• Leopard91

Graviditetssymtom

Jag går som många andra och funderar på huruvida jag är gravid eller inte.. Jag har inte helt full koll på ÄL men har majoriteten av gångerna haft en 28 dagars cykel..

Min senaste mens första dag var 4 januari..

Så jag tror att min ÄL var mellan den 17-20 januari.. Jag och min sambo hade oskyddat sex varje dag under den perioden och bara tre dagar senare vaknar jag av att jag mår illa.. Detta har aldrig hänt hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid med kändes skumt..

En dag efter det så börjar jag vå molande värk i högra äggstocken.. Jag började även i samma veva känna mig mer hungrig och mer känslig..

Nästa grej är att jag är sjukt gasig i magen.. Känns som att jag behöver göra nr 2 konstant..

Jag har tagit två negativa graviditetstest senastw gjorde jag igår..

Jag trodde nämligen inte att man kunde få symtom och inte plussa på testet? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Graviditetssymtom
  • Leopard91

Jag ska även tillägga att jag även varit svullen om magen de senaste 3 dagarna..

• Anonym (Jess)

Tror inte heller att det är gravsymtom om du testat negativt. Dessutom kommer de inte så fort efter ägglossning.

Aldrig hört att man skulle få igång tarmen under tidig graviditet, brukar vara tvärtom.

• Anonym (A)

Embryot fäster i livmodern tidigast 5 dagar efter ÄL. Innan dess produceras inte gravidhormon, vilket är det som skapar symtom. Så ditt illamående berodde inte på graviditet om det bara var 3 dagar efter ÄL. Progesteron, som alltid finns i kroppen efter ÄL, kan ge samma symtom som graviditet så det kan ju bero på det.

• Leopard91

Jag var gravid.. Sjukt kul att veta att jag känner min egen kropp och att alla symtom berodde på det.

• Leopard91
    Desire223 skrev 2019-02-01 09:25:05 följande:

Vad roligt eftersom jag har exakt samma symtom! Hoppas :). Stort grattis!

Håller tummarna för dig:)
Svar på tråden Graviditetssymtom