Vad dricker ni gärna för alkohol?
Ska det vara Vodka, Whisky, öl, cider eller någonting annat? Vad anser du?
Jag gillar öl endel. Mestadels så dricker jag det.
Ska det vara Vodka, Whisky, öl, cider eller någonting annat? Vad anser du?
Jag gillar öl endel. Mestadels så dricker jag det.
Prosecco, Cava och torra vita viner
Öl: lager/ale
Vin: Goda sorter av alla färger
Drinkar: Rombaserade mestadels
Champagne: bara riktigt dyr
Inte whiskey etc men kan dricka shochu.
Älskar drinkar, fräscha och fruktiga. Jack&Coke, GT och Moscow Mule är andra favoriter. Däremot så avskyr jag öl och vin tål jag inte, Cider om det är Engelsk eller Irländsk inte söta sliskiga.
Jag älskar öl (helst ale eller bitter) och rödvin. Champagne och gindrinkar kan vara gott i mindre mängder.
Jag gillar det mesta faktiskt, men vanligen blir det öl, vitt/rött vin eller en whiskey. Drinkar beställer jag sällan, mest för att dom slinker ner så fort. :D
Jag brukar dricka det mest, bara det är gott: Vin, öl, whisky, rom, gin, etc. . Finns ju mycket gott där ute. Så varför stanna med en dryck, när det finns så många drycker och så många olika stilar inom vardera dryck :)
Öl! Gärna veteöl och ale. Ibland går även rödvin ner till en god köttbit!
Inget slår en tequila shot.
Champagne och rödvin.
Det är lite säsongsbetonat, nu när det är varmt och skönt ute läskar jag mig gärna med en Gin Tonic eller Whiskey Sour.
På vintern gillar jag lite mörkare och mustigare öl, typ barley wine eller imperial stout.
Året runt är pale ale en trevlig måltidsdryck.
Vin och öl.
Någon gång en drink, t.ex. aperol spritz i skidbacken.
Starksprit helst aldrig, förstår inte grejen med det alls. Utom möjligtvis utspädd i en drink. Blir jag serverad en snaps på jul och midsommar dricker jag, men ingenting jag efterfrågar. Hellre ett glas gott vin till för mig