• JessieB

Era första symtom?? hoppas på feb bebis!

Hej!

Sitter så och hoppas på en februari bebis här, eller ja. Att jag ska vara gravid :) har BIM nu på måndag den 25:e men än så länge känner jag inte av någonting Vet att det kan vara alldeles för tidigt men ja.. allt jag känner är pyttelite mensvärk och illamående (illamående endast ibland inte alls ofta).. men så kan jag må innan mensen så det är som vanligt I guess. Men ändå hoppas man! då man hört att en del hade liknande symtom som när de väntat sin mens..

Jämför så mycket med en annan gång då jag blev oplanerat gravid för några år sedan som slutade i ett sk "missed misscarriage"..  då kände jag typ av på EN gång att jag var gravid, eller ja,.. typ en vecka efter ÄL måste det ha varit då. Kände mig konstig i kroppen, varm, som att jag hade feber nästan fast ändå inte.. hade mensvärk, ont i svanken, yrsel.. och trötthet.. tog eftermiddags naps varje dag och det var inte likt mig då! Allt detta började typ några dagar innan BIM och testade inte för en v efter BIM då jag inte trodde på det. 

Eftersom den graviditeten var oplanerad så tänkte jag att jag inbillade mig alla de symtomen, men icke... Så jämför mycket med den gången och den gången jämfört med nu är det som natt och dag.

Anyway, allt jag kan göra är att vänta in mensen.. Men tänkte, när märkte ni att ni var gravida och vad var era symtom? :)

Håll tummarna för mig att det blir en liten bebis! fyller 31 i år och isf blir det mitt första barn :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-23 00:27
    Vet också att ens egna graviditeter kan skilja sig så mycket ifrån varandra.. därför man blir så förvirrad och lever på hoppet ändå!
  • Svar på tråden Era första symtom?? hoppas på feb bebis!
  • JessieB
    Anonym (...) skrev 2019-02-25 15:50:32 följande:

Min mens är 2 dagar sen, men testerna negativa. Blir tokig. Känner mig trött, haft lite huvudvärk senaste dagarna, molvärk ett bra tag nu. Sen lite andra olika symptom, men har inte velat tänka så mycket på det då jag inte vill bli skenis. Men min mens har typ bara varit sen en el två ggr någonsin. Så känns skumt.

Så störande, vill bara plussa.

Åhh men låter ju verkligen som en graviditet!! Vissa plussar ju inte förens ganska sent :) hoppas hoppas!! ???? jag kom på nu att jag nog räknat fel, mensen ska nog komma idag och kom lite blod på pappret imorse när jag torkar mig. Mensen brukar alltid komma på eftermiddagen så sitter bara och väntar nu... :/ så dumt, har gått och tänkt hela tkden att mensen kommer... och inte haft några direkta förhoppningar. Ändå blir man sjukt besviken!

Men fan uppdatera mig om det blir ett plus eller ej! <3
  • JessieB
    Anonym (Längtar) skrev 2019-02-25 19:49:03 följande:

Hej, jag hoppades också på att få positivt nu i februari! Va hos gyn som sa jag skulle ha äl när som i början av feb. 5 dagar senare fick jag en rosa/ljus blödning som kom lite då o då under 8 dagar.... två veckor efter första rosa blödningen kom de blödning igen! Antar att de kanske är min mens.......

Åhh vad konstigt!! :o alltså vissa kan ju få små blödningar under tidig (tom hela) graviditet..

har tu testat?? Låter lite mysko men kroppen kan ju vara jävligt mysko också iofs :o

Tror min mens kommer idag :/ fick lite blod på pappret när jag torkade mig.. och mensen brukar komma på em, så sitter bara och väntar! Har lite menskänslor också..

men men, bara att försöka igen isf! ????

