har helt plötsligt blivit jätte gnällig och sover mycket mer. Han trilskas varje gång han ska äta och vaknar och äter färre ggr på dagen.(att väcka honom och försöka mata är lönlöst) När jag ger honom flaskan börjar han gråta och åma sig. Sen helt plötsligt tar han den och slukar hela flaskan/

Jag känner inte igen honom, han har alltid varit en pigg och glad bebis och jag vill bara hjälpa.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden 10 veckors helt plötsligt gnällig och trött
  • Pajama

Han kan ha ett utvecklingssprång. Då händer det så mycket så att de förändrar sitt beteende och sitt mående några dagar, veckor.
    Men så små bebisar brukar vara bäst att ge mat när han vill ha? Eller tror du att han är hungrig? Han kanske helt plötsligt klarar sig lite längre stund på det han ätit och kanske äter lite mer istället. Låt honom sova, om han inte tappar vikt förstås / står stilla i vikt. 
    Tror du att han kan ha ont och därför vara gnällig? De blir lätt gnälliga när de utvecklas mycket på en gång. 

• Ellsinore

Ja. Jag fick tips om en app där man kan se ungefärligt när de har de olika faserna och sprången. Samt lite info hur de kan te sig, och det stämmer in på honom. Så jag är lite mer lättad. Och han äter ju som sagt, efter han har bråkat lite :)

Svar på tråden 10 veckors helt plötsligt gnällig och trött