• nathalieejj

Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...

Jahapp då sket sig denna månad också pågrund av förmodligen missad ägglossning. Min mens slutade i söndags, på måndagen förbjude jag ha äl sekret och ända fram till torsdag. Hade sex i onsdags men ägglossningsstickorna har inte visat något alls. Jahapp har nu idag krämiga flytningar och inser att jag har väl missat skiten..har en menscykeln på 26-28 dagar (äter även rosenrot) andra månaden nu. Ska egentligen ha äl söndag eller måndag på dag 13/14 men nu om jag haft äl kom den dag 9 eller 10! Jag är så jäääävla förbannad! Finns väl ingen chans alls nu att det blivit något..sista månaden man vill försöka och man missar? Great!

• Svar på tråden Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...
  • Anonym (Lyckligt decemberbarn)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-10 21:36:58 följande:
    Det är inte alls märkligt. Hur kul är det att fylla år i Dec el Jan? Ärligt? Klart mkt roligare om födelsedagen ligger på sommarhalvåret då. Jag tycker snarare det är märkligt att man skaffar barn som föds i slutet av dec... man vet ju att det är 9mån graviditet så varför inte planera bättre? En bekant födde sitt barn nu den 25 december och jag har bara lust att fråga varför planerade ni inte bättre?
    Alltså ursäkta mig om jag låter hård nu men du behöver faktiskt en tillsägelse. Du låter påskina att det är något fel på att vara född i december vilket jag tycker är rent ut sagt hemskt...

Vad är det för fel på att vara född i december? Jag är själv decemberbarn och har aldrig någonsin tyckt att det är något dåligt med det, tvärtom alltid sett fram emot december månad som innehåller så mycket roligheter och varit stolt över min födelsedag. Det du skriver känns väldigt förminskande mot oss decemberfödda att påstå att det är något hemskt som ska undvikas till varje pris. Att mina föräldrar varit elaka mot mig som inte "planerade bättre". 

Det är få människor som kan knäppa på fingrarna och vips vara gravida, de flesta får försöka i flera månader och vissa i flera år. Då spelar det inte någon som HELST roll när på året barnet är fött, lyckan kommer vara oändlig oavsett.

Snälla tänk efter nästa gång du möter någon som fött barn i december och istället för att fundera på varför de inte "planerat bättre" bör du glädjas med dem och gratulera dem till det fantastiska som ett litet barn är.

• Anonym (?)
    Anonym (Lyckligt decemberbarn) skrev 2019-02-12 16:00:06 följande:

Alltså ursäkta mig om jag låter hård nu men du behöver faktiskt en tillsägelse. Du låter påskina att det är något fel på att vara född i december vilket jag tycker är rent ut sagt hemskt...

Vad är det för fel på att vara född i december? Jag är själv decemberbarn och har aldrig någonsin tyckt att det är något dåligt med det, tvärtom alltid sett fram emot december månad som innehåller så mycket roligheter och varit stolt över min födelsedag. Det du skriver känns väldigt förminskande mot oss decemberfödda att påstå att det är något hemskt som ska undvikas till varje pris. Att mina föräldrar varit elaka mot mig som inte "planerade bättre". 

Det är få människor som kan knäppa på fingrarna och vips vara gravida, de flesta får försöka i flera månader och vissa i flera år. Då spelar det inte någon som HELST roll när på året barnet är fött, lyckan kommer vara oändlig oavsett.

Snälla tänk efter nästa gång du möter någon som fött barn i december och istället för att fundera på varför de inte "planerat bättre" bör du glädjas med dem och gratulera dem till det fantastiska som ett litet barn är.

Exakt, håller med dig helt. Om barnet är efterlängtat så spelar det verkligen ingen roll när det föds, och om man har så ont om pengar att man inte vill fira både jul och födelsedag samma månad så har man nog inte ekonomin för att skaffa barn öht. Har aldrig heller upplevt några problem med att vara född i december.
  • Anonym (Que?)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-12 14:22:04 följande:

Det handlar inte om att det är ett problem för mamman att föda i december utan att det blivande barnet faktiskt ska ha en födelsedag omkring julafton vilket inte är optimalt för barnet. Att skriva som TS att hon skiter i om det blir barn i december säger allt om hur desperata dom som har svårare för att bli gravida är. Dom kan inte ens pausa 1-2 månader för dom är så besatta av att bli gravida. Totalt ego. Vi som planerar gör det för att vi vill ha barn men tänker även barnets bästa. Att sen ha barn är ett konstant planerande så lika bra ni som drömmer om att bli gravida vänjer er.

Herregud vad olika man kan tycka. Att vara född i december är varken mer eller mindre optimalt än någon annan jävla månad på året. Fylla på sommaren då, tänk att inte kunna ha barnkalas när man fyller för då är alla kompisar på semester, buhuu vad hemskt. Fylla i januari och behöva gå i skolan med massa ?småbarn? i sin klass, är kanske ännu värre, speciellt och man är duktig i skolan. Skämt åsido. Snacka om att skaffa sig problem i livet, om man tycker sig vara tvungen planera vilken månad barnet ska anlända, ?för barnets skull?. Jag känner flera som fötts i december och jag kan meddela att de lever och mår bra.
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-10 21:36:58 följande:

Det är inte alls märkligt. Hur kul är det att fylla år i Dec el Jan? Ärligt? Klart mkt roligare om födelsedagen ligger på sommarhalvåret då. Jag tycker snarare det är märkligt att man skaffar barn som föds i slutet av dec... man vet ju att det är 9mån graviditet så varför inte planera bättre? En bekant födde sitt barn nu den 25 december och jag har bara lust att fråga varför planerade ni inte bättre?