Uppdatera mig om du vill! :) så spännande det här tycker jag!
  • Anonym (Längtar)
    JessieB skrev 2019-02-26 10:56:19 följande:

Åhh vad konstigt!! :o alltså vissa kan ju få små blödningar under tidig (tom hela) graviditet..

har tu testat?? Låter lite mysko men kroppen kan ju vara jävligt mysko också iofs :o

Tror min mens kommer idag :/ fick lite blod på pappret när jag torkade mig.. och mensen brukar komma på em, så sitter bara och väntar! Har lite menskänslor också..

men men, bara att försöka igen isf! ????

Uppdatera mig om du vill! :) så spännande det här tycker jag!

Så konstigt... fick negativt test :( bara försöka igen! Men man blir så ledsen när de inte tar sig, varför funkar jag inte som jag ska känner jag typ.. hoppas du slipper mensen! :)
  • brallison

Första två gånger (allra första gången slutade i MF) kände jag lite konstigt i mage nån vecka innan BIM. Nu är gravid i v. 6 och innan jag gjort test, så kände knappt nånting (efter vi börjat planera graviditeten, så kände jag efter varje månad och inbildade mig massor med saker). Nu känner jag knappt nånting - lite molvärk ibland och lite öm i brösten, men inget annat - likadant hela förra graviditeten.

• Anonym (...)
    JessieB skrev 2019-02-26 10:52:00 följande:

Åhh men låter ju verkligen som en graviditet!! Vissa plussar ju inte förens ganska sent :) hoppas hoppas!! ???? jag kom på nu att jag nog räknat fel, mensen ska nog komma idag och kom lite blod på pappret imorse när jag torkar mig. Mensen brukar alltid komma på eftermiddagen så sitter bara och väntar nu... :/ så dumt, har gått och tänkt hela tkden att mensen kommer... och inte haft några direkta förhoppningar. Ändå blir man sjukt besviken!

Men fan uppdatera mig om det blir ett plus eller ej! <3

3 dagar sen, fortfarande inte ett spår och negativt test.

Så konstigt, aldrig varit med om det här innan. Jag hoppas, så mycket att det faktiskt kan vara något som gror. Men tror dessvärre att min kropp spelar mig ett spratt eller något.
  • lilagrodautanben

Plussade igår och är i chock. Sover ca 18-19 timmar om dygnet, totaaaalt utmattad. Helt sjuk känsla av trötthet. Annars mår jag rätt bra :)

• JessieB
    Anonym (Längtar) skrev 2019-02-26 16:22:39 följande:
    Så konstigt... fick negativt test :( bara försöka igen! Men man blir så ledsen när de inte tar sig, varför funkar jag inte som jag ska känner jag typ.. hoppas du slipper mensen! :)

åh no :( Ska du avvakta och testa igen för säkerhetsskull? jag fick mensen senare under dagen :( blää... blev så besviken fastän jag var förberedd på den! första gången jag var gravid (trots att det inte var planerat) så kände jag på ett helt annat sätt att något var "fel"...

Glömde skriva i mitt inlägg att jag och min man egentligen ska börja försöka i april-maj men har haft lite oskyddat denna månad också.. men inte liksom "nu SKA vi försöka göra barn" om detta makes sense... lol. Så hade väl inte stora förhoppningar så pga det, men ja.. besviken blir man ändå.

Har ni försökt länge? Du funkar nog ska du se! Ibland är kroppen envis och vill när den vill, helt enkelt.. känns de som. När det är menat är det menat typ :) <3 hur cheesy det än låter! håller tummarna för oss att det blir bebis snart!

• Anonym (Längtar)
    JessieB skrev 2019-02-26 20:27:48 följande:

åh no :( Ska du avvakta och testa igen för säkerhetsskull? jag fick mensen senare under dagen :( blää... blev så besviken fastän jag var förberedd på den! första gången jag var gravid (trots att det inte var planerat) så kände jag på ett helt annat sätt att något var "fel"...

Glömde skriva i mitt inlägg att jag och min man egentligen ska börja försöka i april-maj men har haft lite oskyddat denna månad också.. men inte liksom "nu SKA vi försöka göra barn" om detta makes sense... lol. Så hade väl inte stora förhoppningar så pga det, men ja.. besviken blir man ändå.

