Hur fan kan man lämna en unge ensam på gatan?
Hur fan kan det vara ok? Borde inte socialen ta hand om denna ungen?
Hur fan kan det vara ok? Borde inte socialen ta hand om denna ungen?
Nej soc behöver inte kopplas in. Barnet låg i sin vagn, innanför grindar som var stängda och barnsäkrade på ett dagisområde. Inte på gatan.
Det är ju inte värre än när man ställer barnvagnen på altanen på sin egen, stängslade tomt för att sova ute.
Man rör fan inte en annan människas vagn om man inte blir tillfrågad. Man rör fan inte en annan människas saker överhuvudtaget. DÄR är felet.
Ingen pappa hade ju lämnat sin unge på det sättet. Är kvinnor rent generellt mycket sämre på att tänka på potentiella risker?
Ingen pappa hade ju lämnat sin unge på det sättet. Är kvinnor rent generellt mycket sämre på att tänka på potentiella risker?
Så ni tycker att det är ok? Finns inte en chans i världen att jag skulle lämna mitt barn ensam utan tillsyn i en sekund på gatan. Klart att soc måste kopplas in.
Då får socialen att göra. Det är väldigt många som gör så. Det är inget konstigt.
Det är lite detta jag vill åt. Det görs hela tiden & anses vara ok eftersom detta bara ju är fina mammor som gör detta. Sedan så fort någon lägre stående mamma gör något då ska det fan anmälas hela tiden. Bara för att nästan alla gör det så innebär det ju inte att inte soc bör få reda på det. Cykla utan lykta på cykeln, gå mot rött osv
Jag är ganska säker på att soc vet om att folk gör så. På förskolan jag arbetat på finns en mamma som arbetar på socialen, till och med henne har jag sett göra det.
Vad menar du med "fina mammor"? Lägre stående mammor? Jag vet inte hur du gör men jag brukar inte rangordna mammor på det sättet. Om det är social klass du syftar på så säger inte det ett skit om hur bra man är som förälder.
Tycker att det är sjukt oansvarigt. Jag ska se till att detta fallet blir anmält iallafall & sedan får det bli en ändring. Du rangordnar inte för att raden efter nämna socialklass (Ett ord).
Tycker att det är sjukt oansvarigt. Jag ska se till att detta fallet blir anmält iallafall & sedan får det bli en ändring. Du rangordnar inte för att raden efter nämna socialklass (Ett ord).
Jag frågade om det det var socialklass du syftade på när du pratade om fina mamma och lägre stående.
Det är ju inte vart barnvagnen ställdes som borde ifrågasättas.
Det är ju stolpskottet som stal barnet som borde få sig en undersökning om lämpligheten att få kalla sig människa.
Jag förmodar att du inte har barn själv, för då hade du märkt att det är en mycket vanlig företeelse i Sverige att lämna sovande barn utomhus i vagnen. Man vill att man vill att barnet ska få sova ostört i frisk luft. Det är inget konstigt alls.
Du lägger skulden på fel person. Den som är kriminell är den som stjäl andras vagnar och barn.
Jag förmodar att du inte har barn själv, för då hade du märkt att det är en mycket vanlig företeelse i Sverige att lämna sovande barn utomhus i vagnen. Man vill att man vill att barnet ska få sova ostört i frisk luft. Det är inget konstigt alls.
Du lägger skulden på fel person. Den som är kriminell är den som stjäl andras vagnar och barn.
Tänk alla barn som ligger och sover och ta middagslur utomhus på fsk då????????nej, det är helt normalt att man sätter en vagn med ett sovande barn utanför en fsk medan man hämta!!
Ser ofta barnvagnar stå utanför cafeer här i Stockholm. Att vagnen står utanför dörren i ett inhägnat område bör ses som säkert.
Det är ju trots allt där, på förskolan ni lämnar era barn varje dag.
Skulle vagnen stå på eran egna altan eller balkong är ju bara tramsigt att säga att ni skulle bli anmälda.