• fridac

Förvirrad, vill han ha barn eller inte?

Vet egentligen inte vart jag ska posta detta inlägget i för kategori, menmen..

Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år, jag är 25, han 24. Vi började smått prata om barn för ca 1 år sedan, men vi har sagt att vi ska vänta. Vi håller just nu på att renovera, (inga stora renoveringar, och mest utomhus som tex altan) och sagt att vi vill få färdigt innan vi börjar tänka på barn. Men det senaste året har jag varit så sugen på att börja försöka, och sambon har sagt att han inte vill ännu, vilket jag acceptera. Jag slutade med mina p-piller i juli 2018, då jag inte mådde bra av dom, och han var helt med på detta då mitt mående var viktigast! Jag har använt mig av clue app sedan dess, som då stämmer väldigt bra nu efter så lång tid, ser när jag har ägglossning, ska få mens osv. Men nu till sak, han säger att han inte vill ha barn än, men ändå kommer han i mig? Även när jag berättar för han att jag har ägglossning, så kommer han i mig, blir så förvirrad... han skyller ibland på (främst när han vet att jag har ägglossning) att han inte kan hålla sig, vilket jag vet att han kan då vi körde med avbrutet varenda gång under ca 1 år. Hur ska jag tolka detta? Har någon här varit i liknande situation med er partner? Jag har också en liiiiten aning om graviditet nu, då jag mått väldigt illa, haft ömma bröst och känt av extrem trötthet... Men hur ska jag tolka att han kommer i mig 9/10 gånger? Är så förvirrad....

• Svar på tråden Förvirrad, vill han ha barn eller inte?
  • fridac

Det var väl mest det jag ville ha svar på genom mitt inlägg om det kan vara så att han försöker fast mer i smyg eller vad man ska säga. Men hae bara fått kommentarer om att kommer tvinga mig till abort.

Lilyje skrev 2019-02-18 20:33:05 följande:

Okey, är det kanske så att han vill ha barn men inte vill stå ut med stressen och oron som kommer av att aktivt försöka?

• Anonym (Ann)
    fridac skrev 2019-02-18 20:30:30 följande:

Nej han förväntar sig inte att jag ska ta bort det, händer det så händer det har vi alltid sagt. Han vet om sitt ansvar

Så vad är problemet då?? Du vet alltså att han inte ber dig göra abort ifall du blir/är gravid? Då förstår jag ännu mindre vad problemet är. Herregud vad omogen du verkar vara. Kan du verkligen ta hand om ett ev barn?
  • Lilyje
    fridac skrev 2019-02-18 20:36:16 följande:

Det var väl mest det jag ville ha svar på genom mitt inlägg om det kan vara så att han försöker fast mer i smyg eller vad man ska säga. Men hae bara fått kommentarer om att kommer tvinga mig till abort.

Jag är gravid med vårt tredje barn, ?oplanerat?. Vi försökte inte egentligen, men jag höll koll på ägglossning och tänkte att händer det så händer det. Var väldigt skönt att slippa stressen, speciellt som vi börjar bli äldre (jag är 35) och man hör hela tiden om hur dåligt folk mår när det inte tar sig direkt.

Så fråga gubben din, eller låt det bli som det blir.
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • fridac

Ingenting är problem? Jag hade en fråga, ifall någon hade märkt samma sak med deras partner? Vad är det omogna? Är fullt kapabel till att ta hand om ett barn, tackar som frågar

Anonym (Ann) skrev 2019-02-18 20:38:02 följande:

Så vad är problemet då?? Du vet alltså att han inte ber dig göra abort ifall du blir/är gravid? Då förstår jag ännu mindre vad problemet är. Herregud vad omogen du verkar vara. Kan du verkligen ta hand om ett ev barn?

• fridac

Grattis till graviditeten! Vi har sagt att vi ska vänta, men att om det händer så händer det. Folk verkar inte förstå frågan i inlägget tycärr..

Lilyje skrev 2019-02-18 20:40:56 följande:

Jag är gravid med vårt tredje barn, ?oplanerat?. Vi försökte inte egentligen, men jag höll koll på ägglossning och tänkte att händer det så händer det. Var väldigt skönt att slippa stressen, speciellt som vi börjar bli äldre (jag är 35) och man hör hela tiden om hur dåligt folk mår när det inte tar sig direkt.

Så fråga gubben din, eller låt det bli som det blir.

• Anonym (???)
    fridac skrev 2019-02-18 20:43:16 följande:

Grattis till graviditeten! Vi har sagt att vi ska vänta, men att om det händer så händer det. Folk verkar inte förstå frågan i inlägget tycärr..

Det är faktiskt lite svårt att förstå vad det är du vill med tråden. Du verkar ha svar på allt redan
  • Anonym (Så)

Vad taskiga ni är mot ts. Framgår väl klart och tydligt vad hon vill diskutera, att hon blir förvirrad av killens agerande, när han säger att han inte vill ha barn men kommer i henne när hon har ägglossning.. Uppenbarligen tänker han att det inte är så farligt, men verkar ju som han kommer stå sitt kast om du väl blir gravid.