Har ni försökt länge? Du funkar nog ska du se! Ibland är kroppen envis och vill när den vill, helt enkelt.. känns de som. När det är menat är det menat typ :) <3 hur cheesy det än låter! håller tummarna för oss att det blir bebis snart!

Jag vet inte, alltså den här blödningen jag har kommer o går och är ibland ljusrosa, ibland rött, ibland ingenting alls under hela dagen osv. Känns skumt att inte veta om man har mens eller mellanblödning typ... Tänkte avvakta någon vecka iaf o se hur de känns i kroppen och annars invänta mensen och försöka igen :)

Åh :( på nåt sätt så hoppas man ju såååå gärna att de ska bli nåt ändå, men en vacker dag ska de ju ta sig!! :D

Jag slutade med p-piller för 4 månader sen MEN de känns som en evighet haha! Tänker ju på de här varje dag! Fick dock min första mens i januari så kanske kommer min kropp igång nu, vi får hoppas på de iaf!

Har du också slutat med p-piller? Har du regelbunden mens? :)
  • JessieB
    Anonym (Längtar) skrev 2019-02-26 21:23:01 följande:

Jag vet inte, alltså den här blödningen jag har kommer o går och är ibland ljusrosa, ibland rött, ibland ingenting alls under hela dagen osv. Känns skumt att inte veta om man har mens eller mellanblödning typ... Tänkte avvakta någon vecka iaf o se hur de känns i kroppen och annars invänta mensen och försöka igen :)

Åh :( på nåt sätt så hoppas man ju såååå gärna att de ska bli nåt ändå, men en vacker dag ska de ju ta sig!! :D

Jag slutade med p-piller för 4 månader sen MEN de känns som en evighet haha! Tänker ju på de här varje dag! Fick dock min första mens i januari så kanske kommer min kropp igång nu, vi får hoppas på de iaf!

Åhh jaa men du får göra det! Vänta och se lite helt enkelt :) spännande! :D

Jaa men verkligen, jag har drömt om barn sen jag var barn själv och nu är ÄNTLIGEN min man också ?redo? (om man nånsin blir det).. iaf på samma plan som mig så det känns overkligt.

Ohh det kan inte vara pga p-pillrena som du får dessa blödningar då? Eller aa 4 månader är ju ett tag, vet inte hur lång tid det kan ta för kroppen att återställa sig iofs :O och det kanske är olika ifrån kvinna till kvinna. Ahh nu läste jag att du fick din mens i januari, men ja då är det säkert så att allt börjar komma igång nu :D

Nää, jag slutade med mini-piller för typ 4 år sedan, mådde så dåligt av dem och ville köra mer ?naturligt? så sen dess har vi använt kondom bara faktiskt. Like in the good ol? days! Haha. Jaaa regelbunden mens har jag så det är skönt iaf, känns som att ?systemet funkar? men det vet man väl aldrig förens sen ???? dock har jag lite högre BMI så det är också något som oroar mig att det ska hindra mig osv, trots att jag känner fler som haft det och haft fina och bra graviditetwr och fick friska barn. Man oroar sig så mycket I guess!
  • JessieB
    JessieB skrev 2019-02-26 23:51:03 följande:

Jaa men verkligen, jag har drömt om barn sen jag var barn själv och nu är ÄNTLIGEN min man också ?redo? (om man nånsin blir det).. iaf på samma plan som mig så det känns overkligt.

Ohh det kan inte vara pga p-pillrena som du får dessa blödningar då? Eller aa 4 månader är ju ett tag, vet inte hur lång tid det kan ta för kroppen att återställa sig iofs :O och det kanske är olika ifrån kvinna till kvinna. Ahh nu läste jag att du fick din mens i januari, men ja då är det säkert så att allt börjar komma igång nu :D

Nää, jag slutade med mini-piller för typ 4 år sedan, mådde så dåligt av dem och ville köra mer ?naturligt? så sen dess har vi använt kondom bara faktiskt. Like in the good ol? days! Haha. Jaaa regelbunden mens har jag så det är skönt iaf, känns som att ?systemet funkar? men det vet man väl aldrig förens sen ???? dock har jag lite högre BMI så det är också något som oroar mig att det ska hindra mig osv, trots att jag känner fler som haft det och haft fina och bra graviditetwr och fick friska barn. Man oroar sig så mycket I guess!

