• fialex

Hjälp mig! Detta va det värsta besked man kunde få! Fan vad jobbigt! Hur går man vidare nu då?

14 Mars!
    Väsrta dagen i mitt liv!
    Va i Malmö och fick vårat besked....*suck*
    Vi kommer inte kunna få barn, min sambo kommer aldrig kunna bli biologisk pappa! =(
    Det fanns 5% chans via ett kirurgiskt ingrepp men om det mot allt förmodan skulle ta sig o det skulle bli en pojke så kommer han oxå bli "steril" typ....
    Vad fan gör man nu?
    Finns en annan möjlighet och det är donator donation.... Men vad e det ? Vad har man själv att säga till om där!

• Svar på tråden Hjälp mig! Detta va det värsta besked man kunde få! Fan vad jobbigt! Hur går man vidare nu då?
  • fialex

Idag ringde läkaren o pratade in på min sambos mobilsvar att han hade kompletterande svar till oss....
    Så nu e man helhispig o undrar vad det kan vara!

• CarinaB

Hoppas att det tillägg från doktorn på mobilsvaret var positivt. Men som sagt, jag tycker definitivt att ni ska försöka få ut spermier från bitestickeln om det går, men kan förstå om ni inte vill föra vidare ett eventuellt problem... Hoppas allt går bra!

• fialex

Det va ett positivt besked måste jag erkänna.....
    Chanserna ökade betydligt från 5-50%!
    Helt ofattbart!

• Coursell

Oj! Vilken skillnad!!!! Då blir väl förutsättningarna mycket bättre...eller? Vet inget om sånt här, men det måste det väl bli.

• MallaMojs
    Från 5 till 50??? Förvånad Men det är ju helt strålande Skrattande

Tjohooo, massa med lycka till!!!Kyss
  • orzia1

åhh vad bra

Sila mina tårar i silkesduk och låt min sorgsna melodi leta sig ut i skogens dimma
  • Tvillingmam

Oj va skönt, det måste kännas lite bättre nu.

• Mollie

Flaggan i topp!! Jiha! Det är ju en avsevärd förbättring ju! Kram!!

• LyNxQ

Grattis! Hoppas att det går bra för er! Men gäller det om son=steril fortfarande??

• MallaMojs
    fialex Om det är en könsbestämd ärftlighet, borde ni ju kunna göra IVF med PGD, som vi ska göra?!! *tipsar*Skrattande
  • fialex

Ja det är köns bestämd ärftlighet! Men vad är PGD?
    Fråga mig inte hur detta gick till... men det e såhär.... så 5 april gäller det!

• MallaMojs
    PGD står för Preimplantatorisk Genetisk Diagnostik

Det är det som jag och min sambo ska genomgå (nybesök 20/4!!! ) för att jag är bärare av en sjukdom, som drabbar pojkar...så vi ska få hjälp med IVF ich PGD att få en flicka... De befruktar mina ägg med sambons spermier, suger ut litegranna (en cell eller så) där de kan bestämma kön och sedan sätter tillbaka... Fiffigt värre!

Om de vet mer om sjukdomen (den jag har är ännu inte helt hittad på kromosomen) så kan de utesluta sjukdomen helt! Hmm, uttrycker mig lite konstigt kanske, men jag hoppas du förstår!

Önksar er all lycka till! Vad är det som händer 5 april???
  • Mollie

MallaMojs! Vilken grej alltså!! Simsalabim! Det är ett under att det ens fungerar ju..., otroligt vad de kan fixa och trixa egentligen... Iblnad tror man inte att det är sant... LYCKA TILL ALLIHOPA!!

• cornelia2

Fiaflex,
    är i samma situation som ni, så jag vet hur tungt det känns.
    Jag skickar en jättekram och hoppas att ni kan hitta ett sätt att förlika er med tanken. Vi fick beskedet för några veckor sedan och har beslutat oss för att varken donation eller adobtion är är något för oss. Jag hoppas att ni på sikt hittar en lösning som känns ok för er.

Stor kram till er båda.

C

• cornelia2

Oj, jag missade visst det sista.
    Jag får istället hålla tummarna för er att det går vägen.

Svar på tråden Hjälp mig! Detta va det värsta besked man kunde få! Fan vad jobbigt! Hur går man vidare nu då?