• Mahal9100

Gravid efter ett X och nu blödningar

Hej allihopa!
    I mitten av december opererades min högra äggledare bort då ägget hade satt sig där. Det var en jobbig process då jag hade fått ett komplett missfall konstaterat (allt var ute) i slutet av november. Åkte med kraftiga buksmärtor till akuten 2,5 vecka senare där de konstaterade att jag fortfarande var gravid men att det var utomkvedes (X). Det som tog mest var inte missfallet i sig, utan det var chocken att få veta för andra gången att jag var gravid och sen väldigt hetsigt in till op.

Vi var båda omtumlade och det resulterade att vi efter 1,5 månad som först hittade tillbaka till varandra i sängen. Så vipps..
    I fredags plussade jag på BIM +3 och började blöda svagt rosa redan igår. Påminner om missfallet och en massa tankar far runt i mitt huvud nu. Jag vet att jag kommer acceptera utgången oavsett men skulle gärna vilja höra från fler som varit med om X och blivit gravida kort därpå. Hur det gick, hur ni hanterat det, har ni haft upprepade missfall etc. 
    Jag blir 32 detta året så känner väl lite stress över åldern antar jag.. Har inga barn sen tidigare. 

• Svar på tråden Gravid efter ett X och nu blödningar
  • Persi91

För mig tog det 4 månader efter X:et att bli gravid. Jag fick information efter operationen att vänta ut en mens och sedan försöka igen, och om jag skulle bli gravid skulle jag ringa in tidigt för att boka upp en tid för vaginalt ultraljud för att se så det satt rätt.

Fyra månader gick och jag var orolig för att inte kunna bli gravid. Plussade och blev helt förskräckt då jag trodde att det skulle bli samma sak igen. Bokade tid för VUL men innan dess fick jag smärtor i magen och åkte upp. Fick bekräftat att graviditeten satt rätt och att tarmarna/livmodern tryckt mot äggledaren. 

Nu är jag i vecka 17 :) LYCKA TILL!!

• Mahal9100
    Persi91 skrev 2019-02-17 12:49:24 följande:

För mig tog det 4 månader efter X:et att bli gravid. Jag fick information efter operationen att vänta ut en mens och sedan försöka igen, och om jag skulle bli gravid skulle jag ringa in tidigt för att boka upp en tid för vaginalt ultraljud för att se så det satt rätt.

Fyra månader gick och jag var orolig för att inte kunna bli gravid. Plussade och blev helt förskräckt då jag trodde att det skulle bli samma sak igen. Bokade tid för VUL men innan dess fick jag smärtor i magen och åkte upp. Fick bekräftat att graviditeten satt rätt och att tarmarna/livmodern tryckt mot äggledaren. 

Nu är jag i vecka 17 :) LYCKA TILL!!

Tack för svar! Grattis till lilla livet på 17 veckor Hjärta all lycka
    Jag fick en mens mellan, och vi hade egentligen tänkt att vänta två för att vara säkra att allt läkt som det ska men det är ju inte ovälkommet om saker går som det ska nu. Har fått tid för VUL 7 mars men om blödningarna ökar eller smärtor tilltar så lär jag åka till gynakuten tidigare. 
Svar på tråden Gravid efter ett X och nu blödningar