• BB2B2

Gravid ej tillsammans

Hej,

Mitt första inlägg här och jag hoppas att ni kan hjälpa mig, känner mig så vilsen men ändå lycklig.

För att göra en lång historia kort, min första riktiga kärlek omkom tragiskt i en bilolycka när vi gick på högstadiet. Det är ungefär 15 år sedan men jag minns det ännu som igår. Så som vi klickade med varandra har jag inte klickat med någon efteråt, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.

Av en slump så stöter jag på ?min första kärleks? storebror för ett tag sedan, han är nu 35 år. En kopia utseendemässigt av sin lillebror, så det brast för mig och alla gamla känslor kom upp. Ett kort tag därefter så träffades vi igen och det slöt med att vi hade sex, vi träffades regelbundet under ca en månad. Sedan insåg vi att känslorna inte finns där för varandra, känslorna för att kunna vara tillsammans.

Gick ytterligare några veckor och jag började må dåligt, gick till läkaren och där konstaterade dom att jag är gravid, P-staven plockades ur omgående. Var på Vul för 2 veckor sedan och då såg vi ett litet foster, allt såg normalt ut och jag går in i vecka 9.

Hans mamma undrade vems bil det är som brukar stå på hans uppfart, han berättade om mig och hon blev jätteglad. Dock sa han till henne att klicket inte finns mellan oss så hon behöver inte vara glad i onödan, då svarade hon med att det kan ändras och att det är dags för honom att sluta leva ungkarslivet.. Han har inte berättat för henne om att jag är gravid, men han sa att han är säker på att hon kommer bli överlycklig. Jag har berättat för mina föräldrar, dom stöttar oss vad vi än väljer men skulle tycka det vore kul med ett barnbarn.

Mina vänner är glada och vill att vi skall behålla, har en killkompis som däremot tycker vi skall ta bort, vänta tills jag hittar nån jag älskar att skaffa barn med.

?Killens? vänner är mer för att gå ut och festa och jaga tjejer, åka på singel/grabbresa mm, så där var det inte så jätte positivt med att skaffa barn, så jag har fått uppfattningen om att dom vill att vi gör abort, men samtidigt så finns dom där om vi väljer att behålla.

?Killen? stöttar mig till 100% vad vi än väljer. Han har sagt att han aldrig kommer bli tillsammans med någon som har barn, och nu kommer det kanske bli tvärtom. Att det blir svårare för oss att hitta kärleken om vi har barn. Han säger också att det kanske är nu vi har chansen att bli förälder, vi kanske inte skaffar några fler barn. Så vi står och väger just nu, livrädda känns det som. livrädda för vad det innebär att bli föräldrar men samtidigt livrädda för att göra abort och sedan ångra oss.

Ingen av oss har partner eller barn.

Vi träffas ännu några gånger i veckan, lagar mat ihop och sover ihop, har inte sex. Vi är väldigt bra vänner och kan prata om allt, känner oss trygga i varandras sällskap.

.

Vi har försökt att skriva för/nackdelar men det är svårt att tänka på allt.

Vi båda börjar bli äldre, skall vi träffa den rätta och sedan skaffa barn så hinner vi bli närmare 40 år. Vi är bra vänner, behåller vi så kommer vi troligtvis bo ihop första tiden och hjälpas åt med allt så vi är lika delaktiga. Jag har sagt till honom att träffar han någon och blir kär så är det så, jag tänker inte sätta köpparna i hjulet. Han får självklart fortsätta gå ut med sina vänner nu och partaja, jag vill att han skall känna sig fri. Vi har båda fast jobb, bostad och vänner/familj som stöttar.

Hur skulle ni resonera? Det lutar mot att vi vill behålla???? Men vill höra era tankar och funderingar????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-23 17:59
    Dom åtta frågetecknena i slutet skall inte vara med, skickade en smileys som försvann och ändrades automatiskt till frågetecken när inlägget publicerades.

• Svar på tråden Gravid ej tillsammans
  • Anonym (behåll)

jag tycker att du absolut ska behålla! ni har en fin relation och barnet kommer ha två närvarande föräldrar även om ni inte är tillsammans.

• mumiiin

behåll! ni kommer ångra er och aldrig komma över den sorgen om ni gör abort

Svar på tråden Gravid ej tillsammans