• Anonym (Anonym)

Feber vid hjärtklappning?

Hej

Får alltid feber vid hjärtklappning. Hjärtat kan slå jättefort i flera timmar ibland, jag blir skakig och så blir jag även yr . När hjärtklappningen släpper så släpper även febern. Så har det varit flera gånger.

Har frågat läkare om det men de verkar inte riktigt lyssna på det. De säger bara att jag kanske hade en infektion just då. Men jag kan ju inte ha det hela tiden tycker man. Sen som sagt försvinner ju febern när jag inte är sådan längre.

Någon som har en tanke om det?

• Svar på tråden Feber vid hjärtklappning?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (hönan eller ägget?) skrev 2019-02-09 20:53:39 följande:

Om du ALLTID får feber när du har hjärtklappning och ångest...Kan det inte vara att du har feber och det triggar hjärtklappningen och ångesten? Bara en en tanke...

Jag hade inte feber innan hjärtklappningen. Blir ån när jag får det. Sen när det släpper försvinner även febern.
  • Anonym (Anonym)
    Svensk Pirat skrev 2019-02-09 20:39:05 följande:

Föga troligt att du jobbar inom vården. Det luktar troll lång väg och du förstör människors liv med dina patetiska försök att sätta utbildade människor på plats.

Jag tycker du loggar ut och ser över dina egna problem.

Du kan ju förklara det du påstår lite mer professionellt istället själv då om du jobbar i vården.
  • Svensk Pirat
    Anonym (Anonym) skrev 2019-02-09 21:10:11 följande:
    Du kan ju förklara det du påstår lite mer professionellt istället själv då om du jobbar i vården.
    Snälla, gå till en läkare i stället för att sitta här och kasta skit på folk.
  • Svensk Pirat
    Anonym (Anonym) skrev 2019-02-09 21:09:29 följande:
    Jag hade inte feber innan hjärtklappningen. Blir ån när jag får det. Sen när det släpper försvinner även febern.
    Så tog du lugnande medicin och febern gick bort. Förklara detta först innan du avfärdar stress som orsak.

Snälla, gå och lägg dig.
  • Anonym (Anonym)
    Svensk Pirat skrev 2019-02-09 21:14:54 följande:

Snälla, gå till en läkare i stället för att sitta här och kasta skit på folk.

Det har jag gjort.
    Svensk Pirat skrev 2019-02-09 21:16:57 följande:

Så tog du lugnande medicin och febern gick bort. Förklara detta först innan du avfärdar stress som orsak.

Snälla, gå och lägg dig.

Oftast får man inte feber av stress och ångest har jag sagt. Det beror väl mest på infektion.
  • Svensk Pirat
    Anonym (Anonym) skrev 2019-02-09 21:23:32 följande:
    Det har jag gjort.

Snälla, gå och lägg dig.

Oftast får man inte feber av stress och ångest har jag sagt. Det beror väl mest på infektion.
    Jag kan ju säga som så här... hade inte du ett annat konto igår?
  • Anonym (Anonym)
    Svensk Pirat skrev 2019-02-09 21:27:58 följande:

Jag kan ju säga som så här... hade inte du ett annat konto igår?

Va? Nej?
  • Anonym (Anonym)

Hoppas inte du jobbar inom vården. stackars folk isåfall.

• Anonym (Anonym)
    Svensk Pirat skrev 2019-02-09 21:57:58 följande:

Det tror jag nog, typ.

Okej så är det inte iallafall.
  • 1234568
    Svensk Pirat skrev 2019-02-09 20:39:05 följande:
    Föga troligt att du jobbar inom vården. Det luktar troll lång väg och du förstör människors liv med dina patetiska försök att sätta utbildade människor på plats.

Jag tycker du loggar ut och ser över dina egna problem.
    "Det är inte lätt att va ödmjuk, när man är felfri som jag.."  Av någon anledning klingar den sången starkt i mitt huvud när jag läser dina inlägg.
  • 1234568

Snälla, gå och lägg dig.
    Hjärtklappning får du även av hormonella störningar, det kan även ge feber. Och med tanke på att man redan konstaterat hormonella obalanser hos ts, så är det högst sannolikt att det hänger ihop på något sätt.
    Betydligt mer sannolikt än att hon skulle drabbats av feber pga stress, en stress som hon inte känner av, en feber relaterad stress som är så ovanlig att den knappt erkänns av svensk sjukvård, och det samtidigt som man konstaterat hormonella bekymmer.
    Betydligt mer sannolikt att hormonerna spelat ts ett spratt. För du vet väl att man kan få hjärtklappning av hormonella sjukdomar?

Och att lugnande mediciner kontrollerar symptom för hormonella sjukdomar är ju inget nytt under solen. POTS, feokromocytom, cushing osv, alla kommer ha nytta av benzo.
  • Svensk Pirat
    1234568 skrev 2019-02-10 13:30:44 följande:
    Hjärtklappning får du även av hormonella störningar, det kan även ge feber. Och med tanke på att man redan konstaterat hormonella obalanser hos ts, så är det högst sannolikt att det hänger ihop på något sätt.
    Betydligt mer sannolikt än att hon skulle drabbats av feber pga stress, en stress som hon inte känner av, en feber relaterad stress som är så ovanlig att den knappt erkänns av svensk sjukvård, och det samtidigt som man konstaterat hormonella bekymmer.
    Betydligt mer sannolikt att hormonerna spelat ts ett spratt. För du vet väl att man kan få hjärtklappning av hormonella sjukdomar?