Anonym (Längtar) skrev 2019-02-26 21:23:01 följande:

Sen vet jag inte heller om det är värt att hålla på med äl-tester osv, men man vill ju gärna veta exakt när man har sin ÄL och inte. Vet liksom inte om appen jag använder stämmer.. om man har ÄL var 14:e dag vilket är det ?vanligaste?.. vissa har ju tidigare/senare. Å andra sidan vet man ju inte om äl-testerna är helt pålitliga heller.. så svårt. Vill inte använda mig av sånt ifall det stressar än att hålla på.. hmmm.. svårt!
  • Anonym (Längtar)
    JessieB skrev 2019-02-26 23:51:03 följande:

Min mens kom igång ordentligt idag haha! Både skönt och inte. Va skönt att du varit utan piller så många år, då måste de kännas som kroppen är som den ska liksom :D jag tänkte på de att man ska nog sluta med p-piller/preventivmedel ett bra tag innan man tänkt bli gravid just för att få igång kroppen osv! Sen kan ju vissa ha turen att bli gravida direkt, men kan ju va skönt att sluta för att få igång kroppen o lära känna sin menscykel osv innan tänker jag :) önskar jag hade gjort de.

Vi får följas åt om du vill :D
  • JessieB
    Anonym (Längtar) skrev 2019-02-27 09:29:46 följande:
    Min mens kom igång ordentligt idag haha! Både skönt och inte. Va skönt att du varit utan piller så många år, då måste de kännas som kroppen är som den ska liksom :D jag tänkte på de att man ska nog sluta med p-piller/preventivmedel ett bra tag innan man tänkt bli gravid just för att få igång kroppen osv! Sen kan ju vissa ha turen att bli gravida direkt, men kan ju va skönt att sluta för att få igång kroppen o lära känna sin menscykel osv innan tänker jag :) önskar jag hade gjort de.

Vi får följas åt om du vill :D

Åhh! I know the feeling <3 skönt när det kommer igång än att hålla på att dröja, men samtidigt inte så kul om man hoppades på annat :/

Jaa men verkligen! det gör det faktiskt :D jo men precis, hört om några som slutade med p-piller och blev gravida samma månad :O helt sjukt! men jätte individuellt så klart. Din kropp kommer säkert komma igång nu ska du se!

ja men gärna! :D kul att följa folk som är typ i samma sits! får jag fråga hur gammal du är? :)

Känner mig så efter med det här med barn, 30 är väl ingen ålder kanske men hade jag fått bestämma hade jag haft barn redan som 18-åring typ.. haha. Men kanske lika bra att det inte hände på nåt sätt. Träffade inte min man förens jag var 25 så, nu vill jag inte ha det på nåt annat sätt :D förutom en bebis helst igår då.. ^^

• Anonym (Längtar)
    JessieB skrev 2019-02-27 21:31:32 följande:

Åhh! I know the feeling <3 skönt när det kommer igång än att hålla på att dröja, men samtidigt inte så kul om man hoppades på annat :/

Jaa men verkligen! det gör det faktiskt :D jo men precis, hört om några som slutade med p-piller och blev gravida samma månad :O helt sjukt! men jätte individuellt så klart. Din kropp kommer säkert komma igång nu ska du se!

ja men gärna! :D kul att följa folk som är typ i samma sits! får jag fråga hur gammal du är? :)

Känner mig så efter med det här med barn, 30 är väl ingen ålder kanske men hade jag fått bestämma hade jag haft barn redan som 18-åring typ.. haha. Men kanske lika bra att det inte hände på nåt sätt. Träffade inte min man förens jag var 25 så, nu vill jag inte ha det på nåt annat sätt :D förutom en bebis helst igår då.. ^^[

