• Russianwoman23

Lyfte tung påse, har ont i bröstet

Är i vecka 18 och lyfte en tung påse igår. Tror jag råkade lyfta den på fel sätt, fick ont på vänster sida av bröstet,väldigt centralt mellan mina bröst. Är orolig att det kan vara något allvarligt, även om jag misstänker att jag har sträckt någon muskulatur där. Stramar liksom åt och gör ont när jag rör bröstet/bröstkorgen. Är det något jag bör ta upp med min barnmorska?

• Svar på tråden Lyfte tung påse, har ont i bröstet
  • Frenja07
    Russianwoman23 skrev 2019-02-12 05:51:05 följande:

Är i vecka 18 och lyfte en tung påse igår. Tror jag råkade lyfta den på fel sätt, fick ont på vänster sida av bröstet,väldigt centralt mellan mina bröst. Är orolig att det kan vara något allvarligt, även om jag misstänker att jag har sträckt någon muskulatur där. Stramar liksom åt och gör ont när jag rör bröstet/bröstkorgen. Är det något jag bör ta upp med min barnmorska?

Nej bm är inte intresserad av om man får ont i bröstet ;) om det inte är kopplat till problem med amning/mjölkproduktion. Låter som muskelsmärtor. Många tror att man ska ta upp ALLA sina problem med sin bm bara för att man råkar vara gravid. Det ska man inte. Sök vård hos rätt instans.
  • Norbottensfia

Nädå, det är nog ingen fara. Hur som helst är det inte BM du ska prata med i så fall. Kontakta en sjukgymnast om det inte blivit bättre på några dagar, eller läkare om det blir värre.

Svar på tråden Lyfte tung påse, har ont i bröstet