• Snobben01

Nygravid och orolig

Insåg att jag la detta i fel kategori, passar bättre här.I december blev jag gravid redan efter två månaders försök, tyvärr fick vi bara glädjas i en vecka innan jag fick mf. Nu är jag gravid igen och livrädd! Är bara i vecka 5 och går hela tiden och tror att jag ska få mf. Dessutom kan jag inte sova för kroppen går på högvarv och är man trött blir det ju inte lättare att tackla tankemonstren som kommer i huvudet :( Ville egentligen bara skriva av mig.

• Svar på tråden Nygravid och orolig
  • Dalia94

Usch imorse kom lite lite rosa flytningar.. precis som några dagar innan mitt förra missfall. Jag vet dock att det kan vara helt normalt då det va exakt samma sak när jag väntade första barnet, men hjärnspökena sätter igång direkt :(

• Snobben01
    Mimosa86 skrev 2019-02-15 18:03:39 följande:

Vet exakt den känslan. Fick också ett missfall innan barnen och det var hemskt.

Tips, efter jobbet så läs mycket böcker, följ serier och prata med vänner. Dvs få hjärnan att fokusera på något annat för att få tiden att gå under dessa kritiska veckor.

Mimosa86 Ja det gäller att sysselsätta hjärnan.Många veckor att sysselsätta sig ????
  • Snobben01
    Dalia94 skrev 2019-02-16 06:54:27 följande:

Usch imorse kom lite lite rosa flytningar.. precis som några dagar innan mitt förra missfall. Jag vet dock att det kan vara helt normalt då det va exakt samma sak när jag väntade första barnet, men hjärnspökena sätter igång direkt :(

Dalia94 Vi hoppas att det bara är lite normalt ros
  • Pentra

Om du låter så mycket av din värld upptas av tankar på missfall så är risken stor att du kommer att framkalla ett missfall på riktigt! Överdriven oro och negativa tankar kan också orsaka det blivande och växande barnet fysiska och psykiska skador. Så länge man har ett oroligt sinne och ofta fylls av negativa tankar så skall man INTE skaffa barn. Först när du/ni är i harmoni med livet bör man sätta barn till världen. Måla ist upp vackra bilder i ditt inre och tänk positiva tankar, gällande barnet och allt annat runt omkring dig. Tankens kraft är större än vad vi generellt anar... ... Med vänlig hälsning, Pentra

• askyfullofstars

Vilket jävla skitsnack. Dina inlägg är alltid fyllda av skamfyllt innehåll. Detta stämmer inte ALLS!!!

Pentra skrev 2019-02-16 10:49:22 följande:

Om du låter så mycket av din värld upptas av tankar på missfall så är risken stor att du kommer att framkalla ett missfall på riktigt! Överdriven oro och negativa tankar kan också orsaka det blivande och växande barnet fysiska och psykiska skador. Så länge man har ett oroligt sinne och ofta fylls av negativa tankar så skall man INTE skaffa barn. Först när du/ni är i harmoni med livet bör man sätta barn till världen. Måla ist upp vackra bilder i ditt inre och tänk positiva tankar, gällande barnet och allt annat runt omkring dig. Tankens kraft är större än vad vi generellt anar... ... Med vänlig hälsning, Pentra

• askyfullofstars

Ts, förstår din oro. Om det kommer ske så kommer det ske; det är inget du kan förhindra och kroppen stöter isf bort något som inte det kunde bli ett foster av. Att du haft ett missfall innan säger inget om att detta inte kommer gå vägen. Jag förstår att det är jobbigt. Du kanske kan boka ett privat ultraljud om ca 3 v för att kolla att det finns hjärtslag? Jag önskar dig stort lycka till! <3

• B0bbo

Riktigt jävla skitsnack! Tycker du ska ta ditt skitsnack och gå härifrån, i denna tråden har du inget att göra. Man kan inte framkalla ett missfall för att man är orolig, bullshit. Gå härifrån och skriv aldrig så till en orolig kvinna igen, du skrämmer ju bara upp henne! Usch..
  • Pentra

Sanningen har en förmåga att slå hårt hos vissa. ... Mammor har sedan urminnes tider berättat för sina döttrar och sina medsystrar att de INTE skall skrämma upp sig eller utsätta sig för rädslor eller oroligheter när de väntar barn. Och, på senare tid, så har det även genom forskning konstaterats att mammans tankar och psykiska välmående är av stor betydelse för hur det lilla barnet, i hennes mage, mår och kommer att utvecklas, både fysiskt och psykiskt. Så, ÅTERIGEN :"Måla ist upp vackra bilder i ditt inre och tänk positiva tankar, gällande barnet och allt annat runt omkring dig." ... Med vänlig hälsning, Pentra

• ballerinakakaoreo

Hej på dig! 