Löjligt. Var glada ni ens kan få barn. Blir bara så arg på sådana som ens tänker så. Fattar inte hur man kan ens.
  • Anonym (vi med)
    Anonym (Lyckligt decemberbarn) skrev 2019-02-12 16:00:06 följande:

Har inte skrivit att det är fel att vara född i december, skrev att det inte är optimalt för barnet att fylla år mitt i julfirande...lucia etc och vi har alltid valt att stå över som flera andra gjort. Trist för dig att dina föräldrar inte planerade bättre då men du verkar ju inte ha lidit ändå. Självklart gläds jag över om en bekant föder barn den 25 december, men samtidigt har jag rätt att fundera själv just varför dom planerade så illa. Finns ju 300 andra dagar att födas på året varför just i december...det är märkligt och det får jag tycka. 
  • Anonym (vi med)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-02-12 22:52:52 följande:
    Löjligt. Var glada ni ens kan få barn. Blir bara så arg på sådana som ens tänker så. Fattar inte hur man kan ens.
    Är glad att jag har lätt att få barn, men om man har blivit gravid på första försöken 3 ggr så har vi valt att verkligen planera våra barn. 
  • Anonym (vi med)
    Anonym (?) skrev 2019-02-12 16:25:03 följande:
    Exakt, håller med dig helt. Om barnet är efterlängtat så spelar det verkligen ingen roll när det föds, och om man har så ont om pengar att man inte vill fira både jul och födelsedag samma månad så har man nog inte ekonomin för att skaffa barn öht. Har aldrig heller upplevt några problem med att vara född i december.
    Ekonomi? Tror isf snarare tvöärtom, dom som har stram ekonomi tycker det är supersmidigt att skaffa barn i december då blir hälften av presenterna julklappar och resten födelsedagspresenter. Verkligen kul för barnet...NOT. 
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-14 14:02:11 följande:

Ekonomi? Tror isf snarare tvöärtom, dom som har stram ekonomi tycker det är supersmidigt att skaffa barn i december då blir hälften av presenterna julklappar och resten födelsedagspresenter. Verkligen kul för barnet...NOT. 

Och vem fan gör så? Du kanske?
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-14 14:00:04 följande:

Är glad att jag har lätt att få barn, men om man har blivit gravid på första försöken 3 ggr så har vi valt att verkligen planera våra barn. 

Ditt sätt att resonera är väldigt konstigt iallafall . Borde du ändra på.
  • Anonym (Anonymm)

Du funderar liksom på när man kan köpa presenter osv. Det är ju bara helt......

• Anonym (...)

Med många missfall i bagaget, svårt att få plus på stickan, en ålder som snart gör det för sent att få barn och inga barn sedan tidigare så blir jag ganska provocerad över det där med att planera. Självklart inte om dom själva väljer att planera när dom skaffar barn, men när dom ifrågasätter andra. Jag ville själv ha barn på sommaren när jag var yngre, men nu är jag mest rädd över att jag inte kommer få barn alls och skiter fullständigt i när det blir bara det blir av. Jag känner många som är födda i december och därikring och den enda som inte tyckt det varit kul är en person som är född på julafton. Helt ärligt så tvivlar jag på att någon tycker det är så hemskt att vara född i december att dom hellre hade valt att inte bli född.
    Som sagt - planera gärna när du skaffar barn men tänk några varv till innan du ifrågasätter någon annan. Allt annat är trångsynt, osympatiskt och rätt korkat. 

• Anonym (Fy)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-12 14:22:04 följande:

Det handlar inte om att det är ett problem för mamman att föda i december utan att det blivande barnet faktiskt ska ha en födelsedag omkring julafton vilket inte är optimalt för barnet. Att skriva som TS att hon skiter i om det blir barn i december säger allt om hur desperata dom som har svårare för att bli gravida är. Dom kan inte ens pausa 1-2 månader för dom är så besatta av att bli gravida. Totalt ego. Vi som planerar gör det för att vi vill ha barn men tänker även barnets bästa. Att sen ha barn är ett konstant planerande så lika bra ni som drömmer om att bli gravida vänjer er.

Usch vilken otrevlig typ du är. Du har inte en susning om vad andra anser vara barnets bästa. Kryp tillbaka under stenen du krälade ur från.
  • Anonym (Lyckligt decemberbarn)
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-14 13:58:22 följande:

Har inte skrivit att det är fel att vara född i december, skrev att det inte är optimalt för barnet att fylla år mitt i julfirande...lucia etc och vi har alltid valt att stå över som flera andra gjort. Trist för dig att dina föräldrar inte planerade bättre då men du verkar ju inte ha lidit ändå. Självklart gläds jag över om en bekant föder barn den 25 december, men samtidigt har jag rätt att fundera själv just varför dom planerade så illa. Finns ju 300 andra dagar att födas på året varför just i december...det är märkligt och det får jag tycka. 

TRIST för mig att mina föräldrar inte planerat bättre!?!!?!?!! Tänk på vad du vräker ur dig är du snäll, sånt här sårar.

Du förstår väl att om dom hade som du kallar det "planerat bättre" så hade jag inte funnits och som jag skrev ovan så har jag alltid gillat att fylla år i december. Vad är det som är trist för mig med att få finnas till och fira min födelsedag?

Nej, jag tycker faktiskt inte att du har rätten att tycka det är märkligt. Du har inte rätten att tycka någonting om hur andra väljer att skaffa familj, det är deras ensak. Det är elakt av dig att tänka om en vän att hon är ego på grund av när hon fått barn.
Svar på tråden Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...