• Faaannyyy

    Har jag ångerrätt?

    Gäller distansavtalslagen för mig?

    Dom ringde från mitt telefonbolag idag och ville förnya mitt abonnemang vilket jag gärna gör då jag alltid haft dom. Jag sa att jag ville ha de så billigt som de gick inom de jag ville ha så var jag nöjd. Vi prata, sen skulle vi lägga på för jag skulle få sms med avtal, direkt när jag får sms et ringer säljaren upp och så ska vi gå ?igenom? de tillsammans och jag får göra en digital signering. Men kollat nu och jämfört och jag har sett att jag hade kunnat få mitt abonnemang betydligt billigare. Gäller distansavtalslagen för mig trots att jag signerat digitalt?

  • Svar på tråden Har jag ångerrätt?
  • Faaannyyy
    Långbenopluto skrev 2019-02-08 06:32:23 följande:

    Kolla på ditt teleföretags hemsida, där ska det finnas info om ångerrätten.


    Gjort de men hittade inte tydligt vad som gällde. Har tre men dom ringde från nåt som hette viggomobil. Visste inte de när dom ringde men såg detta efteråt. Men försökt kolla runt en del och förstått de som distanslagen gäller 14 dagar från de att jag signerat.
  • Faaannyyy
    Limeblad skrev 2019-02-08 06:47:19 följande:

    Ja, digitalt är på distans. Det gäller ju tex. också om du handlar i en webbshop.


    Okej tack för svar:)
  • Limeblad
    Faaannyyy skrev 2019-02-08 07:27:33 följande:

    Gjort de men hittade inte tydligt vad som gällde. Har tre men dom ringde från nåt som hette viggomobil. Visste inte de när dom ringde men såg detta efteråt. Men försökt kolla runt en del och förstått de som distanslagen gäller 14 dagar från de att jag signerat.


    Ajdå! De verkar vara riktiga skojare! Lycka till med att ångra köpet! Är nog bäst att göra det så snart sol möjligt.
  • Faaannyyy
    Limeblad skrev 2019-02-08 07:32:27 följande:

    Ajdå! De verkar vara riktiga skojare! Lycka till med att ångra köpet! Är nog bäst att göra det så snart sol möjligt.


    Ja de är dom verkligen, googlade på dom efter jag pratat ned dom igår då de inte kändes helt hundra och folk har skrivit såå mycket dåligt om dom, kände mig så blåst.

    Men signerade avtalet igår, ringde dom idag och var inga problem dom skulle avsluta det. Bad dock om att få de skriftligt också att de är avslutat men de har jag inte fått än.. Men ringt tre idag direkt och dubbelkollade och dom sa att de va inget nytt avtal satt på mig!

    Men andra som får samtal därifrån, tänk er för innan ni tackar ja/signerar något, då jag fick nåt helt annat på avtalet än vad vi sagt i telefon.
Svar på tråden Har jag ångerrätt?