• Thafri

Missfall tre gånger, nu gravid igen och är livrädd

Jag har fått tre missfall på ett halvår, första i vecka åtta, andra i vecka 6 och tredje i vecka 4.

Nu är jag gravid igen och har inte hunnit fått mens i mellan det tredje missfallet och denna graviditet. Är i vecka sju nu om jag räknar ifrån missfallet. Är livrädd för att få missfall igen. Har haft ont av och till enda sen jag fick reda på att jag är gravid igen. Idag har jag haft jätte ont i ryggen och ifrån äggstockarna, hjälper knappt med alvedon.

Ska till kvinnomottagningen på måndag för att kolla så att allt är bra och de ska börja utredning hoppas jag. Jag avskyr att inte veta och väntan är jätte jobbig.

Jag har en dotter på två år så jag har haft en normal graviditet innan. Någon som kan relatera till detta? Skulle vara skönt att höra om det är någon mer som har haft samma problem.

• Svar på tråden Missfall tre gånger, nu gravid igen och är livrädd
  • Lippstick2016

Hej!

Kan relatera dig otroligt mycket. Dotter född 2016 sen missfall i vecka 14, 10 och 5 och nu utan en mens emellan är jag gravid igen i vecka 7.

Mina problem beror nog på sköldkörtelen som man försöker ha kontroll på nu. Är också otroligt rädd och nervös. Har ultraljud om 10 dagar.

• Lippstick2016

Hej!

Kan relatera dig otroligt mycket. Dotter född 2016 sen missfall i vecka 14, 10 och 5 och nu utan en mens emellan är jag gravid igen i vecka 7.

Mina problem beror nog på sköldkörtelen som man försöker ha kontroll på nu. Är också otroligt rädd och nervös. Har ultraljud om 10 dagar

• Thafri

Då vet du precis hur det känns! Vad tror de att det kan vara för fel på köldkörteln?

Håller tummarna för att det går bra för dig den här gången ????

• Lippstick2016

Ja precis jag har precis blivit diagnostiserad med hypotyreos. Hade först hyper så vart massa strul med det. Men vilket sammanträffande att vi båda är inne på vår 4 graviditet och även att bägge blivit gravida utan mens emellan. Håller tummarna för dig med. Denna gången måste de bara gå.

Vart i Sverige bor du?

• Thafri

Okej! Får se vad de säger om jag också har något fel på sköldkörteln då.

Ja jag håller med! Vilket sammanträffande! Ja nu måste det bara gå, vill verkligen inte

gå genom det en gång till.

Jag bor i Karlskoga, du då?

• Lippstick2016

Det hopps jag inte kommer nog gå bra. Har du.fått remiss skickad till utredning?

När har du bf?

Jag bor i Malmö :D

• Thafri

25 september som det ser ut nu :) din då?

Yes dom har skickat iväg att jag ska få det iaf. Hoppas att de sätter igång med den imorgon eftersom jag ska dit och kolla så allt ser bra ut då. Hoppas att de hjälper mig genom den här graviditeten nu.

Hur länge fick du vänta på din?

• Lippstick2016

24 September :D

Ja de hoppas man verkligen. Jag orkade inte vänta på någon skulle fixa det åt mig så jag skickade in egenremisser och några dagar senare fick vi post med vilka prover man skulle lämna så nu står vi i kö det är nog det som tar mest tid. Dem sa vi skulle få hjälp i mars eller april men de är ju en större stad med så det kanske går snabbare för dig.

Vad har du för symtom? Något ultraljud snart?

• Thafri

Okej! ???? imorgon ska jag på ett ultraljud tror jag, har fått en tid iaf.

Jag har ont av och till i äggstockarna och runt om så att säga. Känns i brösten också.

Du då?

Det är typ samma väntetid här tror jag, upp till tre månader sa dem. Så det är lång tid att vänta när man verkligen längtar. Att bara få ett svar på vad det kan vara om det nu är något så att säga. På något sätt så skulle det nästan kännas värre om de inte hittar något fel på en, förstår du vad jag menar?. Man vill ju helst ha ett svar på vad det är.

• Thafri

De där frågetecknen som kommer ibland är nog när jag skickar en Smile som inte finns med här haha.

• Lippstick2016

Va spännande! Hade själv ett ultraljud 5+5 dom såg ett foster på 5mm men inget hjärtslag. Möjligen för tidigt men de hjälper ju inte min oro. Håller tummarna att allt ser bra ut för dig.

Aha hmm Joo jag har väl ömma bröst sen mår jag illa om jag blir hungrig. De är väl allt.

Jo precis vet va du menar. Du får uppdatera mig om hur de går imorgon!

• Thafri

Förstår din oro över hjärtslagen men de ser dem säkert nästa gång ska du se!

Jag skickar ett pm till dig.

• Ellendellen

Hej!

Jag har också haft tre missfall i rad, alla tre har varit MA. Det har varit så tungt den sista tiden, har verkligen mått PISS. Det senaste var i november och fick då en tid för utredning nu i januari. De tog massa blodprover och kollade livmodern. Läkaren sa att allt såg bra ut och nu väntar jag in provsvaren. Om dom inte hittar något fel skulle jag ändå få progrestron och trombyl utskrivet nästa gång jag blir gravid. 

Har ni andra inte fått någonting utskrivet för att få behålla graviditeten?

kramar

• Thafri

Hej!

Okej! Förstår att det är tufft! Får hoppas att provsvaren ser bra ut!

Jag fick de sakerna utskrivna igår faktiskt! Så hoppas på att det hjälper denna gång!

Mvh Frida

• Ellendellen
    Thafri skrev 2019-02-05 09:51:35 följande:

Hej!

Okej! Förstår att det är tufft! Får hoppas att provsvaren ser bra ut!

Jag fick de sakerna utskrivna igår faktiskt! Så hoppas på att det hjälper denna gång!

Mvh Frida

Okej va bra! Hoppas allt går vägen för dig. Uppdatera gärna läget :) 

Svar på tråden Missfall tre gånger, nu gravid igen och är livrädd