Colaböna skrev 2019-02-22 01:57:47 följande:
I min värld/huvud och hjärta tycker jag det du säger är konstigt. Att älska någon men att vilja hålla sig borta.. Nä för mig går det inte ihop. Eller jo jag förstår vad du menar men jag ser det inte som att man är ofri eller bunden, kvävd utan får den stora lyxen att ha den människan i min närhet. Att dela sorg och glädje, upplevelser med. Stort som smått.
Sen är båda individer förstås, man har kvar sina intressen, vänner , hobbies och klarar sig på egen hand.
Men sen är jag i en konstig situation själv. Dejtat någon jag tycker om och upplever att det finns potential för oss, men han vill inte vara tillsammans med mig, bara träffas kravlöst. Jag har försökt bestämma mig för att avsluta eftersom jag vill ha mer- men min magkänsla är där och petar och den tycks skvallra om att han ändå tycker om mig också.. Så ja.. Jobbigt och konstigt.
Inte vilja hålla sig borta men att få dom bästa bitarna och slippa dom tråkiga. Ha kvar sina intressen, vänner och hobbies är ganska så borta när man har barn, hus och krävande heltidsjobb. Iaf i en storstadsregion där det krävs myycket pengar att driva allt. Inte helt borta men vid det laget har man kompromissat så kopiöst att inte mycket känns igen som ens egna tidigare liv.
Hur gammal är du och hur många långa förhållanden har du haft? Han kanske är relationstrött precis som jag och många med mig verkar vara när man pratar om det. Varför konstigt? Helt ärligt så känns det för mig mer konstigt numera att man vill tvätta någon annans strumpor osv. som inte är ens barn. Och att någon annan skall få ha en åsikt om vilken bil jag skall få lägga mina pengar på. Liksom, varför? Skulle man inte lika gärna kunna leva i ngt slags kollektiv i så fall om man absolut vill dela bostad med andra vuxna.