[quote=79473714][quote-nick]JessieB skrev 2019-02-27 21:31:32 följande:[/quote-nick]Åhh! I know the feeling <3 skönt när det kommer igång än att hålla på att dröja, men samtidigt inte så kul om man hoppades på annat :/

Känner mig så efter med det här med barn, 30 är väl ingen ålder kanske men hade jag fått bestämma hade jag haft barn redan som 18-åring typ.. haha. Men kanske lika bra att det inte hände på nåt sätt. Träffade inte min man förens jag var 25 så, nu vill jag inte ha det på nåt annat sätt :D förutom en bebis helst igår då.. ^^

Hoppas de!

Ja super kul, jag har precis fyllt 26 så jag känner mig väl också lite efter just för att alla omkring mig redan har familj haha! Men de är ju ingen ålder varken de eller 30 :) har dock varit sugen på bebis sen jag träffa min sambo (5 år sen) men vi valde att köpa hus osv innan så vi behöver inte flytta om vi skulle bli en familj en dag! De känns skönt :)

Har alltid drömt om att få föda i typ september för de är sensommar men de är ju kört haha!! Men just nu bryr jag mig nog inte om när fasen de blir, gör ingenting om de blir en december unge bara de blir en bebbe <3
  • Anonym (123)
    Anonym (Längtar) skrev 2019-02-28 11:59:44 följande:

Hoppas de!

Ja super kul, jag har precis fyllt 26 så jag känner mig väl också lite efter just för att alla omkring mig redan har familj haha! Men de är ju ingen ålder varken de eller 30 :) har dock varit sugen på bebis sen jag träffa min sambo (5 år sen) men vi valde att köpa hus osv innan så vi behöver inte flytta om vi skulle bli en familj en dag! De känns skönt :)

Har alltid drömt om att få föda i typ september för de är sensommar men de är ju kört haha!! Men just nu bryr jag mig nog inte om när fasen de blir, gör ingenting om de blir en december unge bara de blir en bebbe <3

September är ju sämsta mån att föda i ju tänker jag. Då är du höggravid när det är som varmast.

Har fött i jan, april och juli. Januari var helt klart bäst. Mycket pga att jag inte hade samma krav på mig själv att behöva va ute när det var kallt och jag fick mycket tid att bara njuta av att va mamma. Sen var bebisen lagom stor på sommaren för att sitta på en filt.

Juli var bäst. Var sååå trött och skulle ändå va ute.
  • JessieB
    Anonym (Längtar) skrev 2019-02-28 11:59:44 följande:
    Hoppas de!

Åhh nej men det är det verkligen inte! Och när jag tänker efter nu så skulle jag inte vilja ha det på nåt annat sätt. Hade vi fått barn i den åldern hade ju vår tid varit över, men NU är det vår tid istället och vi som förhoppningsvis får uppleva det :D

Hur har det gått för dig!??! Jag och min man ska äntliiiigen försöka nu denna månad! :D :o har ÄL nästa vecka någon gång. Jag är fan nervös :o xD haha <3

• Anonym (Längtar)
    JessieB skrev 2019-04-01 18:28:53 följande:

Åhh nej men det är det verkligen inte! Och när jag tänker efter nu så skulle jag inte vilja ha det på nåt annat sätt. Hade vi fått barn i den åldern hade ju vår tid varit över, men NU är det vår tid istället och vi som förhoppningsvis får uppleva det :D

Hur har det gått för dig!??! Jag och min man ska äntliiiigen försöka nu denna månad! :D :o har ÄL nästa vecka någon gång. Jag är fan nervös :o xD haha <3

Sant! Jag inväntar mens som borde komma vilken dag som helst.... Åhh va spännande!! :D <3
  • Daphodil

För mig har det varit mensvärk på kvällarna och trötthet. Innan plus alltså.

Lycka till!

Svar på tråden Era första symtom?? hoppas på feb bebis!