Tror inte han försöker i "smyg" mer att det känns väl så overkligt med att du skulle bli gravid så han tänker inte i stunden på vilka konsekvenser det kan bli. Men att han gör så talar väl för att det inte skulle va hela världen om det väl blev en graviditet. Annars är han ju korkad. I vilket fall tycker jag det verkligen låter som att du redan är gravid....

• Anonym (Hj)

Jag tycker det är sjukt konstigt att du inte bara frågar honom varför han kommer i dig om han vill vänta med barn? Hur ska främlingar på internet veta vad han tänker, prata med honom istället!

Tycker bristen på kommunikation och öppenhet i många relationer är skrämmande.

• Anonym (Samma)

Samma situation för mig och sambon. Vi började prata lite löst om ett tredje barn, han sa inte rakt ut att han ville eller inte ville. Men han började komma i mig redan samma dag och några veckor senare plussade jag och vi blev skitglada båda två :) Så för min sambo var det definitivt att han ville slippa stressen med det outtalade

• fridac

Vad härligt med ett vettigt svar i den här tråden, tack! :) ja visst är det märkligt, man vet inte riktigt hur man ska tolka det, men det känns ju positivt? Det kanske bara är det, att han vill slippa stressen...

Anonym (Samma) skrev 2019-02-19 18:59:34 följande:

Samma situation för mig och sambon. Vi började prata lite löst om ett tredje barn, han sa inte rakt ut att han ville eller inte ville. Men han började komma i mig redan samma dag och några veckor senare plussade jag och vi blev skitglada båda två :) Så för min sambo var det definitivt att han ville slippa stressen med det outtalade

• fridac

Tack, jag kände verkligen att det var bittra människor som hittade till min tråd, och som jag skrivit tidigare så vet jag att han kommer ta ansvar och allt de där, det är bara just agerandet som gör mig förvirrad.

Anonym (Så) skrev 2019-02-19 09:37:50 följande:

Vad taskiga ni är mot ts. Framgår väl klart och tydligt vad hon vill diskutera, att hon blir förvirrad av killens agerande, när han säger att han inte vill ha barn men kommer i henne när hon har ägglossning.. Uppenbarligen tänker han att det inte är så farligt, men verkar ju som han kommer stå sitt kast om du väl blir gravid.

Tror inte han försöker i "smyg" mer att det känns väl så overkligt med att du skulle bli gravid så han tänker inte i stunden på vilka konsekvenser det kan bli. Men att han gör så talar väl för att det inte skulle va hela världen om det väl blev en graviditet. Annars är han ju korkad. I vilket fall tycker jag det verkligen låter som att du redan är gravid....

• Milyana

Du ska tolka det dom att du har en oansvarig man som lägger allt ansvar på dig. Tror han bara tycker det är skönt att komma i dig och inte tänker nämnvärt på konsekvenserna.

Han kanske inte förstår hur pass hög risken är att du blir gravid om han kommer i dig oskyddat när du har ägglossning.. konstigare saker har ju hänt än att män inte har koll på hur kvinnors reproduktionssystem fungerar.

• Anonym (E)
    Anonym (Ann) skrev 2019-02-18 20:38:02 följande:

Shit vad otrevliga folk är i dessa trådar här. Tragiskt :/
  • fridac

Ja verkligen...

Anonym (E) skrev 2019-02-22 18:15:39 följande:

Shit vad otrevliga folk är i dessa trådar här. Tragiskt :/

• Anonym (Hanna)
    fridac skrev 2019-02-18 20:36:16 följande:

Förstår att det är sådana svar du vill ha.

Men faktum är att jag har flera gånger sett exakt samma beteende hos killar.

Och tyvärr, att en kille har oskyddat sex betyder tyvärr inte att han vill ha barn.

Vad säger han själv om detta när du frågat varför han kommer i dig oskyddat?

Ett barn ska ju helst vara önskat av båda föräldrarna.
  • fridac

Hade han varit vem som helst hade jag självklart resonerat så. Men med några år på nacken med han så är ju situationen och frågan annorlunda.

Anonym (Hanna) skrev 2019-02-23 17:50:44 följande:

Förstår att det är sådana svar du vill ha.

Men faktum är att jag har flera gånger sett exakt samma beteende hos killar.

Och tyvärr, att en kille har oskyddat sex betyder tyvärr inte att han vill ha barn.

Vad säger han själv om detta när du frågat varför han kommer i dig oskyddat?

Ett barn ska ju helst vara önskat av båda föräldrarna.

• Anonym (Hanna)
    fridac skrev 2019-02-23 17:59:00 följande:

Hade han varit vem som helst hade jag självklart resonerat så. Men med några år på nacken med han så är ju situationen och frågan annorlunda.

Fast om du ändå vet hur han tänker och reagerar så behöver du inte fråga här, eller hur?

Känns lite som att du är ute efter svar som att han säkert vill ha barn, för att få det bekräftat för dig själv.

Men jag kan ha fel.
Svar på tråden Förvirrad, vill han ha barn eller inte?