• Silverflicka

Vägen mot graviditeten

Hej!

Jag hamnade av en slump i en tråd som skapades här på Familjeliv 2012, ett gäng härliga tjejer följdes åt när de planerade och försökte att bli gravida. Efter att ha läst igenom alla 373 sidor i tråden så kände jag bara att varför inte göra en favorit i repris?

Nu är jag väldigt ny här, skapade mitt konto ikväll faktiskt, så jag har ingen koll på vad för trådar som finns och om detta bara blir en i mängden. Men vi ger det ett försök! 

Jag är 26, snart 27 år gammal, sambo och vi planerar att skaffa barn. Det hade ju varit väldigt roligt om fler som planerar bebisverkstad ville hänga på den här tråden och dela med sig av tankar, funderingar, frågor så kan vi hjälpas åt på det sätt vi kan. Kan ju trots allt kännas skönt att vara "anonym" om man inte vill avslöja sina bebisplaner för någon i sin närhet.

Vi har planerat att starta bebisfabriken i maj, jag har precis slutat med mina p-piller och längtar såklart efter att äntligen få bli gravid med första barnet.

Så, fler som planerar barn? Skrattande

• Svar på tråden Vägen mot graviditeten
  • z19

Följer med jag oxå!

Bim 9/3

Prickat in äl precis

Hade en galen äl-smärta denna gång

Nu är det den eviga väntan..

Svag molvärk, men vågar inte hoppas eller känna efter för mkt ännu

Kul o kunna dela tankar o annat med andra

• Muusan
    z19 skrev 2019-02-28 08:45:37 följande:

Följer med jag oxå!

Bim 9/3

Prickat in äl precis

Hade en galen äl-smärta denna gång

Nu är det den eviga väntan..

Svag molvärk, men vågar inte hoppas eller känna efter för mkt ännu

Kul o kunna dela tankar o annat med andra

Jag hade också en hemsk äl smärta denna gång. Så vi får väl se vad som händer :) känner inte av så mycket av symptom ännu förutom att jag åkt på svamp :O det hade jag när ja väntade mina andra två med. Men jag tar inte ut nån seger Förskott. Kan åkt på det på grund av mycket mys med denna månad. Är sjuk med och ömma bröst men.. de brukar ömma strax efter äl. Vi får hålla tummarna är på äl +5 bim-9 om det heter så :))
  • jamåduleva

Är på ÄL+3 nu och känner absolut ingenting, har haft tydliga symtom på ÄL tidigare men inget nu, får se vad det innebärSkrattande 

• z19
    Muusan skrev 2019-02-28 09:01:26 följande:

Jag hade också en hemsk äl smärta denna gång. Så vi får väl se vad som händer :) känner inte av så mycket av symptom ännu förutom att jag åkt på svamp :O det hade jag när ja väntade mina andra två med. Men jag tar inte ut nån seger Förskott. Kan åkt på det på grund av mycket mys med denna månad. Är sjuk med och ömma bröst men.. de brukar ömma strax efter äl. Vi får hålla tummarna är på äl +5 bim-9 om det heter så :))

Den där svampen kanske är ett gott tecken då :)

Då är vi ju på ungefär samma dag då ..

försöker tänka på annat o få dagarna o gå, men hur svårt är det? :P
  • Silverflicka

Känns helt overkligt, har bim om 5 dagar, tog ett graviditetstest "bara för att", hittade ett i en låda här hemma för 1 timme sen. Och visst är det väl positivt?! Förvånad  
  • Muusan
    Silverflicka skrev 2019-03-02 18:17:52 följande:

Känns helt overkligt, har bim om 5 dagar, tog ett graviditetstest "bara för att", hittade ett i en låda här hemma för 1 timme sen. Och visst är det väl positivt?!   

