• Ninnisst

    Misshandel!!!

    Min mans mamma har fem hundar som alla är inlåsta i bur.. 3 corgin och 2 schäfrar. Inlåsta i varsin bur, slipper vara 3 gånger ut om dagen för att göra sina behov, har en liten ute plats var dom ibland får "springa" löst är kanske 8m x 5m. Hon är en uppfödare och tycks inte bry sig om hundarna?? En gång slog hon schäfrarna, sade till henne då men fick som svar att hunden inte bajsat och jävlades med henne. Tycker inte detta är okej men kan man anmäla anonymt??

  • Svar på tråden Misshandel!!!
  • Aniiee
    Ninnisst skrev 2019-02-04 22:00:29 följande:

    Min mans mamma har fem hundar som alla är inlåsta i bur.. 3 corgin och 2 schäfrar. Inlåsta i varsin bur, slipper vara 3 gånger ut om dagen för att göra sina behov, har en liten ute plats var dom ibland får "springa" löst är kanske 8m x 5m. Hon är en uppfödare och tycks inte bry sig om hundarna?? En gång slog hon schäfrarna, sade till henne då men fick som svar att hunden inte bajsat och jävlades med henne. Tycker inte detta är okej men kan man anmäla anonymt??


    Ring länsstyrelsen i ditt län och prata med dem. Ja, du kan vara anonym.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Undrar...)

    Undrar hur din man är om han växte upp med en sådan mamma? Tillbakadragen eller har han tagit efter hennes beteende?

  • Ninnisst
    Anonym (Undrar...) skrev 2019-02-05 06:01:21 följande:

    Undrar hur din man är om han växte upp med en sådan mamma? Tillbakadragen eller har han tagit efter hennes beteende?


    Tror det inte alltid varit så. När jag träffade honom hade hon bara 1corgi och 1 schäfer. Då fick den ena vara upp lös och den andra nere lös när ingen var hemma. Nu några år senare har det blivit så här. Hon anklagade att jag tagit hennes son så kanske hon uppfyllde ensamheten med hundar? Fast då var hos hon nog lika elak mot hundarna och slog dem. Då med. Och dom var nog inte på längre promenader än ut på gården. Bara att det blivit värre nu och dom. Sitter i sin bur hela dagen... Får man ens ha hundar i bur??

    Min man tkr synd om hundarna med då han sa det till mig. Tror han inte vill anmäla bara då det är hans egern mor??
  • Anonym (Grrr)

    Är inte säker, men har läst att man inte får ha hundarna instängda i bur sådär.
    Det finns även bestämt hur pass stor yta man måste ha för 1 hund o fler hundar.


    Att enbart gå ut för att göra låta dem göra sina behov enbart är fel. Att inte låta en hund göra sig av med energi kan nog likställas som misshandel, speciellt när dom är inlåsta dessutom i bur! 


    Ring Länstyrelsen !!!!!!! Du kan nog vara anonym! 


    Bara gör det! Tänk inte FÖR mycket för det handlar ju om djurens välbefinnande!


    O är det fel enligt dom så kommer dom att kolla upp det! 
    O är det INTE fel så gör det ju inget att man har tagit en titt i förmån för hundarnas bästa! 


    Snälla snälla ring innan djuren blir deprimerade och får andra komplikationer såsom liggsår eller vad som! 

  • Anonym (Anmäl)

    Anmäl direkt! Förbjudet att ha hund i bur o en sån jävla människa ska inga djur ha

  • DeathByPickles

    Det är förbjudet att ens ha en uppställd bur med öppen dörr i hemmet, så det din svärmor pysslar med kan och bör defiitivt anmälas. Vilken gräslig hundhållning och situation för hundarna, hoppas hon blir av med dem allihop snarast! 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Misshandel!!!