Har varit i samma sits själv och är gravid nu. Jag har krävt ultraljud av vården pga min oro då jag fick ett fördröjt missfall som upptäcktes i v.10, samt bokat in privata ultraljud endast för att kunna kolla så att barnet lever och utvecklas normalt. Hittills har jag varit på ett ultraljud (är i v. 8 nu) efter en blödning och då såg allt bra ut, och när jag kommer till barnmorsan nu på måndag ska jag be om ännu ett för att se att barnet inte tog skada av blödningen. Jag har bokat in ett privat ultraljud i mars och detta kommer att kosta mig 200kr (de har samma priser som landstinget) och jag anser att 200-400kr i månaden tills barnet är fött inte kommer att göra så mycket så länge jag vet att allt är bra med bebisen. Så att be om extra ultraljud, eller boka in privata ultraljud är verkligen att rekommendera när man är så orolig som en del av oss är. Det finns inget bättre än att se det lilla livet på skärmen och att få veta att det mår bra! Kram 

• Snobben01

Pentra Det där var bland det dummaste jag läst på länge! Och för din upplysning så låter jag inte så mycket av min värld upptas av tankar på missfall men någon gång då och då slår det mig vilket är ett full normalt beteende hos en normalt

funtad individ med känslor i kroppen.Du har ingen aning om hur mitt sinne är så kommentera inte min person tack.
  • Dalia94

Har ni också ont i livmodertappen?? Har som mensvärk som går ända ner i tappen och typ hugger ibland. Blir orolig att det är nått fel

• Xrissy
    Pentra skrev 2019-02-16 18:22:58 följande:

Sanningen har en förmåga att slå hårt hos vissa. ... Mammor har sedan urminnes tider berättat för sina döttrar och sina medsystrar att de INTE skall skrämma upp sig eller utsätta sig för rädslor eller oroligheter när de väntar barn. Och, på senare tid, så har det även genom forskning konstaterats att mammans tankar och psykiska välmående är av stor betydelse för hur det lilla barnet, i hennes mage, mår och kommer att utvecklas, både fysiskt och psykiskt. Så, ÅTERIGEN :"Måla ist upp vackra bilder i ditt inre och tänk positiva tankar, gällande barnet och allt annat runt omkring dig." ... Med vänlig hälsning, Pentra

Nja, att man som gravid inte ska gå runt och vara orolig och rädd är väl snarare för att det är jobbigt för mamman. Barnet växer ju på i alla fall.

Tänker på kvinnor på flykt/i krig. Utifrån din teori skulle dessa drabbas av missfall. Men det föds barn även där. Har barnen någon fysiskt ?defekt? beror det väl snarare på att mammorna inte haft tillgång till mat, färskt vatten, sjukvård, medicin osv. Inte på mammans oro enbart.
  • ballerinakakaoreo
    Dalia94 skrev 2019-02-17 07:34:44 följande:

Har ni också ont i livmodertappen?? Har som mensvärk som går ända ner i tappen och typ hugger ibland. Blir orolig att det är nått fel

I tappen? Hur ska man kunna känna någonting där, det känns ju i hela livmodern isåfall. Iallafall på mig. Ring en barnmorska
  • Dalia94
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-17 23:28:10 följande:

I tappen? Hur ska man kunna känna någonting där, det känns ju i hela livmodern isåfall. Iallafall på mig. Ring en barnmorska

Precis som jag skrev så känns det som mensvärk som går ända ner i tappen, och kan hugga till där nere ibland. Har alltså ont i livmodern men det går ända ner till livmodertappen
  • B0bbo
    Dalia94 skrev 2019-02-18 08:06:51 följande:

Precis som jag skrev så känns det som mensvärk som går ända ner i tappen, och kan hugga till där nere ibland. Har alltså ont i livmodern men det går ända ner till livmodertappen

Molande värk likt mensvärk är normalt, det är ligamenten som sträcker ut sig för att göra sig redo för en växande mage. Men om du är så orolig så sök gyn och be om att få kolla så att allt är bra! Det är säkert ingen fara
Svar på tråden Nygravid och orolig