Hur kommer man över sitt ex?
Hur kommer man över sitt ex FORT? Jag var jättekär i killen när han gjorde slut, min första riktiga kärlek. Det känns som att jag ska dö och det gör så jävla ont, hur får man det att sluta? När slutar det kännas såhär??
Hur kommer man över sitt ex FORT? Jag var jättekär i killen när han gjorde slut, min första riktiga kärlek. Det känns som att jag ska dö och det gör så jävla ont, hur får man det att sluta? När slutar det kännas såhär??
Det bästa tycker jag är att ligga med så många andra som möjligt. När mitt ex gjorde slut låg jag med flera av hans kompisar, och säkert 20 random killar de första månaderna.
Man stryper all kontakt med honom. Avfölj och blockera från ALLA medier.. Det är typ omöjligt att komma över någon som man dagligen blir påmind om och pratar med.
Man låter det göra ont, man tillåter sig att vara ledsen och man försöker inte döva sorgen genom att knulla runt. Så får det ta den tid det tar.
Just att inte knulla runt är det viktigaste tror jag. När man är i det tillståndet har man inte alls samma vett vad gäller att bedöma andra människor och risken att man råkar ut för riktigt störda brudar (snubbar i ditt fall) är enorm. Då sitter man snart där och grinar över sitt ex samtidigt som man fått en stalker eller två att hantera som grädde på moset klamydia. Gör inte det.
1: håll dig sysselsatt. Boka in massor med saker att göra både tillsammans med vänner, familj och med dig själv. Hitta på roliga saker hemma. Möblera om, lägg pussel , ut och motionera, fika osv
2: SLUTA gör det du gjorde med pojkvännen. Nya rutiner och vanor. Sluta följa samma tv-serie och sluta se om era filmer osv
3: radera honom helt genom att blockera nummer, ta bort honom på sociala medier, avfölj honom överallt. Ta bort gamla sms , bilder i telefon kan du föra över till datorn så du inte hela tiden bläddrar i gamla minnen. .
4: städa undan honom hemma. Saker och presenter du fått av honom eller annat som påminner om honom, ta bort det. Lägg det i en låda och ha det inte framme.
Du kan få ha kontakt med mig om du vill. Jag kan stötta dig o vara din vän.