• Bella1000

Hur blir man av med en psykopat?

Hej! För ca 20 år sen träffade jag en man som jag blev förälskad i! Det var ingen kärlekssaga utan mitt naiva jag drogs in i en relation full med lögner , otrohet, manipulation , våld, missbruk (han missbrukade alkohol)osv! Jag har alltid haft dålig självkänsla så jag var ett lätt byte!

För att göra en lååååång historia kort, vi har barn tillsammans och har inte varit ett par på många år men däremot vänner, eller mer än vänner, vi har legat och han har varit mycket hos oss i perioder! Han har stuckit när han har hittat någon bättre och jag har svurit varje gång att inte gå på hans manipulation att smyga sig in i mitt liv igen gång på gång! Vi firade jul och nyår tillsammans nyss och stöttade varandra i hans pappas bortgång! Sen drog han och hörde inte av sig förens två veckor senare och sa att han träffat en annan kvinna! Jag blev chockad och bestämde då att jag inte vill ha någon kontakt mer( än om det gäller vårt barn)Nu efter jag har ignorerat honom i en vecka då han har sökt kontakt skriver han och frågar om jag vill ses, jag vet att han vill smyga sig in i mitt luv igen men nu har jag livat mig själv att inte gå på hans manipulation igen! Hur undviker jag att gå i fällan igen? Vi måste ju ha lite kontakt pga barnet, eller måste vi det!? Barnet börjar bli stor nu! Hur blir jag av med hans maktutövande och hur håller man sig stark? Han kan vara väldigt charmerande och tilldragande för att få det han vill!

• Svar på tråden Hur blir man av med en psykopat?
  • Madame M

Svara NEJ

Stå på dig

Träna på NEJ framför spegeln

Säg varje morgon högt ?den mannen har inget att göra i mitt liv?.

Hitta strategier, tex vill han komma och fika, bestäm att varje gång han frågar det svarar du ?nej tyvärr jag kan inte för jag skall till x nu.?

Skapa svar för de vanligaste fällorna du faller i.

• Bella1000

Ja, jag har varit EXTREMT lättmanipulerad genom åren och har aldrig kunnat säga nej , hur mycket det än värker och skriker i mig hur fel, fel, fel det är!! Som i detta ögonblick, han försöker manipulera mig i skrift, när jag inte svarar på frågan om vi ska ses imorgon så fortsätter han med ?okej, då vet jag att du inte vill men ha det så bra och du har det bättre utan mig? osv!! Såhär har han kunnat leka med mig i flera , flera år!! Har fan fått nog av skiten nu!!

• Anonym (eee)

Sätt uppskyltar med NEJ på - eller vad du nu behöver för att komma ihåg att du inte ska svara på hans kontaktförsök. 
    Berätta för vänner så de kan hjälpa dig om du tycker det blir svårt. 
    Det där meddelandet du skrev ovan - det är bara att inte bry sig om, att inte svara på - eller hur? Blocka så du slipper läsa vad han skriver. Uppenbarligen räknar han med att du ska läsa. 

• Bella1000

Hade mer än gärna blockat honom men eftersom vi har ett gemensamt barn så känner jag att jag inte kan, eller? Mina vänner och familj har sedan länge tröttnat på vår relation till berg och dalbana så jag har ingen som jag kan vända mig till tyvärr

Svar på tråden Hur blir man av med en psykopat?