• Majblomman

Fika till jobbet

Hej!

Jag behöver tips på vad jag kan ta med till fikat på jobbet. Jag tänker mig något matnyttigt t ex pastasallad alternativt någon pizza i portionsformar eller något liknande. Det måste vara något som kan ätas kallt och som kan fixas kvällen innan.

Kom med era bra tips och recept!

• Svar på tråden Fika till jobbet
  • Mandel

Fast vare sig pastasallad eller pizza är väl fika?

Ska du bjuda på lättlunch, frukost eller fika?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Majblomman

Lättare kvällsmat snarare..

Mötet börjar 16 och håller på till 17.30. De flesta brukar vara hungriga då.

• Mandel

Smörgåsbuffé så kan alla plocka och fixa sin egen macka efter tycke och smak!
    Bara att handla i affären och sedan lägga upp på fat. Ost, skinka, skurna grönsaker, olika sorters bröd.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • nnnnnnnn

Pizzabullar brukar gå hem i alla åldrar.

Annars är det rätt smidigt att ordna någon röra kvällen innan som man snabbt lägger på mjuka tunnbröd som man rullar och skär i lagom stora bitar.

Matmuffins ska vara kanon, men det har jag aldrig gjort...

• mammatill6

Men ska ni äta mat på ett så kort möte? De flesta ska ju hem och äta middag sen så det känns som mat inte är rätt. Nån god smörgås kanske och nåt fikabröd.

• nnnnnnnn

Dessa verkar superspännande! (matmuffins)

12 st

Du behöver:

400 g sötpotatis
    2 msk Smör&rapsolja
    4 ägg
    1 dl KESO cottage cheese protein
    60 g babyspenat
    2 dl riven ost
    4 dl dinkelmjöl
    2 tsk bakpulver
    1 tsk salt
    2 msk melonkärnor
    0,5 tsk rökt paprikapulver

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°. Sätt ut muffinsformar i en muffinsplåt. Skala och finriv sötpotatisen och lägg i en bunke. Tillsätt smör-&rapsolja, ägg, cottage cheese, spenat och hälften av osten. Rör ner mjöl blandat med bakpulver och salt. Klicka ner smeten i formarna. Toppa med resten av osten och strö över melonkärnor och paprikapulver. Grädda i mitten av ugnen ca 30 min. Låt svalna under handduk.

• Aniiee

Har du blivit ombedd att ta med fika? har du blivit ombedd att ta med något matigt? Eller kör du på eget bevåg? JObbar ni ganska tidigt så de flesta brukar vara hemma och äta innan kl 18? Ligger jobbet lite avigt så det tar lång tid att ta sig hem, i snitt?

Även om många brukar vara småsugna vid 16-17.30 så tror jag att de flesta snarare ser framför sig att avverka mötet så snart som möjligt för att sedan åka hem och äta middag.

I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Fika till jobbet