• Skölden89

Vad dricker ni gärna för alkohol?

Ska det vara Vodka, Whisky, öl, cider eller någonting annat? Vad anser du?

Jag gillar öl endel. Mestadels så dricker jag det.

• Svar på tråden Vad dricker ni gärna för alkohol?
  • knivskrik

Prosecco, Cava och torra vita viner

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Voluptuous Shalimar
    Meriall skrev 2019-02-08 13:22:52 följande:

Öl: lager/ale

Vin: Goda sorter av alla färger

Drinkar: Rombaserade mestadels

Champagne: bara riktigt dyr

Inte whiskey etc men kan dricka shochu.

All champagne som är god är väl dyr? Eller vad menar du med dyr? Själv dricker jag hellre en god champagne för 29? än en sämre för 39?...
  • Virriga Vera

Älskar drinkar, fräscha och fruktiga. Jack&Coke, GT och Moscow Mule är andra favoriter. Däremot så avskyr jag öl och vin tål jag inte, Cider om det är Engelsk eller Irländsk inte söta sliskiga.

• Mrs Green

Jag älskar öl (helst ale eller bitter) och rödvin. Champagne och gindrinkar kan vara gott i mindre mängder. 

• Woopsie

Jag gillar det mesta faktiskt, men vanligen blir det öl, vitt/rött vin eller en whiskey. Drinkar beställer jag sällan, mest för att dom slinker ner så fort. :D

• PiaZette

Jag brukar dricka det mest, bara det är gott: Vin, öl, whisky, rom, gin, etc. . Finns ju mycket gott där ute. Så varför stanna med en dryck, när det finns så många drycker och så många olika stilar inom vardera dryck :)

• Heliena

Öl! Gärna veteöl och ale. Ibland går även rödvin ner till en god köttbit!

• Grande Rock

Det är lite säsongsbetonat, nu när det är varmt och skönt ute läskar jag mig gärna med en Gin Tonic eller Whiskey Sour.
    På vintern gillar jag lite mörkare och mustigare öl, typ barley wine eller imperial stout.
    Året runt är pale ale en trevlig måltidsdryck.

Att tro är att inte veta
  • hammarhajen

Vin och öl. 
    Någon gång en drink, t.ex. aperol spritz i skidbacken. 

Starksprit helst aldrig, förstår inte grejen med det alls. Utom möjligtvis utspädd i en drink. Blir jag serverad en snaps på jul och midsommar dricker jag, men ingenting jag efterfrågar. Hellre ett glas gott vin till för mig  

Svar på tråden Vad dricker ni gärna för alkohol?