Och att lugnande mediciner kontrollerar symptom för hormonella sjukdomar är ju inget nytt under solen. POTS, feokromocytom, cushing osv, alla kommer ha nytta av benzo.
    Varför ljuger du om att du jobbar inom vården?
  • Anonym (Anonym)
    Svensk Pirat skrev 2019-02-10 14:01:11 följande:

Varför ljuger du om att du jobbar inom vården?

Märks väl att personen gör det med sina förklaringar och kunskapen. Varför skulle man ljuga om något sånt? Svara på det som vi skriver istället.
  • Anonym (Anonym)
    1234568 skrev 2019-02-10 13:30:44 följande:

Npgit annat jag glömt skriva är att jag ständigt är röd i hela ansiktet med. Inga krämer hjälper. Det kanske med skulle kunna vara hormonellt? Jag har ju tex läst om cushings där man är röd i ansiktet. Får också lätt blåmärken. Det räcker med att jag sitter på knäna mot golvet så här jag blåmärken sen. Fryser jag blir huden blå aktig som streck i. Men så kanske det är för alla.
  • 1234568
    Anonym (Anonym) skrev 2019-02-10 14:55:51 följande:

Npgit annat jag glömt skriva är att jag ständigt är röd i hela ansiktet med. Inga krämer hjälper. Det kanske med skulle kunna vara hormonellt? Jag har ju tex läst om cushings där man är röd i ansiktet. Får också lätt blåmärken. Det räcker med att jag sitter på knäna mot golvet så här jag blåmärken sen. Fryser jag blir huden blå aktig som streck i. Men så kanske det är för alla.

Det att du är röd i ansiktet kan absolut vara hormonellt. Vid cusching så får man en rödaktig hud, blåmärken lätt. Mest typiskt är ändå så kallat månansikte, extrema bristningar på rumpa och mage, viktuppgång, trötthet och högt blodtryck.

Finns många andra hormonella sjukdomar som ger rödhet i ansiktet. Sedan hittade man inget på mri, och cushings är oftast orsakat av en hypofys tumör.

Dom kanske borde ta lite mer blodprover. Det är endokrinolog du behöver. Du kan skriva en egen remiss och förklara läget.
  • Anonym (Anonym)
    1234568 skrev 2019-02-10 16:55:58 följande:

Det att du är röd i ansiktet kan absolut vara hormonellt. Vid cusching så får man en rödaktig hud, blåmärken lätt. Mest typiskt är ändå så kallat månansikte, extrema bristningar på rumpa och mage, viktuppgång, trötthet och högt blodtryck.

Finns många andra hormonella sjukdomar som ger rödhet i ansiktet. Sedan hittade man inget på mri, och cushings är oftast orsakat av en hypofys tumör.

Dom kanske borde ta lite mer blodprover. Det är endokrinolog du behöver. Du kan skriva en egen remiss och förklara läget.

Okej jo det kan nog bero på många olika saker. Vet inte om de såg något på magnetröntgen eller inte än. De har inte sagt något om det än. Jo jag går på endokrinmottagningen. Skulle ta lite mer blodprover någon gång snart igen. Kolla om prolaktinet sänkts och lite sådär av pravidel medicinen tror jag bland annat. Så vi får väl se.
  • Tjorven80

Hej, jag undrar bara om du har kommit fram till något? Jag upplever samma sak. Har haft det flera gånger senaste halvåret. Ångest/hjärtklappning och känner mig sjuk i samband med det. 

Åt allergimedicin som gav mig en massa panikattacker som även har fortsatt efter att jag har slutat med dem. Fick en jättepanikattack igår och sedan frossa och 39 graders feber. 

• Anonym (Anonym)
    Tjorven80 skrev 2024-06-20 07:37:36 följande:

Hej, jag undrar bara om du har kommit fram till något? Jag upplever samma sak. Har haft det flera gånger senaste halvåret. Ångest/hjärtklappning och känner mig sjuk i samband med det. 

Åt allergimedicin som gav mig en massa panikattacker som även har fortsatt efter att jag har slutat med dem. Fick en jättepanikattack igår och sedan frossa och 39 graders feber. 

Japp, jag har ME/CFS.
  • Anonym (Anonym)

Så nu tänker jag omvänt istället. Det är av tröttheten jag får panikångest, när jag helt enkelt är helt slut. Och då även feber. Det var så läkare förklarade det för mig. Trist bara att det tagit 17 år innan jag fick veta vad det var och alla innan dess bara sagt att det inte var något fel på mig. 

Nu tar jag kortison och antiviralt läkemedel. Funkar bra. 

Svar på tråden Feber vid hjärtklappning?