Ja det ser så ut du :)
  • Bope M

Hoppar in här jag med. Vi ska börja försöka vid min nästa äl som borde vara om ca 2 veckor. Längtar! Ska ta ägglossningstest , vill inte missa. Nu har inte jag läst så mycket i den här tråden, bara lite på de senaste inläggen. Någon som har erfarenhet av ägglossningstester och har det funkat bra ? :)

• z19
    Silverflicka skrev 2019-03-02 18:17:52 följande:

Känns helt overkligt, har bim om 5 dagar, tog ett graviditetstest "bara för att", hittade ett i en låda här hemma för 1 timme sen. Och visst är det väl positivt?!   

Helt klart ett plus :) grattis!!
  • Ville2017

Hej!
    Följer gärna med i denna tråden. Jag är 24 och min sambo 25 år, vi har en liten pojk på snart 1.5år och planerar att börja försöka med syskon i maj :) Kul att följa andra som också planerar barn! 

• TrueLove12

Hej vi är snart 28år och 35år vart tsm sen 2012 och vart gifta sen 2014 vi har alltid pratat om barn sen vi träffades men han ville vänta men till slutet på 2016 valde vi att ja ska inte fortsätta med preventivmedel så ja plockade ur p staven nov 2017 och vi har försökt sen dess och hållt på med äl tester sen vi börja försöka sen förra året började jag med temp metoden för att pricka äl lättare. Vi fick barnkläder av kompisar och en barnvagn hehe. Vi har knappt berättat föd någon att vi ens försöker mer än mannens mamma och faster resten av våra släkter vet absolut ingenting.

• TrueLove12
    Bope M skrev 2019-03-02 21:02:47 följande:

Hoppar in här jag med. Vi ska börja försöka vid min nästa äl som borde vara om ca 2 veckor. Längtar! Ska ta ägglossningstest , vill inte missa. Nu har inte jag läst så mycket i den här tråden, bara lite på de senaste inläggen. Någon som har erfarenhet av ägglossningstester och har det funkat bra ? :)

Hej cleareblue de rosa äl testerna är lättast att se av för antingen blir smile gubbe (posetivt) eller bara rund ring (negativt)
  • Bope M

Men nu vill jag reda ut en sak som jag inte blir riiiiktigt klok på. Hur ofta är bra att ha sex? På flera ställen står det att sex varje dag är bra, på minst lika många ställen står det att sex varannan dag är bra, så spermierna inte blir "slöa" eller "dåliga" . Vad tror ni? Erfarenheter? Nu efter min mens har jag och min sambo legat ungefär en gång om dygnet. Vid nästan samma tidpunkt varje kväll så det går ca ett helt dygn emellan(blir så pga mitt jobb). Ska man chilla med det, och ta varannan?

Vet att många säger att man ska ligga när man känner för det och blabla, ja , jag fattar det. Men nån som kan svara på min fråga ? :D :D

• Blirdetsåblirdet
    Bope M skrev 2019-03-02 21:02:47 följande:

Jag har testat med ÄL-test den här månaden. Ännu inget utslag, men inte heller några ÄL-symptom så det stämmer nog. Använder appen Flo också, och den säger att jag har ÄL idag, men tror mer på symptom och tester. :)
  • Bope M
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-03-21 19:19:44 följande:

Jag har testat med ÄL-test den här månaden. Ännu inget utslag, men inte heller några ÄL-symptom så det stämmer nog. Använder appen Flo också, och den säger att jag har ÄL idag, men tror mer på symptom och tester. :)

Använder också Flo, brukar stämma rätt bra . Enligt den är det någon dag kvar, men jag kör med tester nu ändå :D
  • Blirdetsåblirdet
    Bope M skrev 2019-03-21 19:22:32 följande:

Använder också Flo, brukar stämma rätt bra . Enligt den är det någon dag kvar, men jag kör med tester nu ändå :D

Ja, Flo funkade väldigt bra för mig när vi skaffade sonen. :) men nu har jag bara haft en mens sen förlossningen, så jag vet inte riktigt om cykeln är som den ska. Har hört att det är rätt vanligt att den blir längre i början. :)
Svar på tråden Vägen mot graviditeten